Τους κανόνες στην ηλεκτροκίνηση ήρθε να αλλάξει το νέο Kia ΕV6, το οποίο μόλις έκανε απόβαση στην Ελλάδα.
Η πρώτη εγχώρια γνωριμία μας μαζί του ήρθε μέσω μιας καλοσυντονισμένης διαδικτυακής παρουσίασης (βλέπετε η ραγδαία άνοδος των κρουσμάτων δεν επιτρέπει πολλές εκ του σύνεγγυς επαφές).
Το νέο crossover της κορεάτικης εταιρείας σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που έχει ανεγερθεί πάνω στη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform).
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο EV6 έχει μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.880 χλστ. και ύψος 1.550 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.990 χλστ., κάτι που προδίδει τους άπλετους χώρους για τους επιβάτες στο εσωτερικό. Ο χώρος των αποσκευών ικανοποιεί απόλυτα προσφέροντας 520 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα εκτοξεύεται στα 1.300 λίτρα. Σημειώστε ακόμα ότι επιπλέον 52 λίτρα είναι διαθέσιμα κάτω από το εμπρός καπό, εκεί που σε ένα συμβατικό όχημα θα βρίσκονταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Περνώντας στο εσωτερικό, εντυπωσιάζεσαι από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και από τις δύο τεράστιες κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών, οι οποίες ενώνονται με ωραίο τρόπο και δημιουργούν ένα ενιαίο και ψηφιακό κόκπιτ, φιλοξενώντας το πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων.
Εδώ να πούμε ότι το λογισμό του μπορεί να κάνει ασύρματες ενημερώσεις (Kia Connect) σε πραγματικό χρόνο. Σημειώστε ακόμα ότι το ηχοσύστημα Meridian 14 ηχείων μπορεί να προσαρμόζει τον ήχο ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. Το τιμόνι έχει επίπεδη βάση και δυο ακτίνες, ενώ ενσωματώνει το νέο λογότυπο της Kia.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις χωρίζονται σε δικίνητες και τετρακίνητες. Στην βασική υπάρχει μία μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh που τροφοδοτεί τον πίσω άξονα με ισχύ 170 ίππους και 350 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση αποδίδει 235 ίππους και 605 Nm ροπής έχοντας 2 ηλεκτροκινητήρες.
Δείτε ακόμα
Ακολουθεί η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 77.4 kWh, όπου στην πισωκίνητη εκδοχή αποδίδει 229 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ στην τετρακίνητη 325 ίππους με 605 Nm ροπής. Η αυτονομία εδώ ανέρχεται στα 510 χλμ.
Κορυφαία έκδοση όλων η GT (αναμένεται το επόμενο έτος) με τη μεγαλύτερη μπαταρία, αποδίδοντας 585 ίππους και 740 Nm ροπής, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.5 δευτ. και αυτονομία στα 405 χλμ. Σε αυτή την περίπτωση το όχημα εξοπλίζεται και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ η τελική αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα!
Λόγω της νέας πλατφόρμας υπάρχει δυνατότητα φόρτισης 400V και 800V, έτσι το νέο EV6 μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά, ενώ η πισωκίνητη έκδοση με μόλις 4,5 λεπτά φόρτισης (800V) διανύει έως και 100 χλμ.
Στην ελληνική αγορά το νέο EV6 προσφέρεται με τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις (Platinum, Titanium, GT-Line). Με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και το κίνητρο ηλεκτροκίνησης της Kia, αξίας 2.000 ευρώ, η αρχική τιμή του νέου ΕV διαμορφώνεται στα 40.190 ευρώ. Η τιμή αυτή αφορά το πισωκίνητο EV6 με ισχύ 170 ίππους και αυτονομία 394 χλμ. στην εξοπλιστική έκδοση Platinum.
Δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο του νέου EV6 στον παρακάτω πίνακα.
*Η φωτογράφιση του EV6 έχει γίνει στον ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς).