Μια δύσκολη χρονιά ήταν το 2021 για τη Seat, καθώς δεν είχε να αντιμετωπίσει μόνο τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά και την έλλειψη μικροτσίπ, η οποία δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή.
Σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία το 2021 η ζήτηση επέστρεψε στα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο οι πελάτες απογοητεύονταν από το μεγάλο χρόνο αναμονής για την παραλαβή του νέου τους αυτοκινήτου.
Πώς τα πήγε λοιπόν η Seat το 2021 από πλευράς πωλήσεων; Παρά τα προβλήματα σημείωσε άνοδο +10,3% σε σύγκριση με το 2020, καθώς πέτυχε συνολικά 470.500 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Από τις εν λόγω πωλήσεις οι 391.200 (-2,0%) προέρχονται από μοντέλα της Seat και οι 79.300 (+189,4%) από μοντέλα της Cupra.
Είναι προφανές ότι η θυγατρική Cupra, που τριπλασίασε τις πωλήσεις της, έδωσε σημαντική ώθηση το 2021 στη μητρική Seat. Δημοφιλέστερο μοντέλο της Cupra ήταν αναμφισβήτητα το Formentor με 54.600 πωλήσεις, ενώ το Born, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο που λανσαρίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο, έχει φέρει μέχρι τώρα 3.300 πωλήσεις.
Διαβάστε ακόμα
Η Seat είχε το 2021 μπροστάρη το Arona με 106.900 πωλήσεις, ενώ ακολούθησαν τα Ibiza και Leon με 95.800 και 87.700 πωλήσεις αντίστοιχα. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι την περσινή χρονιά τετραπλαστιαστικαν οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων Seat και Cupra, καθώς από τις 14.700 μονάδες του 2020 σκαρφάλωσαν στις 60.600 μονάδες το 2021.
Για ακόμα μια χρονιά η μεγαλύτερη αγορά της Seat στην Ευρώπη ήταν η Γερμανία με 104.100 πωλήσεις, ενώ ακολουθεί η Ισπανία με 81.800 πωλήσεις, η Βρετανία με 50.700 πωλήσεις, η Γαλλία με 31.200 πωλήσεις και η Ιταλία με 27.600 πωλήσεις. Για το 2022 η Seat αναμένει μια προοδευτική ανάκαμψη στην κατάσταση της προσφοράς και σταθεροποίηση στην παραγωγή των οχημάτων.