Η ναυαρχίδα στο ηλεκτροκίνητο στόλο της Mercedes, η νέα EQS, ταράζει τα «νερά», όχι μόνο με τις επιδόσεις και την αυτονομία της, αλλά και με την κορυφαία της ασφάλεια.
Η νέα EQS λοιπόν ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP. Πλέον είναι ακόμα πιο λαμπερή, καθώς εκτός από το διάσημο αστέρι της Mercedes, απέκτησε και πέντε επιπλέον αστέρια στη βαθμολογία για την ασφάλεια της.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο πολυτελής και μεγάλος θάλαμος επιβατών της EQS παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού.
Η ανάλυση των παραμορφώσιμων δομών στο εμπόδιο που προσέκρουσε η EQS απέδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν ένας επικίνδυνος αντίπαλος για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη είχαν καλή προστασία.
Το ίδιο ίσχυσε τόσο στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όσο και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ο EuroNCAP χαρακτήρισε επαρκή τον περιορισμό μετακίνησης των εμπρός επιβατών στην πλευρική πρόσκρουση.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η EQS εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο, ο οποίος μπορεί να προστατέψει καλά τα κεφάλια των εμπρός επιβατών να έρθουν σε επαφή σε μια πλευρική πρόσκρουση. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, μπορούν να προστατέψουν από τραυματισμό του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση.
Υψηλή προστασία είχαν οι ανήλικοι επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, μέσα στην καμπίνα της EQS στη μετωπική και πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού απενεργοποιείται αυτόματα όταν τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα στραμμένο προς τα πίσω στο μπροστινό δεξιό κάθισμα.
Το «ενεργό» εμπρός καπό της ΕQS ανασηκώνεται αυτόματα όταν οι αισθητήρες στον προφυλακτήρα εντοπίσουν επαφή με πεζό, ώστε το σώμα του να μην έρθει σε επαφή με τις σκληρές κάτω δομές.
Το εν λόγω σύστημα λειτούργησε σωστά σε μια ευρεία γκάμα ταχυτήτων και αναστημάτων πεζών. Σε ολόκληρη την επιφάνεια του το εμπρός καπό παρείχε καλή προστασία στο κεφάλι του πεζού. Ο προφυλακτήρας προστάτεψε καλά τα πόδια, αλλά σε κάποια σημεία του η προστασία της λεκάνης ήταν περιορισμένη και σε άλλα καλή.
Διαβάστε ακόμα
Η μακροσκελής λίστα με τα συστήματα ασφαλείας της ΕQS περιλαμβάνει το eCall, το οποίο ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, περιοριστή ταχύτητας, εντοπισμό των ορίων ταχύτητας με κάμερα, αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων, υπενθύμιση για τις ζώνες των εμπρός και πίσω καθισμάτων και ανίχνευση κόπωσης οδηγού, ενώ το προηγμένο σύστημα που διαθέτει άμεση παρακολούθηση των ματιών του είναι διαθέσιμο προαιρετικά και δεν αξιολογήθηκε από τον EuroNCAP.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης της EQS εντοπίζει οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση του ήταν καλή, καθώς κατάφερνε να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσεις τις συνέπειες της.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης της νέας Mercedes EQS.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 96%
Προστασία παιδιών: 91%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 80%