Μοντέρνο και κομψό, το νέο Peugeot 308 ξεκίνησε την καριέρα του και στη χώρα μας.
Είναι το πιο νέο μοντέλο της σειράς «300» της Γαλλικής εταιρίας, που εγκαινιάστηκε το 1932 με το Peugeot 301.
Από το Peugeot 301 έως το νέο Peugeot 308, έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους 10 γενιές σε 90 χρόνια ιστορίας.
Ας ταξιδέψουμε στο χρόνο με οδηγό το νέο 308.
Διαβάστε ακόμα
Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η Peugeot ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις των Γάλλων λανσάροντας το Peugeot 301, το οποίο πωλήθηκε από το 1932 έως το 1936 Ένα ιστορικό μοντέλο που διατέθηκε στην αγορά ως saloon, coupe, cabriole και roadster. Με κινητήρα 1.465 κ.εκ. που αποδίδει 35 ολόκληρους ίππους, το 301 κατασκευάστηκε σε 70.500 μονάδες.
Το Peugeot 301 το διαδέχτηκε το 1936 το Peugeot 302. Αυτή ήταν η εποχή που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακάλυπταν την αεροδυναμική και το 302 ήταν ένα παράδειγμα με τους ενσωματωμένους προβολείς που βρίσκονται πίσω από τη μάσκα του ψυγείου, και είχε αεροδυναμική όψη στο μπροστινό μέρος, Αυτό το αυτοκίνητο μπορούσε να φτάσει την τρελή ταχύτητα για την εποχή των 100 χλμ./ώρα. Κατασκευάστηκαν 25.100 μοντέλα μέχρι το 1938.
Ο πόλεμος διέκοψε την πορεία της Σειράς 300 και το Peugeot 303 δεν παρουσιάστηκε ποτέ. Αυτή η σειρά τέθηκε σε αναμονή για τρεις δεκαετίες μέχρι την άφιξη του Peugeot 304, που ήταν μια από τις super star στην Έκθεση του Παρισιού το 1969.
Ήταν διαθέσιμο ως sedan, coupe, cabriolet, pick-up, station-wagon και τύπου van με κλειστή την καρότσα διατηρώντας την τεχνική βάση του Peugeot 204.
To Peugeot 304 έμεινε στην αγορά για περισσότερο από μια 10ετία, μεταξύ 1969 και 1979, με την παραγωγή να ξεπερνά το 1.200.000 μονάδες γνωρίζοντας μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Μεταξύ 1970 και 1972, η Peugeot κυκλοφόρησε το 304 στις ΗΠΑ. Ήταν όμως πολύ μικρό για την αμερικανική αγορά και πούλησε μόνο 4.000 αυτοκίνητα. Το 1973, ανανεώθηκε και το 1975, οι εκδόσεις coupe, cabriolet πέρασαν στην ιστορία. Η έκδοση με τις 4 πόρτες παρέμεινε στις αντιπροσωπείες μέχρι το 1979.
Το 1977 η Peugeot παρουσίασε στην Ευρώπη το 305, ως ο διάδοχος του 304. Σαφώς πιο σύγχρονο, πιο μοντέρνο με δύο στυλ αμαξώματος. 4θυρο και 5θυρο ως station-wagon με τρεις σειρές καθισμάτων. Σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον Pininfarina, η station- wagon ήταν διαθέσιμη και σε επαγγελματική έκδοση. Ξεχώριζε από τους ανταγωνιστές του χάρη στην κίνηση στους εμπρός τροχούς, στον εγκάρσιο κινητήρα 1.3 λίτρων και στους 4 ανεξάρτητους τροχούς. Με σημείο αναφοράς την οδική συμπεριφορά, το τεράστιο εσωτερικό και την άνεση που τότε πρόσφεραν οι μεγαλύτερες κατηγορίες, το 305 απέκτησε γρήγορα έδαφος στην αγορά. Εξήλθαν από το εργοστάσιο περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια μονάδες όλων των μορφών αμαξώματος.
Το σαλόνι του Peugeot 305 ήταν η βάση για το πειραματικό πρόγραμμα VERA, σχεδιασμένο για τη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου των αυτοκινήτων μελλοντικής γενιάς. Το πρώτο –πρωτότυπο- VERA 01 που αποκαλύφθηκε το 1981 είχε 20% μείωση στη μάζα και 30% μείωση στην αεροδυναμική αντίσταση. Το πρόγραμμα VERA, το οποίο είχε διάρκεια για 5 χρόνια με δουλειά που επεκτάθηκε στους κινητήρες, είχε σημαντική επιρροή στην ανάπτυξη των μοντέλων 205, 405 και στη συνέχεια στη limo 605.
Η άφιξη του Peugeot 309 το 1985 επιβράδυνε τις πωλήσεις του 305, του οποίου η καριέρα τελείωσε το 1989. Στην πραγματικότητα ήταν το Peugeot 405 και όχι το 309 που το διαδέχτηκε στη γκάμα της εταιρίας το 1987.
Κατασκευασμένο μεταξύ 1985 και 1994 σε Ισπανίας και Αγγλία, το Peugeot 309 ήταν το πρώτο αληθινό «συμπαγές» αυτοκίνητο με τη σύγχρονη έννοια. Δεν ήταν πλέον ένα κλασικό 4θυρο sedan όπως το 304 και το 305, αλλά ένα hatchback. Με μήκος 4,05 μ, ήταν 19 εκ. πιο μακρύ από το 305. Εμπνευσμένο από το Talbot Horizon αλλά με το δικό του στυλ.
Το 309 κυκλοφόρησε σε 5θυρη έκδοση, αλλά και σε 3θυρη έκδοση. Δύο χρόνια αργότερα, το 1987. παρουσιάστηκε η «βόμβα» το 309 GTI, με κινητήρα 1,9 λίτρων 130 ίππων προερχόμενο από το 205 GTI. Το 1989 στο 309 GTI τοποθετήθηκε ο κινητήρα MI16 160 ίππων από το Peugeot 405. Σε αυτήν την έκδοση το 309 GTI 16, ήταν ένα τρομερό σπορ αυτοκίνητο που σεβόταν ο ανταγωνισμός. Η καριέρα του 309 τελείωσε το 1994. Πουλήθηκαν πάνω από 1,6 εκατομμύρια μονάδες.
Τον Φεβρουάριο του 1993 η μάρκα κυκλοφόρησε το 306. Αντικαθιστά τόσο το κορυφαίο της σειράς 205 όσο και το 309. Έγινε best-seller στην κατηγορία του και συναρμολογήθηκε σε τουλάχιστον 9 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2002. Σε εκδόσεις 3 και 5 θυρών και από το 1993 προστέθηκε ένα αδιάφορο 4θυρο μοντέλο καθώς και ένα ελκυστικό cabrio, το 1994. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την Pininfarina, το τελευταίο ψηφίστηκε ως το πιο όμορφο cabrio της χρονιάς στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 1994.
Για άλλη μια φορά, η οδική συμπεριφορά του 306 έθεσε νέα πρότυπα. Τονίστηκε ιδιαίτερα στις σπορ εκδόσεις 306 XSI και 306 S16. Μια αξέχαστη έκδοση ήταν το 306 Maxi με μοτέρ 285 ίππων που σηματοδότησε τη μεγάλη επιστροφή της Peugeot στα ράλι το 1996 μετά από 10ετή παύση.
Mε τους αδερφούς Panizzi κατακτούν το πρωτάθλημα Γαλλίας το 1996 και το 1997 ενω κυριάρχησε στους ασφάλτινους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος όπως στην Κορσική το 1997 και το 1998. .. .
Το 306 ανανεώθηκε το 1997, χρονιά όπου εμφανίστηκε και η έκδοση estate. Η παραγωγή των 3 και 5θυρων εκδόσεων του 306 σταμάτησε το 2001, όταν παρουσιάστηκε ο αντικαταστάτης του, το 307. Το estate είδε την καριέρα του να τελειώνει το 2002. Η cabrio σειρά ήταν στην αγορά μέχρι το 2003.
Το 307, που κυκλοφόρησε το 2001 και ψηφίστηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2002, γνώρισε τεράστια επιτυχία, με πάνω από 3,5 εκατομμύρια μονάδες να παράγονται παγκοσμίως. Ξεχώρισε αισθητικά παρέχοντας καλύτερο χώρο και έχοντας ένα μεγάλο κεκλιμένο παρμπρίζ. Διαθέσιμο σε 3θυρες, 5θυρες και estate εκδόσεις, έλαβε μια πρόσθετη σιλουέτα το καλοκαίρι του 2003. Το Coupé Cabriolet (CC), το οποίο μετέφερε την καινοτόμο ιδέα που εισήχθη με επιτυχία στο 206 CC. Με την αναδιπλούμενη σκληρή οροφή και τα 4 άνετα καθίσματα, το 307 CC είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα «ανοικτά» της εποχής. Ήταν επίσης η βάση για έκδοση που μπήκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι το 2004 και το 2005, κερδίζοντας 3 φορές και εμφανίστηκε στο βάθρο 26 φορές.
Το 308 πρώτης γενιάς διαδέχθηκε το 307 το 2007, το οποίο αντικαταστάθηκε από μια δεύτερη γενιά το 2013, στη συνέχεια μια τρίτη, το σημερινό 308 που κυκλοφόρησε το 2021.
Tο Peugeot 308 I ήρθε σε εκδόσεις 3θυρων, 5θυρων και S-W ενώ από τον Μάρτιο του 2009 συμπληρώθηκε από την έκδοση Coupé Cabriolet (CC). Η πιο γρήγορη έκδοση η 308 RCZ Coupé αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007. Ένα όμορφο κουπέ 2+2 θέσεων που παρήχθη σε 68.000 μονάδες μεταξύ 2010 και 2015, η απόλυτη έκδοση του οποίου προσέφερε 270 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα.
Το Peugeot 308 II κυκλοφόρησε το 2013. Όπως το 307 12 χρόνια νωρίτερα, ψηφίστηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2014. Το στυλ και oι κομψές γραμμές εντυπωσιάζουν. Ο χώρος επιβατών είναι επίσης νέος με το Peugeot i-Cockpit, που βρίσκεται ήδη στο 208, θέτει νέα σχεδιαστικά πρότυπα. Μικρό τιμόνι, με τον πίνακα οργάνων πάνω από αυτό.
Μια έκδοση GTi ενισχύει περαιτέρω τις οδηγικές ιδιότητες και τον δυναμισμό αυτού του 308, το οποίο μεταφέρει το μοντέλο σε μια νέα εποχή επιτυχίας.
7 εκατομμύρια 308 πωλήθηκαν από τις δύο πρώτες γενιές, πριν το νέο Peugeot 308 III κάνει το ντεμπούτο του. Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Mulhouse, φέρει το νέο λογότυπο της Peugeot, το οποίο αποκαλύφθηκε όταν παρουσιάστηκε η νέα ταυτότητα της μάρκας τον Φεβρουάριο του 2021. Ελκυστικό, τεχνολογικό και αποτελεσματικό, είναι ένας από τους φιναλίστ στην εκλογή του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022, το αποτέλεσμα της οποίας θα γίνει γνωστό στα τέλη Φεβρουαρίου.
Oι τιμές του νέου 308 στη χώρα μας διαμορφώνονται ως εξής
1.2 PureTech 110 S&S 19.900 €
1.2 PureTech 130 S&S 22.300€
1.2 PureTech 130 S&S EAT8 24.800€
1.5 BlueHDi 130 S&S 23.300 €
1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 25.700€
Hybrid 180hp e-EAT8 39.500€