Από τα πιο σκληρά δοκιμαζόμενα, σε πραγματικές συνθήκες, αυτοκίνητα είναι αναμφισβήτητα αυτά που χρησιμοποιούνται ως ταξί.
Διανύουν αμέτρητα χλμ. και εργάζονται πάρα πολλές καθημερνά, επομένως καταπονείται σημαντικά και ταχύτερα ο κινητήρας τους. Ειδικά στην Ελλάδα ο γερασμένος στόλος των ταξί είναι αρκετά ρυπογόνος, καθώς βλέπουμε από τις εξατμίσεις τους να βγαίνουν ντουμάνια.
Υπάρχει όμως ένας οδηγός ταξί, ο οποίος έχει απολύτως καθαρή την οικολογική του συνείδηση, καθώς το ταξί του εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και κινείται εντελώς αθόρυβα μέσα στην οχλαγωγία της πόλης.
Ο λόγος για τον κύριο Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, ο οποίος ζει στη Γερμανία και εργάζεται ως οδηγός ταξί πίσω από το τιμόνι ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου κόκκινου Tesla Model S. Πρόκειται για ένα Model S P85 με μπαταρία χωρητικότητας 85 kWh και ικανότητα επιτάχυνσης από 0-96 χλμ./ώρα εντός μόλις 4,2 δευτ.
Το πρώτο πράγμα που θα σκέφτονταν να τον ρωτήσει κανείς είναι αν η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, αρκεί για να βγάλει τη βάρδια. Όταν όμως μαθαίνεις ότι το συγκεκριμένο Model S έχει διανύσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο χλμ. τότε το ενδιαφέρον σου στρέφεται στην αξιοπιστία της Tesla.
Δείτε ακόμα
Σύμφωνα λοιπόν με τον Hansjörg von Gemmingen-Hornberg διανύει κατά μέσο όρο το χρόνο 241.000 χλμ., ενώ για να φτάσει σε αυτό το ρεκόρ χλμ. χρειάστηκε να αλλάξει την μπαταρία στα 112.000 χλμ. (καλύφτηκε από την εγγύηση), τοποθετώντας για 58.000 χλμ. μια προσωρινή μέχρι να αποκτήσει την υφιστάμενη που είναι και η τρίτη, με την οποία υπολογίζεται ότι έχει καλύψει πάνω από 1 εκατομμύριο χλμ.
Οι φθορές όμως δεν περιορίστηκαν μόνο στη μπαταρία, αλλά και στον ηλεκτροκινητήρα (τοποθετημένος στον πίσω άξονα) που αντικαταστάθηκε τρεις φορές. Αυτό που θα θέλαμε να γνωρίζουμε είναι πόσο κόστισαν οι παραπάνω αλλαγές μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, όμως δεν αποκαλύπτεται…
Να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε ότι από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.