Σαφέστατα το 2021 οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων σημείωσαν άνοδο, για τους εξής όμως λόγους.
Αρχικά, προστέθηκαν αρκετά νέα ηλεκτρικά μοντέλα, διαφόρων κατηγοριών, στη γκάμα της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας με στόχο να εναρμονιστούν με τους στόχους εκπομπών CO2 που θεσπίζει η Ε.Ε. για να αποφύγουν τα πρόστιμα και δεύτερον σε αρκετές χώρες δίνεται κρατική επιδότηση για την αγορά τους.
Παράλληλα είναι γνωστό ότι η Tesla ταξινομεί πάντα περισσότερα μοντέλα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Η αμερικάνικη εταιρεία σημείωσε στη Δυτική Ευρώπη τον Δεκέμβριο 34.700 πωλήσεις και η Ford 31.800 πωλήσεις.
Ωστόσο η ενναλακτική αυτή μορφή ενέργειας παρότι δείχνει δυναμική τάση, δεν έχει επικρατήσει ακόμα. Εξαίρεση αποτελεί όμως ο τελευταίος μήνας του έτους. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Schmidt Automotive Research, η οποία έχει έδρα το Βερολίνο, τον περασμένο Δεκέμβριο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων κατάφεραν να ξεπεράσουν αυτές των πετρελαιοκίνητων.
Διαβάστε ακόμα
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία αυτά των πωλήσεων αφορούν συνολικά 18 χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Το «σκορ» ήταν το εξής. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σημείωσαν 176.000 πωλήσεις και τα πετρελαιοκίνητα 160.000 πωλήσεις, κατακτώντας το 21% και 19% μερίδιο αγοράς αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα ξεπέρασαν τα πετρελαιοκίνητα σε μηνιαίες πωλήσεις στην Ευρώπη. Υπενθυμίζεται ακόμα ότι τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, δηλαδή υβριδικά, ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα, άφησαν πίσω τους σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2020.
Μπορεί το Δεκέμβριο να είχαμε την εν λόγω ανατροπή, όμως κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021 τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα είχαν σταθερό προβάδισμα έναντι των ηλεκτρικών, παρά τη γενικότερη πτώση τους. Μη ξεχνάτε όμως ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2030.