Μέγιστη ελευθερία, με αυτές τις δυο λέξεις θα περιγράφαμε τη συμβίωση μας με το ανανεωμένο Dacia Duster που διαθέτει εργοστασιακό σύστημα υγραερίου κίνησης (LPG).
Για ποιο λόγο αισθανθήκαμε τόσο έντονο το αίσθημα της ελευθερίας; Διότι πλέον με την ηλεκτροκίνηση ένα αόρατο «λουρί» που ονομάζεται αυτονομία, περιορίζει διαρκώς την ακτίνα δράσης μας, καθώς πρέπει για κάθε προορισμό να κάνουμε υπολογισμούς (ανάλογα με τη στάθμη της μπαταρίας και τους κοντινούς σταθμούς φόρτισης).
Ξεχνάς πότε ήταν ο τελευταίος ανεφοδιασμός
Όταν λοιπόν διαπιστώνουμε ότι η συνδυαστική αυτονομία του Duster LPG ξεπερνάει τα 1.100 χλμ. δε θέτουμε κανένα όριο στις διαδρομές μας και το βασικότερο, έχουμε απαλλαγεί από το άγχος.
Ειδικά στην πρωτεύουσα υπάρχει επαρκέστατο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υγραερίου κίνησης, το οποίο εξακολουθεί να είναι το φθηνότερο καύσιμο, καθώς τη στιγμή που γράφεται το συγκεκριμένο κείμενο, η τιμή του διαμορφώνεται στα 0,996 ευρώ/λίτρο.
Με πατημένο το διακόπτη Eco (περιορίζει την απόκριση στο γκάζι, αλλά αυξάνει την οικονομία καυσίμου) καταγράψαμε περίπου 8,9 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση υγραερίου κίνησης (επίσημη μέτρηση WLTP 8,1-8,5 λίτρα/100 χλμ.).
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κίνησης μεγάλωσε σε χωρητικότητα (49 λίτρα), ενώ έχει κάνει έξωση στη ρεζέρβα, καταλαμβάνοντας το χώρο της. Τώρα με βενζίνη ως καύσιμο, η ένδειξη που έγραψε το trip computer ήταν 8,0 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,3-6,5 λίτρα/100 χλμ.).
Εσύ επιλέγεις
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέγει χειροκίνητα, απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, πότε θέλει να καταναλώσει βενζίνη και πότε υγραέριο κίνησης, ενώ όταν στερεύει κάποιο από τα δυο η εναλλαγή γίνεται αυτόματα.
Σημειώστε ότι σε άλλα μοντέλα με εναλλακτικές μορφές ενέργειας π.χ φυσικό αέριο δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, καθώς η εναλλαγή στη βενζίνη γίνεται αυτόματα μόνο όταν εξαντληθεί το απόθεμα. Παράλληλα δεν έχει μειωθεί η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης, καθώς παραμένει στα 50 λίτρα.
Στην πράξη δεν αντιλαμβάνεσαι κάποια εμφανή διαφορά δύναμης, ωστόσο στα χαρτιά οι επιδόσεις είναι καλύτερες με το υγραέριο κίνησης. Συγκεκριμένα, για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 13,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 168 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχοι αριθμοί με βενζίνη είναι 15,1 δευτ. και 166 χλμ./ώρα. Μη ξεχνάτε όμως, στόχος του Duster LPG, δεν είναι να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά η οικονομία.
Ίδιος κινητήρας-νέο κιβώτιο
Παραλείψαμε όμως να αναφέρουμε ότι στο πόστο του έχει παραμείνει ο γνωστός turbo τρικύλινδρος «χιλιάρης» έμμεσου ψεκασμού TCe κινητήρας, ο οποίος με τις κατάλληλες ρυθμίσεις μπορεί να καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης.
Στην πρώτη περίπτωση παράγει 91 ίππους (4.400-4.900 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (2.200-3.750 σ.α.λ.), ενώ στη δεύτερη 100 ίππους (4.600-5.000 σ.α.λ.) και 170 Nm ροπής (2.000-3.500 σ.α.λ.).
Στο ανανεωμένο Dacia LPG, ο εν λόγω κινητήρας πλέον συνεργάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο (στόχος και πάλι η οικονομία καυσίμου), το οποίο σε σύγκριση με το απερχόμενο 5αρι έχει πιο αραιή κλιμάκωση, ενώ διατηρεί την καλή του αίσθηση και το ψηλό λεβιέ με τα εύκολα κουμπώματα.
Στην εισαγωγή μιλήσαμε για μέγιστη ελευθερία, την οποία ίσως σε ένα SUV να αντιληφθεί κανείς με την παρουσία τετρακίνησης. Όμως το ανανεωμένο Duster LPG προσφέρεται μόνο με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Σύμμαχος σε ήπιες πάντα off-road διαδρομές αποτελεί η απόσταση των 217 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος.
Με το γάντι οι αλλαγές
Εμφανισιακά το ανανεωμένο Duster LPG, έγινε κομψότερο με διακριτικές επεμβάσεις. Αυτές εντοπίζονται στα Led φώτα ημέρας σχήματος κάθετου “Y” που είδαμε πρώτη φορά στο νέο Sandero, ενώ παρόμοιο σχήμα εφαρμόζεται στη γρίλια της επανασχεδιασμένης χρωμιωμένης μάσκας, στα πίσω φωτιστικά σώματα, ακόμα και στις ζάντες νέας σχεδίασης των 17 ιντσών.
Ακόμα πιο ήπιες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό και αφορούν τις νέες ταπετσαρίες, τα νέα προσκέφαλα, το πρακτικό κεντρικό συρόμενο υποβραχιόνιο με εσωτερικό αποθηκευτικό χώρο, τις δυο επιπλέον θύρες USB για τους πίσω επιβάτες και τη μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το συστήματα πολυμέσων Media Nav, ενώ διακρίνεται για το ιδιαίτερα εύκολο μενού του.
Η στάθμη του υγραερίου κίνησης πλέον προβάλλεται στον πίνακα οργάνων, ενώ άλλαξε και το κουμπί με την ένδειξη LPG που βρίσκεται αριστερά του οδηγού. Όλα τα πλαστικά στην καμπίνα του Duster παραμένουν σκληρά αλλά γεροδεμένα, ενώ υψηλό βαθμό λαμβάνει η εργονομία.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ανετότατους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.673 χλστ.). To πορτμπαγκάζ με το φαρδύ άνοιγμα προσφέρει απλόχερα 478-1.623 λίτρα.
Στο δρόμο
Γνώριμος ο οδηγικός χαρακτήρας του Duster, τον οποίο καθορίζει σημαντικά η μαλακή ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/ημιάκαμπτος πίσω) με τη μεγάλη της «διαδρομή», η οποία εξασφαλίζει άνεση (ειδικά στις άπειρες λακκούβες των ελληνικών δρόμων), αλλά επιτρέπει λίγο εντονότερες κλίσεις στις στροφές, ωστόσο δεν αισθάνεσαι ότι γέρνει ανησυχητικά.
Από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση εισπράξαμε μέτρια αίσθηση, ωστόσο είναι σχετικά ελαφρύ και δεν κουράζει. Στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει αξιοπρεπέστατα και με σταθερότητά, ενώ αεροδυναμικοί θόρυβοι θα κάνουν την εμφάνιση τους κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες. Αποτελεσματικά τα φρένα, παρότι μόνο μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι, ενώ πίσω ταμπούρα.
Συμπέρασμα
Αυτό που δεν αλλάζει στο ανανεωμένο Duster LPG είναι το «κλειδί» της επιτυχίας του. Δηλαδή η καλή αναλογία αξίας/τιμής που προσφέρει, καθώς η αρχική του τιμή, στη βασική εξοπλιστική έκδοση Ambiance, διαμορφώνεται στα 16.990 ευρώ, η οποία είναι ίδια και χωρίς το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου κίνησης για τον 1.0 ΤCe κινητήρα. Η επιλογή δική σας, αν και μαντεύουμε ποια είναι…