Οι οικονομικές, εμπορικές και μεταφορικές κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση στη Ρωσία, μετά την κήρυξη του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν αρχίσει να δημιουργούν κλυδωνισμούς στην τοπική οικονομία.
Καθημερινά μεγάλες εταιρείες ανακοινώνουν ότι αναστέλλουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα σε ρωσικό έδαφος, ενώ εξαίρεση δεν αποτελούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο ισχυρό πλήγμα έχει υποστεί και η AvtoVAZ, η οποία να υπενθυμίσουμε ότι σε ποσοστό 67,61% ανήκει στο Groupe Renault, ενώ είναι αυτή που παράγει τα δημοφιλέστερα οχήματα στη Ρωσία, τα Lada.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο πουλήθηκαν συνολικά 22.378 Lada στη Ρωσία, παρότι ο αριθμός αυτός ήταν μειωμένος κατά 20,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Lada που βρίσκεται στην πόλη Τολιάτι, αλλά και αυτό στο Ιζέβσκ, ανακοίνωσαν ότι την 5η μέρα του Μαρτίου δε θα λειτουργήσουν οι γραμμές παραγωγής και οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν κανονικά.
Δείτε ακόμα
Ωστόσο από 9 έως 11 Μαρτίου οι υπάλληλοι θα λάβουν τα δύο τρίτα των μηνιαίων τους αποδοχών, καθώς το διάστημα αυτό χαρακτηρίστηκε αδρανές. Η AvtoVAZ αναφέρει ότι αναγκάστηκε να πάρει τις αποφάσεις αυτές εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης στην προμήθεια ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και προκειμένου να αποφευχθεί σημαντική μείωση στις αποδοχές των εργαζομένων.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν και για πόσο διάστημα ακόμα θα παραταθεί η διακοπή της παραγωγής και οι περικοπές των μισθών. Οι κυρώσεις πάντως όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστούν όσο διαρκεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, άρα η εφοδιαστική αλυσίδα θα παραμείνει κομμένη.
Επομένως έρχονται δύσκολες μέρες για τη Lada, καθώς πάνω από το 20% των ανταλλακτικών της προέρχονται από χώρες εκτός Ρωσίας. Επίσης αναμένεται μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των Lada το Μάρτιο, καθώς η παραγωγή του εμπορικότερου μοντέλου της, του Granta, έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό.