Πότε καταλαβαίνουμε καλύτερα το επίπεδο ηχομόνωσης που έχει η καμπίνα του αυτοκινήτου;
Κυρίως όταν οδηγούμε στον αυτοκινητόδρομο με υψηλότερες ταχύτητες, όπου αυξάνεται ο αεροδυναμικός θόρυβος ή μέσα σε ένα τούνελ, καθώς τα τσιμεντένια τοιχώματα αντανακλούν το θόρυβο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Σε αυτές τις περιπτώσεις ασυναίσθητα αυξάνουμε τον τόνο της φωνής μας όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον συνεπιβάτη μας και ανεβάζουμε την ένταση στο ηχοσύστημα. H Porsche λοιπόν θέλοντας να θωρακίσει, από εξωτερικούς παράγοντες, την καμπίνα των μοντέλων της, δημιούργησε ένα προαιρετικό εξελιγμένο μπροστινό παρμπρίζ, το κρύσταλλο του οποίου αυξάνει τη θερμομόνωση αλλά περισσότερο την ηχομόνωση.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία των supercars το εν λόγω παρμπρίζ σε αντίθετη με τo πίσω και τις πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, δεν έχει μια αλλά πέντε στρώσεις. Η πρώτη στρώση είναι γυαλί, έπειτα τρεις μεμβράνες και μετά πάλι γυαλί.
Η μεσαία από τις τρεις μεμβράνες πολυβινυλοβουτυράλης (PVB) είναι ένα ειδικό ακουστικό φιλμ που απορροφά μεγάλο μέρος της ταλάντωσης του περιβάλλοντος γυαλιού και έτσι μειώνει τον εξωτερικό θόρυβο έως και 7,3% σε ένα εύρος συχνοτήτων από 630 hertz έως 6,3 kilohertz.
Δείτε ακόμα
Έτσι καλύπτεται αποτελεσματικά το εύρος στο οποίο είναι πιο ευαίσθητο το ανθρώπινο αφτί, δηλαδή περίπου 3,5 έως 4,0 kilohertz. Σημειώνεται ακόμα ότι εξακολουθούν να ακούγονται οι σειρήνες της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και των ασθενοφόρων, καθώς εμπίπτουν στις συχνότητες μεταξύ 360 και 630 Hertz σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Το ηχομονοτωνικό κρύσταλλο της Porsche εκτός από το εμπρός παρμπρίζ μπορεί να τοποθετηθεί και στο πίσω, στα παράθυρα ακόμα και στα τριγωνικά φινιστρίνια. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του εν λόγω ηχομονοτωνικού κρύσταλλου είναι ότι ζυγίζει λιγότερο σε σύγκριση με το συμβατικό γυαλί.
Για παράδειγμα, στην Panamera η μείωση του βάρους είναι περίπου δύο κιλά. Επίσης χάρη στις στρώσεις των μεμβρανών το κρύσταλλό είναι πιο ανθεκτικό σε θραύση, ενώ επιτρέπει και τη χρήση αντηλιακών μεμβρανών (φιμέ).