Η Μercedes EQA 250 είναι το μικρότερο μοντέλο στην αμιγώς ηλεκτρική οικογένειας της γερμανικής εταιρίας.
Ανήκει στην οικογένεια των SUV από αισθητικής άποψης φέρει στην GLA με τους θερμικούς κινητήρες, αλλά η ειδοποιός διαφορά είναι η κλειστή μάσκα με τους προβολείς, τα ενωμένα πίσω φώτα και οι ενδείξεις EQA.
Είναι 5,3 εκ. μακρύτερη της GLA και οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.463 χλστ./1.834 χλστ./1.620 χλστ. με ματαξόνιο 2.729 χλστ. ενώ ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο (μπαταρίες δηλαδή) το βάρος του ξεπαρνάει τα 2.000 κλά. Για την ακρίβεια 2.040 κιλά.
Να αναφέρουμε και το χώρο των αποσκευών που προσφέρει 340 λίτρα με κίτ ελαστικού αντί ρεζέρβα.
Και καθώς αναφερόμαστε στα ελαστικά οι διαστάσεις είναι 235/55-18, σε ζάντες από ελαφρύ κράμα ειδικής σχεδίασης χαμηλής αντίστασης.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι πανομοιότυπη με τις συμβατικές οθόνες με τις διπλές ενωμένε οθόνες και το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα μπουτόν για τις ενδείξεις στο MBUX (το σύστημα πολυμέσων).
Τα καθίσματα είναι άνετα ενώ η συγκριμένη των φωτογραφιών έφερε διχρωμία.
Η λευκή EQA 250 φέρει ηλεκτροκινητήρα 140 kW (190 ίπποι) που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος με on-board φορτιστή 11 kW.
Η ροπή των 375 Nm προσφέρει στο γερμανικό αυτοκίνητο άμεση επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του γκαζιού, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο εντός του αστικού ιστού, που κάθε μέτρο παίζει ρόλο στις μετακινήσεις.
Ωε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κιβώτιο είναι αυτόματο μονή σχέσης με τον επιλογέα να βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού.
Υπάρχουν και 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, Eco, Comfort, Individual, Sport με διαφορετικές χρωματικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.
350 χλμ. αυτονομίας συμπληρώσαμε με μέση κατανάλωση 31 kWh/100 χλμ.
Αυτό που σε κερδίζει πίσω από το παχύ σε διάμετρο τιμόνι είναι η ποιότητα κύλισης που βαθμολογείται με πολύ υψηλό βαθμό, και η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό.
Σε βάζουν αλλιώς τα ηλεκτρικά στο δρόμο.
Μπορεί να έχουν τρομακτική ροπή από τις «0» στροφές, (0-100 σε 8.9 δευτ. τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) αλλά αυτή η ησυχία και ότι δεν «ασχολείσαι» με τις αλλαγές ταχυτήτων ενώ από τα paddles πίσω από το τιμόνι ρυθμίζεις την ανάκτηση ενέργειας, όπου στην πιο δυνατή ρύθμιση ξεχνάς και τι σημαίνει φρένο, υπογραμμίζεται η εξηλεκτρισμένη ποιότητα οδήγησης.
Σε ξεναγεί σε έναν διαφορετικό κόσσμο, που δεν έχει καμία σχέση με αυτόν των θερμικών κινητήρων.
Είναι πως το βλέπεις και αν σε καλύπτει καθώς τα ηλεκτρικά ξεδιπλώνουν τις αρετές εντός του αστικού ιστού.
Βέβαια σε αυτό ρόλο παίζουν και οι εξωτερικές διαστάσεις.
Με «0» εκπομπές ρύπων η EQA κινείται καθημερινώς εντός Δακτυλίου με τις τιμ.ές να ξεκινούν από τα 49.590 ευρώ χωρίς την έκπτωση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».