Σε ταξίδι αστραπή στην Αυστρία στο αεροδρόμιο της Βιέννης μας περίμενε η πιο top έκδοση του Yaris Cross.
Έφερε διχρωμία αμαξώματος, το βαθύ χρυσό με το μαύρο γυαλιστερό της οροφής ταιριάζει πάρα πολύ αναδεικνύοντας περισσότερο τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.
Το Υaris Cross, δεν είναι μια έκδοση του 4θυρου Yaris, αλλά πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, με τα φώτα LED να βρίσκονται στο πιο ψηλό σημείο των φτερών, τα οποία είναι φουσκωτά (215/50-18 τα ελαστικά του Υaris Cross των φωτογραφιών) με προστατευτικά πλαστικά γύρω-γύρω…
Διαβάστε ακόμα
Το Υaris Cross έρχεται με εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.180 χλστ./1.765 χλστ./1.560 χλστ. με μεταξόνιο 2.560 χλστ. και με απόσταση από το έδαφος 160 χλστ. τονίζοντας τον SUV χαρακτήρα.
Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 320 λίτρα με κιτ ελαστικού. Στους δρόμους της Αυστρίας τι να την «κάνεις» τη ρεζέρβα όταν οι δρόμοι θυμίζουν χαλί.
«Πέσαμε» και σε κάτι έργα οδοποιίας σε ένα από τα χωριά κοντά στη Βιέννη, και όταν ξαναπεράσαμε είχε γίνει τέτοια προσεκτική δουλειά, λες και δεν είχαν σκάψει.
Για να έχετε μια ιδέα των εξωτερικών διαστάσεων του Yaris Cross αντιπαραθέτουμε τις αντίστοιχες του 4υρου Yaris (γιατί υπάρχει και 2θυρο ως GR) που είναι σε μήκος/πλάτος/ύψος 3.940 χλστ./1.745 χλστ./1.500 χλστ. με 270 χώρο αποσκευών.
To εσωτερικό είναι προσεγμένο από πλευράς υλικών ενώ κυριαρχεί η οθόνη αφής 9 ιντσών.
Τι υπάρχει όμως κάτω από το μπροστινό καπό.
Υβριδικός κινητήρας στα 1.5 κ.εκ. με απόδοση 116 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας eCVT.
Όμως οι ενδείξεις AWD-i στο δεξί μέρος της πόρτας των αποσκευών υπογραμμίζει την 4κίνητη έκδοση, το μοναδικό 4κίνητο στην κατηγορία του.
Η τετρακίνηση λειτουργεί ως εξής. Η έκδοση λοιπόν AWD-i, διαθέτει στον πίσω άξονα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 3.9 kW (5.3 ίπποι) και 52 Nm ροπής.
Το αυτοκίνητο υπο κανονικές συνθήκες ταξιδεύει ως προσθοκίνητο και μόνο ότι χαθεί η πρόσφυση ή σε γλιστερές επιφάνειες όπως βροχή, λάσπη, χιόνι, πάγος, δίνει το «παρών» με την ένδειξη να εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.
Επίσης στη βάση της κονσόλας υπάρχουν οι ενδείξεις ώστε να επιλέξτε το οδηγικό μενού, αναλόγως των συνθηκών.
Γράφοντας πολλά χλμ. στους Αυστριακούς δρόμους και πάντα διατηρώντας τον Κ.Ο.Κ. (δεν παίζονται οι Αυστριακοί, παραβιάζεις τον Κ.Ο.Κ. και στο επόμενο λεπτό είναι δίπλα σου) μας έκανε τρομερή έκπληξη η κατανάλωση με το κομπιούτερ να δείχνει 3,8 λίτρα/100 χλμ. θυμίζοντας ότι τηρούσαμε κατά γράμμα τα όρια ταχύτητας.
Πάντως αφού διασχίσαμε λόφους, βουνά και κάμπους το Yaris Cross μας άρεσε από την ευκολία οδήγησης που προσφέρει στον κάτοχο του, παρά το βουητό του eCVT, που δεν έχει σχέση με το παρελθόν καθώς έχει μειωθεί αισθητά, αλλά όταν πατάς με πίεση το γκάζι σε συνοδεύει. Μας άρεσαν τα άνετα καθίσματα αλλά γενικά το πώς καταπίνει τα χλμ.
170 χλμ./ώρα είναι τα χλμ. της τελικής ταχύτητας, 11,8 δευτ. ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 με 115 γρμ./χλμ. σε εκπομπές ρύπων.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 17.650 ευρώ για τις μη υβριδικές εκδόσεις ενώ οι υβριδικές από 26.850 ευρώ.