Για τους φίλους των αγώνων, ο Αργεντίνος Juan Manuel Fangio είναι ίσως ένας από τους top οδηγούς όλων των εποχών.
Κατέκτησε 5 παγκόσμιους τίτλους στη Formula 1 (1951, 1954, 1955, 1956, 1957) και έφυγε για το τελευταίο ταξίδι του στις 17 Ιουλίου 1995 σε ηλικία 84 ετών.
Ο Fangio αφού τερμάτισε την τέταρτη θέση στο Γαλλικό Γκραν Πρι το 1958, αποφάσισε να ολοκληρώσει την καριέρα του.
Ο Αργεντίνος χρησιμοποιούσε συχνά τη λέξη «τελείωσε», ειδικά στους τελευταίους αγώνες της καριέρας του. Όμως στο γαλλικό Γκραν Πρι το είπε οριστικά.
Διαβάστε ακόμα
Όταν τα τότε στελέχη της Daimler Benz πληροφορήθηκαν ότι η σεζόν του 1958 επρόκειτο να είναι η τελευταία του Fangio, κανόνισαν να παραδοθεί ως δώρο στον σπουδαίο οδηγό αυτό το Roadster, βαμμένο σε αποκλειστικό μεταλλικό γαλάζιο χρωματισμό με μπεζ-κρεμ δερμάτινα καθίσματα, σε παρόμοιο μοτίβο με την εθνική σημαία της Αργεντινής, με την παράδοση να γίνεται σε ξενοδοχείο της Αγγλίας.
Η εκτίμηση της γερμανικής εταιρείας δεν σταμάτησε εκεί, όταν επέστρεψε στην πατρίδα του ο Fangio με τη νέα του 300 SL Roadster μετά από μια εκτεταμένη περιοδεία στην Ευρώπη, ο Fangio συνέχισε να εκπροσωπεί τη Mercedes-Benz ως εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος στο Μπουένος Άιρες, που ήταν από τις αρχές του 1950.
Στη συνέχεια και μετά από δύο δεκαετίες, το 1974, ο Fangio έγινε πρόεδρος της Mercedes-Benz Argentina SA, λόγω της συνεχούς αφοσίωσης στην οικοδόμηση της μάρκας στα μάτια του λαού της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα, ο Fangio άρχισε να συλλέγει αντικείμενα από την αγωνιστική του καριέρα. Δώδεκα χρόνια αργότερα, άνοιξε στο Balcarce, το μέρος όπου έζησε ο Αργεντίνος, μουσείο το οποίο στέγασε αυτή την ανεκτίμητη 300 SL Roadster, ένα αυτοκίνητο που ήταν στην καρδιά του El Maestro (όπως αποκαλούσαν τον Fangio οι Αργεντίνοι) ανέπαφο και αμετάβλητο.
Στο πέρασμα των χρόνων ο επιλογέας ταχυτήτων, το τιμόνι, τα πατάκια και τα καθίσματα δεν έχουν αντικατασταθεί, και ως εκ τούτου είναι τα ίδια από την εποχή που Fangio οδηγούσε το γερμανικό Roadster.
Ο Fangio είχε επίσης το παρατσούκλι El Chueco («ο άντρας με τα σκυμμένα πόδια») και το δερμάτινο κάτω μέρος του ταμπλό εξακολουθεί να αποκαλύπτει τη φθορά από τα γόνατα του μεγάλου οδηγού καθώς άλλαζε ταχύτητες. Από κάθε άποψη, ο Fangio πρέπει να εκτιμούσε ειλικρινά αυτό το δώρο, καθώς το χρησιμοποίησε καθ’ όλη τη διάρκεια της συνταξιοδότησής του, συγκεντρώνοντας περισσότερα από 70.000 χλμ. στο κοντέρ, από τις εκτεταμένες περιοδείες σε όλη την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική.
Αυτή λοιπόν η ξεχωριστή Mercedes-Benz 300 SL Roadster του 1958 του Fangio δημοπρατείται από τον οίκο RM Sotheby’s Private Sales, χωρίς να έχει ανακοινωθεί η τιμή εκκίνησης.
Η ανεκτίμητη 300 SL του Fangio θα πωληθεί σε δημοπρασία σφραγισμένης προσφοράς από τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 4 Μαρτίου. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να προσφέρουν μια τιμή all-in. Δεν υπάρχει ασφάλιστρο αγοραστή για την παρτίδα, που σημαίνει ότι λειτουργεί περισσότερο σαν ιδιωτική πώληση. Η τελική τιμή πώλησης δεν θα δημοσιοποιηθεί.
Ο Juan Manuel Fangio μπορεί να θεωρηθεί ως ο πιο διάσημος οδηγός στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ενώ η δήλωση του Michael Schumacher το 2003 ότι «ο Fangio είναι σε ένα επίπεδο πολύ υψηλότερο από ό,τι βλέπω τον εαυτό μου», υπογραμμίζει τις ικανότητες του Αργεντίνου.
Μάλιστα και μετά την κατάκτηση του έβδομου παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 από τον Lewis Hamilton, μια εταιρεία που ειδικεύεται στην ποσοτική ανάλυση εξέτασε αρκετούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών ικανοτήτων του αυτοκινήτου, της ομάδας και της τεχνολογίας και διαπίστωσε ότι ο Fangio ήταν απλά στην κορυφή.
Με ένα ρεκόρ αγώνων που έφερε πρωταθλήματα στην Alfa Romeo, τη Ferrari, τη Mercedes-Benz και τη Maserati, ο Fangio δεν έχασε ποτέ την ευκαιρία να ευχαριστεί την πατρίδα του, την Αργεντινή.
Με 24 νίκες σε 52 αγώνες που έχει συμμετάσχει, ο μέσος όρος του Fangio είναι ο καλύτερος από τους περισσότερους και έχει μείνει στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού μαζί με πολλά άλλα ρεκόρ που πιθανότατα δεν θα καταρριφθούν ποτέ.
Όταν κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα για τη Maserati το 1957 χρονιά σε ηλικία 46 ετών και 41 ημερών, ο Fangio στέφθηκε ο γηραιότερος παγκόσμιος πρωταθλητής.
Με τις νίκες που ενισχύουν την κληρονομιά τεσσάρων διαφορετικών κατασκευαστών, ο Fangio κατέχει επίσης το ρεκόρ ως ο παγκόσμιος πρωταθλητής με το πιο διαφορετικό σύνολο κατασκευαστών που υποστηρίζουν έναν πολλαπλό παγκόσμιο πρωταθλητή. Αν και μπορεί να ειπωθεί με σχετική βεβαιότητα ότι η Mercedes-Benz είχε μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του Fangio.
Δύο περιστατικά από τη ζωή του Fangio είναι τα εξής. Ενώ οδηγούσε μια Lancia Aurelia GT στις αρχές της 10ετίας του, ο Fangio για να αποφύγει ένα φορτηγό που ταξίδευε στη λωρίδα του βγήκε από το δρόμο και χτύπησε σε ένα στύλο τηλεφώνου, πετώντας τον πετώντας τον έξω από το αυτοκίνητο. Επέζησε άθικτος με μόνο ξεφλουδισμένους αγκώνες. Το 1958, ενώ προετοιμαζόταν για έναν αγώνα στην Κούβα τον οποίο κέρδισε την προηγούμενη χρονιά, ο Fangio απήχθη και κατάφερε να επιβιώσει από αυτήν την εμπειρία σχετικά αλώβητος.
Όλες αυτές τις ιστορίες και άλλες τόσες θα τις θυμάται ο νέος ιδιοκτήτης-συλλέκτης της μοναδικής Mercedes-Benz 300 SL Roadster του 1958 που ιδιοκτήτης ήταν ο Juan Manuel Fangio.