Το Γκραν Πρι στο Αμπού Ντάμπι δεν είναι σημαντικό μόνο επειδή από το αποτέλεσμά του θα κριθεί ο πρωταθλητής σε οδηγούς και κατασκευαστές.
Είναι ταυτόχρονα το τέλος για μια σειρά από συνθήκες.
Αρχικά για οδηγούς οι οποίοι αλλάζουν ομάδα, όπως ο Russell που μετά από τρεις σεζόν στη Williams παίρνει την πολυπόθητη μεταγραφή στη Mercedes, αλλά και για τον Bottas ο οποίος μετά από πέντε χρόνια στη Mercedes θα συνεχίσει την καριέρα του στην Alfa Romeo.
Έπειτα είναι οι οδηγοί που φεύγουν εντελώς από τη Formula 1. Αυτοί οι οδηγοί είναι δύο και προέρχονται αμφότεροι από την Alfa Romeo. Ο Giovinazzi δε βρήκε θέση για το 2022 και θα συνεχίσει την καριέρα του στη Formula E, ενώ ο Kimi Raikkonen αποσύρεται από την ενεργό δράση.
Εκτός από τον τομέα των οδηγών, στο Αμπού Ντάμπι θα δούμε και άλλα στοιχεία της Formula 1 για τελευταία φορά.
Ένα από αυτά είναι τα ελαστικά 13 ιντσών. Πρόκειται για μια επιλογή η οποία έχει συνδεθεί με την εικόνα των μονοθεσίων ήδη από τη δεκαετία του ‘60, οπότε δείχνει παράξενο να σκεφτούμε ένα μονοθέσιο της Formula 1 με τροχούς διαφορετικών διαστάσεων. Από τότε μέχρι και σήμερα είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που οι τροχοί σε κάποιο μονοθέσιο είχαν διαφορετική διάσταση, Μία από αυτές ήταν η Tyrrell P34, η οποία είχε συνολικά έξι ρόδες, τέσσερις μπροστά και δύο πίσω. Η μπροστινή τετράδα είχε διάμετρο 10 ιντσών.
Δείτε ακόμα
Τέλος, το σημαντικότερο στοιχείο που θα αποχαιρετήσουμε με το πέσιμο της καρό σημαίας στο Αμπού Ντάμπι είναι η τωρινή μορφή των μονοθεσίων. Η Formula 1 οδεύει σε μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές κανονισμών στην ιστορία της, με τα αγωνιστικά του 2022 να έχουν εντελώς διαφορετική εικόνα. Η σχεδίασή τους θα είναι πιο απλή (οπτικά τουλάχιστον), με μεγαλύτερους περιορισμούς στις ελευθερίες σχεδιαστών και αεροδυναμιστών, καθώς και πολύ μικρότερες επιφάνειες παραγωγής κάθετης δύναμης.
Για εξισορρόπηση των απωλειών τα μονοθέσια θα εκμεταλλεύονται ξανά (μετά από πάρα πολλά χρόνια) το φαινόμενο του ground effect. Στόχος των αλλαγών είναι ο αέρας πίσω από αυτά να είναι πιο “καθαρός”, δηλαδή να έχει λιγότερες αναταράξεις. Με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο που ακολουθεί δε θα χάνει μεγάλο μέρος της κάθετης δύναμης, άρα θα έχει την ικανότητα να κινηθεί σε μικρή απόσταση από το προπορευόμενο.
Ο σκοπός είναι οι οδηγοί να μπορούν να μάχονται πιο εύκολα, ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και το θέαμα.
Στο Αμπού Ντάμπι θα μάθουμε τον φετινό πρωταθλητή, αλλά θα πούμε και πολλά αντίο.