Το 2022 θέλουμε να αφήσουμε πολλά χιλιόμετρα πίσω, όλα όσα την προηγούμενη χρονιά μας πλήγωσαν, αποξένωσαν, άγχωσαν, καταπίεσαν και περιόρισαν τη ζωή μας. Στην αυγή του νέου έτους λοιπόν, το ανανεωμένο Hyundai i30 N είναι ότι καλύτερο για ένα κυριολεκτικά δυναμικό ξεκίνημα.
Ελάτε να πατήσουμε γκάζι στην πρώτη διαδρομή του νέου έτους συντροφιά με το κορυφαίο i30 N, το οποίο έχει ακόμα περισσότερη ορμή και είναι κομψότερο.
Άγρια ομορφιά
Η όψη του κορεάτικου hot hatch καθηλώνει με τα επανασχεδιασμένα και λεπτότερα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα νέα Led φώτα ημέρας σχήματος “V”, τη φαρδύτερη μάσκα πάνω στην οποία έχει καρφιτσωθεί το λογότυπο Ν, την επιθετικότερη σχεδίαση του προφυλακτήρα, με αεροδυναμικά πτερύγια στα άκρα του, και το εμπρός splitter που αναδεικνύεται με μια λεπτή κόκκινη λωρίδα.
Το προφίλ του ανανεωμένου i30 Ν τονίζουν οι νέες μαύρες σφυρήλατες 19αρες ζάντες (ελαφρύτερες κατά 14,4 κιλά), πίσω από τις οποίες ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το έμβλημα Ν. Τα μαύρα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών είναι ασορτί με τα πλευρικά μαρσπιέ και την αεροτομή οροφής, στο κέντρο της οποίας υπάρχει τριγωνικού σχήματος φως φρένου.
Το μοτίβο σχήματος “V” επαναλαμβάνεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα, επίσης τεχνολογίας Led. Καθώς το ανανεωμένο i30 N απομακρύνεται στον ορίζοντα το βλέμμα κεντρίζουν οι δυο μεγαλύτερες στρογγυλές εξατμίσεις που «αγκαλιάζονται» από τον πίσω μαύρο διαχύτη.
Θέση μάχης
Μικρότερης έντασης είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Σημείο αναφοράς παραμένει το πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι με τα δυο ενσωματωμένα μπλε κουμπιά. Με το αριστερό επιλέγεις ανάμεσα στα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco/Normal/Sport) και με το αριστερό, που έχει πάνω του την καρό σημαία, ανάβει το πράσινο φως για είσοδο στην πίστα, ενώ μπορείς να εξατομικεύσεις την απόκριση στο γκάζι, το Rev Matching (ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός αλλάζει από υψηλότερη σε χαμηλότερη ταχύτητα), το διαφορικό N Corner Carving Differential, τον ήχο της εξάτμισης, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα διεύθυνσης.
Μαλακό πλαστικό σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ συνολικά τα υλικά έχουν αρκετά καλή ποιότητα και συναρμογή. Σπορ αύρα αναδύεται από τα αλουμινένια πεντάλ, από το λογότυπο Ν που κοσμεί τη βάση του τριάκτινου τιμονιού, το λεβιέ ταχυτήτων και τις πλάτες των καθισμάτων.
Ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ αντικρύζεις τη μπάρα θόλων, αποστολή της οποίας είναι να αυξάνει κατά 7% τη στρεπτική ακαμψία, κυρίως σε στροφές και σε δυναμικούς ελιγμούς. Παράλληλα επηρεάζει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (381 λίτρα και 395 λίτρα όταν αφαιρείται).
Υγρό πυρ
Κάτω από το εμπρός καπό εξακολουθεί να «φωλιάζει» ο γνωστός δίλιτρος turbo Τ-GDI βενζινοκινητήρας, ο οποίος όμως είναι «ντοπαρισμένος». Έτσι με το προαιρετικό πακέτο “Performance” παράγει 280 ίππους (+5 ίπποι) στις 5.500-6.000 σ.α.λ. και 392 Nm στις 2.100-4.700 σ.α.λ. (+39 Nm) ροπής. Πώς αποτυπώνεται αυτό στον πίνακα των επιδόσεων; Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα! Με τρεις λέξεις, φωτιά στην άσφαλτο.
Πλέον ο θηριώδης κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT 8 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μάλιστα το ανανεωμένο i30 N είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη που αποκτά το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων.
Ως πιο παραδοσιακοί προτιμήσαμε το 6-ταχυτο μηχανικό σασμάν, το οποίο κάνει περισσότερο συμμετοχική την οδήγηση. Το πάθος που σου ξυπνάει το i30 N αποτυπώνεται στη μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία κυμάνθηκε κοντά στα 13 λίτρα/100 χλμ. Αν όμως καταφέρεις να χαλιναγωγήσεις τους 280 ίππους, μπορείς με προσπάθεια και με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco, να πετύχεις μονοψήφιο νούμερο (επίσημη μέτρηση WLTP 8 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 182 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d).
Ξεχνάς τους καλούς σου τρόπους
Επιτρέψτε μας την έκφραση, αλλά το i30 Ν είναι σκέτη πώρωση όταν το οδηγείς! Ανυπομονείς να βγεις από την κίνηση την πόλης, όπου η σκληρή ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω) «τερματίζει» εύκολα στις αμέτρητες λακκούβες, για να πατήσεις δυνατά το γκάζι στην ατέλειωτη ευθεία του αυτοκινητόδρομου, ενώ στη συνέχεια αναζητάς φιδίσια ορεινή διαδρομή για να ξεσαλώσεις στις στροφές.
Εκεί εμπνέεσαι να γράψεις ύμνους για το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential και τη στερητική ακαμψία του i30 N. Στην κατάβαση εντυπωσιάζεσαι όχι μόνο από την αποτελεσματικότητα των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω), αλλά και από την αντοχή τους σε επίπονη χρήση, κάτι που είχαμε διαπιστώσει και όταν οδηγήσαμε το i30 Ν στην πίστα των Μεγάρων.
Ο μπάσος ήχος και τα «σκασίματα» της εξάτμισης φτάνουν στα αφτιά σα μελωδία που σου δίνει το ρυθμό για όλο και πιο «άτακτη» οδήγηση. Όσο για το επίπεδο της πρόσφυσης θα λέγαμε ότι το i30 N «βιδώνει» στην άσφαλτο, και θέλει αρκετή προσπάθεια, μαζί με απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων, για να το ξεκολλήσεις.
Το 6αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει αρκετά κοντές σχέσεις, κρατώντας διαρκώς ψυχωμένο τον κινητήρα, ενώ τα άψογα κουμπώματα του λεβιέ δείχνουν να αντέχουν ακόμα και σε «καρφωτές» αλλαγές.
Το τιμόνι (με ηλεκτρική υποβοήθηση) χαράζει με χειρουργική ακρίβεια την πορεία που θέλεις, αν και μέσα στην πόλη μπορεί να σε κουράσει λίγο στις μανούβρες, λόγω του μεγάλου κύκλου στροφής (5,83 μέτρα).
Δεν είναι για όλους
Σε ποιον απευθύνεται τελικά το i30 N; Σε όσους πιστεύουν ακόμα ότι η χαρά της οδήγησης δε μπορεί να συνδυαστεί με πρίζες, καλώδια, φορτιστές και μπαταρίες, αλλά μόνο με υγρό καύσιμο και εξάτμιση. Σε όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο ελεγχόμενα παιχνιδιάρικο στο δρόμο που να μετατρέπεται σε «πολεμομηχανή» μέσα στην πίστα. Σε όσους δεν πιστεύουν ακόμα ότι τα hot hatch πρέπει οπωσδήποτε να έχουν ευρωπαϊκή καταγωγή. Σε όσους δεν ενδιαφέρονται τόσο για την κατανάλωση καυσίμου, αλλά για τα έντονα συναισθήματα της οδήγησης. Σε όσους μπορούν να καταλάβουν ότι τα 35.390 ευρώ (με το Performance Pack και το 6αρι μηχανικό κιβώτιο) δεν είναι λίγα χρήματα, αλλά ούτε υπερβολικά πολλά για όλα όσα προσφέρει το i30 N.