«Άνοιξη» στα ελληνικά ονομάζεται το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia, το Spring.
Ένα μοντέλο που κατέκτησε το βραβείο “Best buy Car of Europe 2022”, του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest.
Ένα μοντέλο που ακολουθεί κατά γράμμα τη φιλοσοφία «best value for money» της Dacia, όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμα
Από τους βασικούς λόγους που το Spring κατέκτησε το βραβείο πέρα της τιμής (16.990 ευρώ στη Γαλλία) ήταν και το ενεργειακό αποτύπωμα στη δοκιμή μεταξύ 15 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημείωσε 8,25 χλμ./kWh σε μικτή διαδρομή, που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη. Δύο σημαντικά κριτήρια που κατά βάση έδωσαν στο 4θυρο και 4θέσιο πιο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, την πρώτη θέση στον διαγωνισμό του θεσμού, παρά το γεγονός ότι βαθμολογήθηκε με ένα αστέρι στα crash tests του EuroNCAP.
Στο Spring δεν ζητάς την πολυτέλεια ούτε και gadgets που συναντάς σε πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά προσφέρει όμως οθόνη αφής 7 ιντσών που, εκτός από το ραδιόφωνο, το Bluetooth και τις ενδείξεις κίνησης, φέρει και οθόνη οπισθοπορείας, ενώ δεν απουσιάζουν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθητικά σύστημα οδηγού όπως ESP, ABS, Emergency brake, ή εκκίνηση σε ανωφέρεια.
Και επιπλέον ρεζέρβα, κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών 290 λίτρων.
Πρόσφατα λοιπόν κατά διάσκεψη των οικονομικών αποτελεσμάτων της Renault, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Luca de Meo επιβεβαίωσε ότι μια νέα «Άνοιξη», ένα νέο Spring δηλαδή είναι στα σκαριά και ότι θα παρουσιαστεί το 2024.
Το μοντέλο αυτό δε θα σχετίζεται με τα concept e-cars Renault 4 και Renault 5 που έχουν αναπτυχθεί πάνω στην CMF- Β πλατφόρμα, αλλά θα είναι το δικό της μοντέλο «χτισμένο» στη βάση το CMF-A.
Το Spring θα παραμείνει πιθανότατα στο ίδιο μέγεθος με την επόμενη γενιά του, (είναι φαν του μικρού σχετικά μεγέθους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι Γάλλοι , καθώς θεωρούν ότι τα ηλέκτρικά είναι για τον αστικό ιστό. Τώρα με το ηλεκτρικό Megane θα πρέπει να είναι και μέσα στον ανταγωνισμό…)
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο Spring θα είναι πιο κοντά σε μήκος από το επερχόμενο ηλεκτρικό Renault 5, αλλά πιο πλατύ και λίγο ψηλότερο.
Το 2024 πέρα από το νέο Spring θα είναι μια σημαντική χρονιά για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σε ο,τι έχει να κάνει με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Αναμένεται να λανσάρει τέσσερα EV με σήμα Renault και ένα με σήμα Alpine. Στη συνέχεια, ένα χρόνο αργότερα, θα αποκαλύψει το σπορ σεντάν της Alpine, πιθανώς ως απάντησή της στο Tesla Model 3.
Το Spring πάντως με αυτό το λιτό προφίλ γράφει απίστευτα νούμερα στο ράλι των πωλήσεων (περισσότερα από 50.000 από τον Μάρτιο που ξεκίνησε το λανσάρισμά του στην Ευρώπη), χωρίς να είναι διαθέσιμο σε όλες τις χώρες, ενώ οι τελευταίες πληροφορίες που ήρθαν από τη Ρουμανία αναφέρουν ότι 4.000 Spring πουλήθηκαν σε μια ημέρα…