Στη γκάμα του νέου Hyundai Tucson υπάρχει «φλερτ» με τον εξηλεκτρισμό, όταν μιλάμε για το ήπιο υβριδικό σύστημα, «γάμος» στην περίπτωση του plug-in υβριδικού συστήματος και σοβαρή «σχέση» με το Full Hybrid σύστημα, στο οποίο και θα εστιάσουμε.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι θα έδειχνε η «ακτινογραφία» του Tucson Full Hybrid. Έναν turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 T-GDi με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD), απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι συνήθως τα υβριδικά μοντέλα τροφοδοτούνται από ατμοσφαιρικό κινητήρα, επομένως το Tucson Full Hybrid βγαίνει κερδισμένο σε δύναμη.
Δυο πολύτιμοι συνεργάτες
Το «παρών» δίνει επίσης ηλεκτροκινητήρας 44.2 kW (60 ίππων) και μια μικρή μπαταρία λιθίου-ιόντων πολυμερούς, χωρητικότητας 1.49 kWh, τοποθετημένη κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων, η οποία δε φορτίζει με σύνδεση καλωδίου στην πρίζα, αλλά με την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης.
Η ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του παρέχει πρόσθετη ισχύ κατά την επιτάχυνση, στις ανηφόρες και σε χαμηλές ταχύτητες, κάτι που βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, μειώνοντας το φόρτο εργασίας του βενζινοκινητήρα.
Δύναμη και οικονομία καυσίμου
Συνδυαστικά το Tucson Full Hybrid παράγει 230 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 350 Nm ροπής (1.500-4.500 σ.α.λ.). Στην προκειμένη περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές) μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, καθώς το Tucson Full Hybrid διατίθεται και τετρακίνητο.
Οι επιδόσεις ξαφνιάζουν ευχάριστα για υβριδικό μοντέλο, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 8 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα. Οι παραπάνω αριθμοί και ο όγκος του οχήματος προϊδεάζουν για διψήφιο νούμερο στην κατανάλωση καυσίμου, όμως εδώ αποδεικνύεται έμπρακτα ο ρόλος του υβριδικού συστήματος.
Ακόμα και με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport (αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, αλλάζει η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου και το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ για καλύτερη αίσθηση) δε σπάσαμε το φράγμα των 7,5 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 130 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας και απολαμβάνοντας
Το Tucson Full Hybrid εκκινεί σχεδόν πάντα χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα, άρα εντελώς αθόρυβα. Ανάλογα με τις συνθήκες, το υβριδικό σύστημα εναλλάσσεται ομαλά μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα (ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται το παραμικρό), ενώ σε μερικές περιπτώσεις αξιοποιείται η ισχύς και των δύο ταυτόχρονα.
Ανεξάρτητα από το είδος υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί του Tucson, καταφέρνει πάντα να μας εντυπωσιάζει με την οδηγική του συμπεριφορά, η οποία κοιτάει στα «μάτια» ακόμα και premium SUV.
Η ανάρτηση (εμπρός ΜακΦέρσον-πίσω πολλαπλών συνδέσμων) είναι ένας σωστός «κυματοθραύστης» που δεν αφήνει τις κακοτεχνίες και τις λακκούβες να διαταράξουν την πορεία του Tucson, ούτε να πάρει ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ λίγο τον δυσκολεύουν οι πίσω φαρδιές κολόνες. Εμπιστοσύνη εμπνέουν τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Παρά την ανάκτηση ενέργειας το πεντάλ του φρένου δεν έχει προοδευτική λειτουργία που συνήθως χρειάζεται να τη συνηθίσεις.
Δάφνες διεκδικεί η ηχομόνωση στην καμπίνα του Tucson, καθώς ακόμα και όταν ξεπερνάς το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, ο μόνος τρόπος για να το αντιληφθείς είναι να κοιτάξεις το κοντέρ. Η ποιότητα κύλισης και η σταθερότητα του, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ανεβάζουν πολύ ψηλά τον πήχη της ασφάλειας και της άνεσης.
Κόσμημα το εσωτερικό
Το σκηνικό στα ενδότερα θα μπορούσε επίσης να προέρχεται από κάποιο premium SUV, λόγω σχεδίασης, ποιότητας και τεχνολογίας. Πίσω από το πολυλειτουργικό κομψό τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με λεπτή διαμορφώσιμη οθόνη 10,25 ιντσών.
Η κεντρική κονσόλα αποτελεί το highlight της καμπίνας, διότι κάτω από τη μεγάλη οθόνη αφής (επίσης 10,25 ιντσών προαιρετικά, 8 ιντσών στάνταρ), υπάρχει μια μεγάλη επιφάνεια με βασικά μπουτόν αφής, κυρίως για τον κλιματισμό. Το μαύρο διακοσμητικό γυαλιστερό υλικό που καλύπτει ολόκληρη την κεντρική κονσόλα σου δημιουργεί την εντύπωση μια ενιαίας μονάδας.
Μεταφερόμαστε στην πίσω σειρά καθισμάτων, όπου οι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς (μεταξόνιο 2.680 χλστ.), ενώ άφθονος είναι και ο «αέρας» για τα κεφάλια παρά την ύπαρξη πανοραμικής ανοιγόμενης ηλιοροφής. Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει ένα μεσαίο πίσω επιβάτη. Η κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη, ενώ σίγουρα θα πρόσθετε στην πρακτικότητα αν τα έδρανα ήτα συρόμενα.
To Tucson Full Hybrid διαθέτει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (616-1.795 λίτρα) στη γκάμα του, καθώς όπως προαναφέραμε η μπαταρία του βρίσκεται κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων και όχι κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Συμπέρασμα
Αν φτιάχναμε το βιογραφικό του Tucson Full Hybrid θα βάζαμε στα προσόντα τον αποδοτικό του χαρακτήρα, τη δυναμική πτυχή του, την ελκυστική εξωτερική σχεδίαση, την ευρύχωρη καμπίνα και τα high-tech στοιχεία. Στην εξοπλιστική έκδοση Premium το προσθιοκίνητο Tucson Full Hybrid ξεκινάει από 36.990 ευρώ.