Ήταν αρχές του περασμένου Νοέμβρη όταν η Volkswagen αποκάλυψε το νέο ID.5, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο coupe SUV.
Αναλυτικές πληροφορίες για το νέο ID.5 μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ. Σχεδόν τρεις μήνες μετά την πρεμιέρα του, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η παραγωγή του. Πού κατασκευάζεται λοιπόν το νέο ID.5;
Στο εργοστάσιο της Volkswagen που βρίσκεται στο Τσβίκαου της Γερμανίας. Αξίζει να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι το εν λόγω εργοστάσιο είναι το πρώτο που μετατρέπεται ώστε να παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μέχρι πρότινος κατασκευάζονταν εκεί συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για τη μετατροπή αυτή απαιτήθηκαν μόλις 26 μήνες, ενώ η επένδυση έφτασε στο ποσό των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Υιοθετήθηκε ακόμα μεγαλύτερη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, όπως τα έξυπνα ρομπότ Industry 4.0 και τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, που μεταφέρουν εξαρτήματα στη γραμμή συναρμολόγησης εντελώς αυτόνομα.
Το 2021 στο εργοστάσιο του Τσβίκαου, παρά την παγκόσμια έλλειψη των μικροτσίπ, κατασκευάστηκαν συνολικά 180.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η ετήσια παραγωγική του δυνατότητα είναι πάνω από 300.000 οχήματα.
Κατά τη διαδικασία κατασκευής, η παραγωγή άνθρακα αποφεύγεται ή μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο- και τυχόν αναπόφευκτες εκπομπές αντισταθμίζονται μέσω στοχευμένων δράσεων για το κλίμα.
Δείτε ακόμα
Συνολικά, περισσότερα από 50.000 τετραγωνικά μέτρα έχουν προστεθεί, για παράδειγμα στην επέκταση του τμήματος που βρίσκονται οι πρέσες, όπου όλα τα μέρη του αμαξώματος των ηλεκτρικών μοντέλων διαμορφώνονται πλέον επί τόπου, εξοικονομώντας 9.000 διαδρομές με φορτηγά ετησίως.
Ο μετασχηματισμός στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο Τσβίκαου δημιούργησε μόνιμες, εγγυημένες θέσεις εργασίας. Μεγάλο τμήμα του περίπου 9.000 ατόμων μόνιμου προσωπικού έχει ήδη ολοκληρώσει εκπαίδευση στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης.
Στο εργοστάσιο του στο Τσβίκαου παράγονται τα ID.3, ID.4 και ID.5. Παράλληλα εκεί συναρμολογούνται και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen, όπως τα Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron και Cupra Born, ενώ όλα έχουν δομηθεί στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB).
Τα εργοστάσια στο Έμντεν (ID.4), το Ανόβερο (ID. Buzz) και στη Τσατανούγκα των Η.Π.Α. (ID.4) θα προστεθούν μέσα στο έτος στο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen, η οποία με αυτά θέτει τα θεμέλια για την κατασκευή 1,2 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη, τις Η.Π.Α. και την Κίνα το 2022.