Στην εκκίνηση όλοι οι οδηγοί έφυγαν καλά, χωρίς κάποιος να κάνει κακό ξεκίνημα και χωρίς να υπάρξουν επαφές. Καλύτερα από όλους εκκίνησε ο Μπότας, ο οποίος ευνοήθηκε από την τιμωρία του Χάμιλτον.
Ο Βρετανός είχε κάνει τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες. Ωστόσο, στην τελευταία του προσπάθεια είχαν βγει κίτρινες σημαίες λόγω εξόδου που είχε ο Μπότας, με τον έξι φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να μην επιβραδύνει όσο θα έπρεπε.
Στους πρώτους γύρους υπήρχαν αρκετές μάχες, με τις Racing Point και McLaren να δείχνουν τη μεγαλύτερη βελτίωση σε σχέση με το 2019.
Ενώ όλα κυλούσαν ομαλά και ο Μπότας είχε απομακρυνθεί, όντας σε δικό του αγώνα, στον 11ο γύρο ήρθε η πρώτη εγκατάλειψη, εκείνη του Μαξ Φερστάπεν. Τη στιγμή που ο Ολλανδός ήταν στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού προέκυψε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό τον έκανε να κινείται πάρα πολύ αργά και το μόνο που κατάφερε ήταν να φέρει το μονοθέσιο μέχρι τα pits, ώστε να εγκαταλείψει.
Λίγους γύρους αργότερα, στον 18ο, ήταν η σειρά του Ντάνιελ Ρικιάρντο να εγκαταλείψει με προβλήματα ψύξης. Τον Αυστραλό ακολούθησε ο Λανς Στρολ. Ο Καναδός αντιμετώπιζε προβλήματα με τους αισθητήρες λίγους γύρους νωρίτερα. Οι μηχανικοί προσπάθησαν να το λύσουν με οδηγίες από τα pits, όμως δεν τα κατάφεραν. Έτσι, το ένα μονοθέσιο της Racing Point αποσύρθηκε στον 21ο γύρο.
Το πρόβλημα του Στρολ αφορούσε τους αισθητήρες του κιβωτίου ταχυτήτων. Από τη στιγμή που η Racing Point προμηθεύεται το κιβώτιο από τη Mercedes, αυτό δημιούργησε ανησυχία στη γερμανική ομάδα. Προκειμένου να μη δημιουργηθούν περαιτέρω προβλήματα, οι Μπότας και Χάμιλτον πήραν εντολή να αποφεύγουν τα κερμπ, καθώς το πέρασμα από αυτά θα μπορούσε να οξύνει το πρόβλημα.
Στον 25ο γύρο ο Εστεμπάν Οκόν επιχείρησε να προσπεράσει τον Κέβιν Μάγκνουσεν. Η προσπέραση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, όμως όταν τα δύο μονοθέσια έφτασαν στην τρίτη στροφή της πίστας, η Haas είχε αντιμετώπισε πρόβλημα με τα μπροστινά φρένα. Το αποτέλεσμα ήταν ο Μάγκνουσεν να καταλήξει εκτός πίστας και να εγκαταλείψει.
Λόγω του σημείου που ακινητοποιήθηκε το μονοθέσιο, αποφασίστηκε να μπει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Την περίσταση εκμεταλλεύτηκαν πολλοί οδηγοί, των δύο Mercedes περιλαμβανομένων, προκειμένου να κάνουν αλλαγή ελαστικών.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έμεινε στην πίστα μέχρι και τον 30ο γύρο.
Με την επανεκκίνηση ο Μπότας κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση. Δεύτερος παρέμεινε ο Χάμιλτον όμως στις πιο πίσω πίσω θέσεις είχαμε μάχες. Η εντονότερη ήταν ανάμεσα σε Λεκλέρκ και Σάινθ. Ο Μονεγάσκος και ο Ισπανός βρίσκονταν στις θέσεις 6 και 7. Όταν ο Ισπανός προσπάθησε να προσπεράσει στην τρίτη στροφή, ο Φέτελ που ήταν στην όγδοη θέση είδε να εμφανίζεται μια ευκαιρία. “Βούτηξε” στο εσωτερικό της στροφής όμως μπλοκάρισε ο μπροστά δεξιά τροχός και είχε μια μικρή επαφή με τον Σάινθ. Αυτό τον οδήγησε σε τετ α κε, οπότε βρέθηκε με τη Ferrari σταματημένη αντίθετα στη φορά της πίστας.
Ωστόσο, οι εγκαταλείψεις δεν είχαν τελειώσει. Στον 51ο γύρο ο Τζορτζ Ράσελ αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιό του. Βγαίνοντας από την τρίτη στροφή αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Βρετανός σταμάτησε στο εσωτερικό της στροφής 4. Αυτό έφερε και πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα η Haas του Ρομέν Γκροζάν αντιμετώπισε και αυτή πρόβλημα με τα φρένα, τη στιγμή που ο Γάλλος οδηγός ήταν στην τέταρτη στροφή. Έτσι, βγήκε στην αμμοπαγίδα όμως κατάφερε να επιστρέψει χρησιμοποιώντας ένα κομμάτι άσφαλτο που υπήρχε αμέσως μετά. Παρά το γεγονός ότι επέστρεψε στην πίστα, λίγο μετά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Με το πέρας του 54ου γύρου το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την πίστα. Οι Mercedes κράτησαν και πάλι τις θέσεις τους με τον Μπότας να παραμένει μπροστά. Πίσω τους ο Άλμπον περασε τον Πέρες για την τελευταία θέση του βάθρου, με τον Μεξικανό να ανακτά τη θέση του αμέσως μετά. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο οδηγός της Racing Point έπρεπε να παραδώσει τη θέση του στον Ταϊλανδό, καθώς η προσπέραση έγινε σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Το τρίτο safety car του αγώνα πυροδοτήθηκε από τον Κίμι Ραϊκόνεν στον 55ο γύρο. Λίγο πριν την τελευταία στροφή ο μπροστά δεξιά τροχός της Alfa Romeo έφυγε από τη θέση του. Το μονοθέσιο βρέθηκε εκτός ελέγχου και η πίστα γέμισε με πολλά θραύσματα. Μάλιστα, ήταν τόσο πολλά που για κάποιους γύρους η Mercedes του Μπερνντ Μεϊλάντερ και τα μονοθέσια περνούσαν από το pit lane, αντί για την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού.
Στο τέλος του 60ου γύρου το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits και δε χρειάστηκε να εμφανιστεί ξανά μέχρι το τέλος του αγώνα. Ωστόσο, τα συμβάντα δεν είχαν τελειώσει.
Στον 61ο γύρο ο Άλμπον βρισκόταν πίσω από τον Χάμιλτον, στην τρίτη θέση. Ο Ταϊλανδός έχοντας πιο μαλακή γόμα προσπάθησε να περάσει τον έξι φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Η πρώτη απόπειρα έγινε στην τρίτη στροφή όμως ήταν ανεπιτυχής. Η δεύτερη έγινε στην τέταρτη στροφή. Ο Άλμπον θέλησε να προσπεράσει από την εξωτερική. Αρχικά φάνηκε ότι θα τα καταφέρει όμως την τελευταία στιγμή τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν και ο νεαρός των “ταύρων” βρέθηκε εκτός πίστας. Αν και κατάφερε να επανέλθει, βρέθηκε να είναι στην τελευταία θέση.
Εξετάζοντας το συμβάν οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι η ευθύνη ανήκε στον Χάμιλτον. Ως τιμωρία του επέβαλαν την προσθήκη 5 δευτερολέπτων στον τελικό χρόνο του. Αυτό σήμαινε ότι τόσο ο Πέρες, όσο και ο Νόρις θα κέρδιζαν μία θέση. Ο Λεκλέρκ, όμως, είχε άλλη γνώμη.
Στους τελευταίους γύρους ο Μονεγάσκος είχε ανεβάσει το ρυθμό του. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να προσπεράσει τόσο τον Νόρις, όσο και τον Πέρες και να βρεθεί στην τρίτη θέση. Βέβαια, η απόσταση από τον Χάμιλτον ήταν μικρότερη από 5 δευτερόλεπτα, οπότε στην πραγματικότητα ήταν στη δεύτερη.
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς μας επιφύλασσε ακόμα μία εγκατάλειψη, εκείνη του Άλμπον στον 69ο γύρο. Την ίδια στιγμή, στις πρώτες θέσεις είχαμε ανακατατάξεις. Ο Πέρες δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane.
Λίγες στιγμές αργότερα τον προσπέρασε και ο Λάντο Νόρις, χάνοντας έτσι ο Μεξικανός κάθε ελπίδα που είχε για παρουσία στο βάθρο.
Ταυτόχρονα, στον 70ο από τους 71 γύρους το πίσω αριστερά ελαστικό στην AlphaTauri του Κβίατ καταστράφηκε, οδηγώντας τον Ρώσο στην εγκατάλειψη.
Ο μεγάλος αριθμός εγκαταλείψεων είχε αποτέλεσμα να τερματίσουν μόλις 11 οδηγοί τον αγώνα. Από αυτούς, ο μοναδικός που δε βαθμολογήθηκε ήταν ο Νικολά Λατιφί της Williams.
Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο ο Λεκλέρκ ήταν σίγουρο ότι θα ανέβει στη δεύτερη θέση, όμως ο Χάμιλτον έπρεπε να μείνει 5 δευτερόλεπτα μακριά από τον Νόρις προκειμένου να ανέβει στο βάθρο. Ωστόσο, δεν τα κατάφερε και ο οδηγός της McLaren κατέκτησε έτσι την τρίτη θέση, ανεβαίνοντας στο podium για πρώτη φορά στην καριέρα του.
Έτσι, το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Μπότας να πανηγυρίζει τη νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, τον Λεκλέρκ στη δεύτερη θέση παρά την κακή εικόνα της Ferrari και τον Νόρις να είναι ο πιο χαρούμενος από τους τρεις.
Ο Χάμιλτον τελικά πήρε τους βαθμούς της τέταρτης θέσης, ξεκινώντας με το αριστερό την προσπάθεια για την κατάκτηση του έβδομου παγκόσμιου τίτλου, με τον οποίο θα ισοφαρίσει το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ.
Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Κάρλος Σάινθ, ολοκληρώνοντας την πολύ καλή επίδοση της McLaren. Ο Πέρες αρκέστηκε στην έκτη θέση και ο Γκασλί στην έβδομη. Όγδοος και ένατος πέρασαν τη γραμμή τερματισμού οι Οκόν και Τζιοβινάτσι. Τον ένα βαθμό που δίνει η δέκατη θέση πήρε ο Φέτελ.
Στην Αυστρία είχαμε και την ευκαιρία να δούμε το νέο τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η απονομή. Με το πέρας του αγώνα οι τρεις πρώτοι σταμάτησαν τα μονοθέσιά τους στην γραμμή εκκίνησης – τερματισμού. Εκεί είχαν στηθεί και οι πινακίδες που φέρουν τους αριθμούς 1, 2 και 3. Στη συνέχεια, δεν πήγαν ούτε για ζύγισμα, ούτε στο δωμάτιο όπου πάνε οι τρεις του podium μέχρι να έρθει η στιγμή της απονομής. Αντίθετα, ζυγίστηκαν εκεί που βρίσκονταν και λίγο μετά ανέβηκαν στο βάθρο που είχε στηθεί μπροστά από τα μονοθέσια.
Όταν ολοκληρώθηκε η ανάκρουση των εθνικών ύμνων τους απονεμήθηκαν τα βραβεία και μετά έγιναν τα καθιερωμένα “παιχνίδια” με τη σαμπάνια. Όλες αυτές οι αλλαγές είχαν δημιουργήσει έκδηλη αμηχανία, καθώς ακόμα και οι οδηγοί φαίνονταν να μην ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν, πού να σταθούν και πώς να φερθούν. Σε συνδυασμό με την απώλεια θεατών από τις κερκίδες, το σκηνικό ήταν ιδιαίτερα ασύνηθες.
Όπως και να ‘χει, η Formula 1 επέστρεψε στην ενεργό δράση και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Αφενός για τις ομάδες, οι οποίες βγήκαν από την απραγία, αφετέρου για εμάς που αγαπάμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το έχουμε αναφέρει ξανά, όμως νιώθουμε την ανάγκη να το επαναλάβουμε. Η εκκίνηση του πρωταθλήματος της Formula 1 δε σημαίνει ότι έπαψαν να υφίστανται τα προβλήματα και η πανδημία. Πάντοτε όμως ο αθλητισμός ήταν πηγή χαράς και ελπίδας. Αυτό ακριβώς είναι που χρειαζόμαστε τούτες τις ώρες.
Τα συμπεράσματα που μπορούμε να αντλήσουμε είναι ότι η Mercedes παραμένει και πάλι στην κορυφή. Από και πίσω οι “ταύροι” δείχνουν ότι υπό συνθήκες μπορούν να απειλήσουν, κάτι που δε δείχνει ικανή να κάνει η Ferrari. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος των Racing Point και McLaren, αλλά και η εξέλιξη της Williams. Μπορεί η βρετανική ομάδα να φιγουράρει και πάλι στο πίσω μέρος του grid, όμως η απόσταση από τις υπόλοιπες ομάδες έχει μειωθεί σημαντικά.
Σε λίγες μέρες θα αποκτήσουμε ακόμα πιο ξεκάθαρη εικόνα για τη δυναμικότητα της κάθε ομάδας.
Ο επόμενος αγώνας θα γίνει το τριήμερο 10 – 12 Ιουλίου στην ίδια πίστα. Η ονομασία αυτή τη φορά θα είναι Γκραν Πρι Στυρίας (το όνομα της περιοχής όπου βρίσκεται η πίστα).
Θα έχουμε και πάλι τόσο πολλά προβλήματα και εγκαταλείψεις; Θα παρακολουθήσουμε μια επανάληψη του αγώνα που είδαμε στις 5 Ιουλίου ή μας επιφυλάσσει κάτι εντελώς διαφορετικό η Αυστρία;