Στη Ferrari χαμογελούν, στη McLaren τρέχουν και δε φτάνουν, ο Hamilton λέει πως οι Mercedes υστερούν σε σχέση με τη Red Bull και οι Αυστριακοί ετοιμάζονται πάλι για πρωταθλητισμό.
Οι τελευταίες χειμερινές ελεύθερες δοκιμές, στην πίστα Sakhir ολοκληρώθηκαν με νικητές και χαμένους, ικανοποιημένους και… προβληματισμένους.
Μετά από 852 γύρους την πρώτη ημέρα, 889 τη δεύτερη και 1253 την τρίτη, σχεδόν 3000 στο σύνολο, η πρόβα τζενεράλε του εφετινού πρωταθλήματος αποτελεί παρελθόν.
Ας δούμε αναλυτικότερα την παρουσία των δέκα ομάδων στο τριήμερο του Bahrain.
Ferrari:
Καλύτερος χρόνος: 1:32.415 (Leclerc)
Γύροι: 180 (Sainz) 169 (Leclerc)
Το 1:32.415 του Charles Leclerc ήταν ο τρίτος ταχύτερος γύρος όχι μόνο της τελευταίας ημέρας αλλά και γενικότερα του τριημέρου. Ο Mattias Binotto κράτησε χαμηλά τους τόνους, «βλέποντας» ανώτερες τις Mercedes και τις Red Bull, όμως αδιαμφισβήτητα η ομάδα που «έβγαλε» το περισσότερο γκάζι στην πίστα του Sakhir ήταν η Ferrari. Sainz και Leclerc έκαναν το 2-3 την πρώτη ημέρα, με τον Ισπανό να παραμένει στη δεύτερη θέση και στις δοκιμές του Σαββάτου. Προβλήματα δεν υπήρξαν και οι προσδοκίες είναι πλέον αυξημένες.
Mercedes:
Καλύτερος χρόνος: 1:32.759 (Russel)
Γύροι: 187 (Hamilton) 198 (Russel)
Οι Γερμανοί έκαναν το Paddock άνω κάτω με τη νέα εμφάνιση του μονοθεσίου τους. Οι αναβαθμίσεις που έφερε πλευρικά και οι, σχεδόν, ανύπαρκτοι αεραγωγοί, έκαναν την W13 το πιο πολυσυζητημένο μονοθέσιο του τριημέρου. Οι νέοι κανονισμοί μπορεί να «έκλεισαν» πολλά παράθυρα και να περιόρισαν τις ομάδες, ωστόσο η εφευρετικότητα των Γερμανών μπήκε και πάλι στο προσκήνιο. Πιο ψηλές εισαγωγές αέρα, πτερύγια στα πλαϊνά μέρη του cockpit, διπλές σειρές αεραγωγών και γενικότερα πολλές αναβαθμίσεις που προκαλούν, όμως, ερωτήματα σε ό,τι αφορά τη νομιμότητά τους. Χαρακτηριστικά, ο πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes F1 και νυν γενικός διευθυντής της Formula 1, Ross Brawn ανέφερε πως «σηκώνει πολλή κουβέντα» ο νέος αυτός σχεδιασμός, με τον Christian Horner να αναφέρει εάν η Mercedes είναι σύννομη με τους κανονισμούς .
Red Bull:
Καλύτερος χρόνος: 1:31.720 (Verstappen)
Γύροι: 139 (Verstappen) 181 (Perez)
Ο πρωταθλητής ξεκίνησε από εκεί που σταμάτησε την περσινή σεζόν. Ήταν ο πρώτος που κατέβασε το χρονόμετρο κάτω από το 1:32.000 και το 1:31.720 ήταν ο ταχύτερος γύρος του τριημέρου. Ικανοποιητικός αριθμός οι συνολικά 320 γύροι των Verstappen και Perez, με μοναδικό μηχανικό πρόβλημα μια διαρροή λαδιού στο μονοθέσιο του Μεξικανού. Αξίζει να σημειωθεί πως την τρίτη ημέρα οι Αυστριακοί έφεραν αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο, «πειράζοντας» το πάτωμα αλλά και τους πλευρικούς αεραγωγούς.
McLaren:
Καλύτερος χρόνος: 1:33.191 (Norris)
Γύροι: 200 (Norris) 0 (Riccardo)
Μία αδιαθεσία που αισθάνθηκε ο Daniel Riccardo από την Τετάρτη και η οποία εξελίχθηκε σε νόσηση με Κορωνοϊό τον άφησε εκτός δοκιμών. Έτσι όλο το «βάρος» της MCL36 επωμίστηκε ο Lando Norris και γι’ αυτό γύρισε την πίστα περισσότερο από κάθε άλλον: 200 φορές! Η ομάδα του Woking αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με τα φρένα του μονοθεσίου, ενώ το Σάββατο, η μηχανή της Mercedes που φέρει στα σπλάχνα της η McLaren σταμάτησε να λειτουργεί λίγα δευτερόλεπτα αφότου ο Βρετανός βγήκε από το γκαράζ. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Andrea Seidl, δήλωσε πως χάθηκε πολύ έδαφος στις συγκεκριμένες δοκιμές. Το στοίχημα πλέον είναι αν ο Riccardo θα προλάβει και ουσιαστικά το εναρκτήριο Grand Prix της σεζόν, αφού τυπικά την Παρασκευή 18 Μαρτίου μπορεί να βγει από την καραντίνα.
Aston Martin:
Καλύτερος χρόνος: 1:33.821 (Vettel)
Γύροι: 166 (Vettel) 173 (Stroll)
Με εξαίρεση μία αποκόλληση κομματιού από το μονοθέσιο του Stroll την πρώτη ημέρα και ένα πρόβλημα στην AMR22 που «άφησε» για λίγο τον Vettel εκτός της δεύτερης ημέρας, οι δοκιμές για την Aston Martin είχαν θετικό πρόσημο. Αν δεν είχε ξεσπάσει και το ζήτημα με τη σημαία του ψευδοκράτους της Κύπρου στο κράνος του Vettel, θα επικρατούσε απόλυτη ηρεμία στο Paddock των Άγγλων.
Alpine:
Καλύτερος χρόνος: 1:32.698 (Alonso)
Γύροι: 146 (Alonso) 153 (Ocon)
Η πρωτιά του Ocon στο πρωινό σκέλος της δεύτερης ημέρας των δοκιμών, δυστυχώς για τους Γάλλους της Alpine, επισκιάστηκε από την απογευματινή ακινητοποίηση της Α522 στην έξοδο της στροφής 12. 153 φορές γύρισε την πίστα ο Γάλλος, από κοντά και ο Alonso με 146 στροφές. Στην πρώτη μέρα των δοκιμών, μάλιστα, ο Alonso εισήλθε στην πίστα αργά το απόγευμα καθώς οι μηχανικοί προσπαθούσαν να βρουν λύση σε προβλήματα που προέκυψαν στην Α522.
Alpha Tauri:
Καλύτερος χρόνος: 1:33.002 (Tsunoda)
Γύροι: 194 (Gasly) 177 (Tsunoda)
Όλοι ξέρουμε πως στις ελεύθερες δοκιμές ελέγχεται κατά κύριο λόγο η αξιοπιστία των μονοθεσίων και όχι τόσο η ταχύτητα, όμως πως να κλείσει κανείς τα μάτια στην εξαιρετική πρώτη ημέρα του Gasly. Ο οδηγός της Alpha Tauri έγραψε τον ταχύτερο χρόνο, όντας 0,4 και 0,6 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τις Ferrari της δεύτερης και της τρίτης θέσης. O Yuki Tsunoda όμως ήταν αυτός που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο για την ομάδα, φτάνοντας μάλιστα μόλις 0,003δ μακρια από το να σπάσει το φράγμα του 1:33.000.
Alfa Romeo:
Καλύτερος χρόνος: 1:32.985 (Bottas)
Γύροι: 159 (Bottas) 184 (Zhou)
Οι Ιταλοί από την άλλη, κατάφεραν να ρίξουν τον χρόνο τους κάτω από το 1:33.000. Ο πολύπειρος Valteri Bottas τερμάτισε έκτος την τελευταία μέρα των δοκιμών όμως γενικότερα αντιμετώπισε πολλά προβλήματα. Αρχικά, την Παρασκευή, είχε εγκατάλειψη λόγω προβλήματος στα υδραυλικά της C42. Και μπορεί να δήλωσε πως η Alfa Romeo είναι πανέτοιμη για την έναρξη της σεζόν, όμως και την τελευταία ημέρα προέκυψε μηχανικό πρόβλημα, με τον Φινλανδό να παρκάρει από νωρίς το μονοθέσιό του.
Haas:
Καλύτερος χρόνος: 1:32:241 (Schumacher)
Γύροι: 88 (Schumacher) 47 (Fittipaldi) 98 (Magnussen)
Η Haas πήρε ένα έξτρα τετράωρο όταν, επιτέλους, παρέλαβε όλον τον εξοπλισμό της ώστε να αναπληρώσει τις χαμένες ώρες στην πίστα. Το έσπασε σε δύο δύωρα, ένα την Παρακευή και ένα το Σάββατο. Στο τελευταίο, ο Mick Schumacher γύρισε στο 1:32:241 τερματίζοντας δεύτερος, πίσω από τον Verstappen. Η αποχώρηση του Nikita Mazepin από την ομάδα, αρχικά έφερε πίσω από το τιμόνι της δεύτερης VF22 τον Pietro Fittipaldi που συμπλήρωσε 47 γύρους. Τελικά ο Kevin Magnussen επέστρεψε στην αμερικανική ομάδα μετά από απουσία ενός χρόνου από τη Formula 1, κάνοντας μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο της δεύτερης ημέρας με 1:33.207! Όχι κι άσχημα για την ομάδα του Steiner!
Williams:
Καλύτερος χρόνος: 1:35.070 (Albon)
Γύροι: 132 (Albon) 136 (Latifi)
Οι Βρετανοί θέλουν να φύγουν από την ανομβρία των τελευταίων ετών, όμως εκτός από ταχύτητα πρέπει να βρουν και λύσεις σε προβλήματα που προκύπτουν συνεχώς στην FW44. Βασικό, η υπερθέρμανση των πίσω φρένων, που στις πρωινές δοκιμές της Παρασκευής προκάλεσε φωτιά στο μονοθέσιο τυλίγοντας στις φλόγες τη ρόδα, τα ψαλίδια και το πίσω μέρος του σασί. Ο Latifi κατέβηκε άμεσα και την έσβησε μόνος του.
Υπενθυμίζουμε πως ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι προγραμματισμένος για την επόμενη Κυριακή, 20 Μαρτίου, στην ίδια πίστα.
Στον πίνακα οι χρόνοι κατά τη τρίτη και τελευταία ημέρα καθώς και με τι Pirelli έγραψαν τον ταχύτερο γύρο
Κείμενο: Δημήτρης Θεοδωρόπουλος