Το έντονο πρόγραμμα δοκιμών πρόσκρουσης για την παγκόσμια πιστοποίηση του Rimac Νevera ολοκληρώθηκε επιτέλους μετά από τέσσερα χρόνια, με χιλιάδες ψηφιακές προσομοιώσεις και πολλά χρήματα καθώς εννέα ολόκληρα οχήματα καταστράφηκαν.
Συνολικά, τα πρωτότυπα Rimac Νevera υποβλήθηκαν σε 45 ξεχωριστές δοκιμές σύγκρουσης κάτω από πραγματικές συνθήκες, αλλά και πολλές ακόμη στατικές δοκιμές παθητικής ασφάλειας.
Όλα απαραίτητα για να διασφαλιστεί ότι οι κάτοχοι σε όλο τον κόσμο μπορούν να οδηγούν με ασφάλεια το πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο της Rimac στο δρόμο.
Η τελική δοκιμή, η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, ήταν η απαιτητική δοκιμή πλευρικού πόλου, που διεξήχθη στα 32 χλμ./ώρα και προσομοίωσε πλευρική πρόσκρουση με φανοστάτη, είναι ένα από τα πιο δύσκολα crash -test που μπορεί να υποβληθεί ένα αυτοκίνητο.
Η δομή του Nevera αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποτελεσματική στη διανομή της ενέργειας πρόσκρουσης που η πόρτα στην πλευρά της πρόσκρουσης μπορούσε να ανοίξει ακόμα μετά τη δοκιμή. Αυτή η δοκιμή ήταν η τελευταία δοκιμή παθητικής ασφάλειας στις ΗΠΑ, ενώ οι ευρωπαϊκές δοκιμές πιστοποίησης ολοκληρώθηκαν το 2021.
Η παθητική ασφάλεια για το Νevera αναπτύχθηκε από την εσωτερική ομάδα της Rimac, χρησιμοποιώντας αρχικά υπολογιστές υψηλής απόδοσης Cluster, ικανούς να προσομοιώνουν ψηφιακά με σχεδόν τέλεια λεπτομέρεια τα αποτελέσματα μιας πρόσκρουσης σε κάθε μεμονωμένο στοιχείο του Νevera .
Διαβάστε ακόμα
Παρά τις πραγματικές συνθήκες δοκιμής σύγκρουσης που απαιτούνται μόλις 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου – λιγότερο από ένα ανοιγοκλείσιμο ματιού – για την προσομοίωση μιας δοκιμής χρειάζονται οι υπολογιστές 20 ώρες χρόνου επεξεργασίας. Μόνο όταν οι μηχανικοί έχουν επιτύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα ψηφιακά, κάνουν προσαρμογές στα φυσικά αυτοκίνητα και τα υποβάλλουν στον «τοίχο».
Το Νevera σχεδιάστηκε από την αρχή για να είναι εξαιρετικά ασφαλές, χτισμένο γύρω από ένα αυτοφερόμενο σασί από ανθρακονήματα που εκτείνεται μεταξύ της μπροστινής και της πίσω ανάρτησης.
Ως αποτέλεσμα, το Νevera είναι το πιο άκαμπτο αυτοκίνητο παραγωγής που δημιουργήθηκε ποτέ, με το αυτοφερόμενο σασί βοηθά στη διάχυση ενέργειας γύρω από τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.
Μάλιστα η οροφή του Νevera μπορεί να αντισταθεί περισσότερο από τρεις φορές το βάρος του αυτοκινήτου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος δοκιμών πρόσκρουσης από το 2019, τα πρωτότυπα Νevera υποβλήθηκαν στις πιο ακραίες συνθήκες.
Κατά τη διάρκεια αυτής της τελευταίας δοκιμής πλευρικού πόλου, ο επιβάτης – ένα ομοίωμα δοκιμής σύγκρουσης 200.000 ευρώ – αντιμετώπισε έως και 25 G πλευρική επιτάχυνση, αλλά υποβλήθηκε σε 41 G κατά τη δοκιμή πρόσκρουσης σε μετωπικό τοίχο με 56 χλμ./ώρα.
Η υψηλότερη ταχύτητα πρόσκρουσης που γνώρισε το Νevera κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ήταν στη δοκιμή οπίσθιας πρόσκρουσης στις ΗΠΑ, που ολοκληρώθηκε στα 80 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η τελευταία δοκιμή πρόσκρουσης είχε ως αποτέλεσμα να είναι όλα πράσινα με υψηλό περιθώριο.
Η Rimac ήταν διαφανής με τη διαδικασία των δοκιμών πρόσκρουσης, κοινοποιώντας δημόσια τα πάντα, από τις πρώτες δοκιμές υλικών, τις εξελίξεις πρωτοτύπων και αυτές τις τελικές δοκιμές πρόσκρουσης.
Ο Mate Rimac, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Rimac, δήλωσε: «Το Νevera σχεδιάστηκε για να υπερέχει σε κάθε τομέα, με κάθε εξάρτημα να ελέγχεται καθώς έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή απόδοση.
Εδώ και τέσσερα χρόνια δίνουμε την ίδια επίπονη προσοχή σε λεπτομέρεια για την ασφάλεια του Νevera, με τους μηχανικούς να εργάζονται ακούραστα σε χιλιάδες ψηφιακές προσομοιώσεις και τροποποιήσεις σε πρωτότυπα οχήματα, μόνο και μόνο για να δουν το έργο τους να καταστρέφεται κατά τη διαδικασία των δοκιμών πρόσκρουσης. Όλες οι προσπάθειές τους ήταν απολύτως κρίσιμες για την ανάπτυξη του Νevera, και καθώς αυτή η τελευταία δοκιμή ολοκληρώνει το πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης του Νevera, το οποίο μας φέρνει κοντά στο να μπορέσουμε επιτέλους να παραδώσουμε το πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητό μας επόμενης γενιάς στους πρώτους ιδιοκτήτες του σε όλο τον κόσμο.”
Σχεδιασμένο, κατασκευασμένο στα άδυτα της Ρimac Αutomobili, το Νevera περιορίζεται σε μόλις 150 μονάδες.
Με την μπαταρία 120 kWh, 6960 κυψελών που παράγει 1914 ίππους και 2360 Nm ροπής, το Νevera μοιάζει περισσότερο με πύραυλο παρά με αυτοκίνητο.
Και αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα νούμερα των επιδόσεων με την τελική να «χτυπάει» τα 412 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 τα χρονόμετρα σταματούν πριν καλά- καλά αρχίσουν να γράφουν το χρόνο, καθώς σταματούν στα 1,85 δευτ.
Έχει επαληθευτεί ανεξάρτητα ως το ταχύτερα επιταχυνόμενο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.