Πέρασαν τέσσερις δεκαετίες από τη μέρα που η Citroen οργάνωσε μια ειδική εκδήλωση κάτω από τον εμβληματικό Πύργο του Άιφελ για να παρουσιάσει στο κοινό το νέο BX.
To ημερολόγιο τότε έδειχνε 29 Σεπτεμβρίου του 1982 όταν η γαλλική εταιρεία καινοτομούσε, για ακόμα μια φορά στην ιστορία της, με το design και τις τεχνολογίες που διέθετε το νέο BX.
Λίγες μέρες αργότερα, στις 30 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, το ΒΧ πραγματοποίησε την επίσημη πρεμιέρα του στην 69η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Γύρω από το όνομα του δημιουργήθηκε ντόρος, τον οποίο στη συνέχεια η Citroen εξαργύρωσε με την εμπορική επιτυχία που σημείωσε το αντισυμβατικό BX.
Ο ιταλικός οίκος Bertone και συγκεκριμένα ο σχεδιαστής του Marcello Gandini δημιούργησε τις γραμμές του BX. Σημείο αναφοράς αποτελούσε η πλατιά κεκλιμένη πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία προσέδιδε ένα ξεχωριστό στυλ στο hatchback των 4,23 μέτρων.
Στάνταρ ήταν η υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen που επέτρεπε στο BX να μειώνει το ύψος του, ενώ διακρίνονταν και για το ισχυρό του σύστημα πέδησης, καθώς σε όλες τις εκδόσεις του διέθετε τέσσερα δισκόφρενα.
Στο εσωτερικό του μπορούσε να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι και πέντε επιβάτες, ενώ τα βλέμματα τραβούσε το τιμόνι με μια μόνο ακτίνα, ο πίνακας οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις και τα ιδιαίτερα χειριστήρια που τον πλαισίωναν. Σημαντικά ανανεωμένο επανασυστήθηκε το BX το 1987 με αλλαγές στην εξωτερική του εικόνα και με νέο ταμπλό.
Διαβάστε ακόμα
Η Citroen λάνσαρε αρκετές συλλεκτικές εκδόσεις του BX όπως οι Tonic, Image, Calanque και Leader, ενώ η Digit (4.000 αντίτυπα) προκάλεσε αίσθηση εκείνη την εποχή χάρη στον πλήρη ψηφιακό πίνακα οργάνων που διέθετε. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του απέκτησε και πρακτικότερο station wagon αμάξωμα.
Ειδική μνεία αξίζει στην κορυφαία έκδοση BX 4TC με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.141 κ.εκ., απόδοσης 200 ίππων που επέτρεπε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.
H παραγωγή του BX πραγματοποιούνταν στο εργοστάσιο “Rennes La Janais” το οποίο βρίσκεται στη Βρετάνη της Γαλλίας, αλλά και στην πόλη Βίγο της Ισπανίας. Οι τίτλοι τέλους στην παραγωγή του BX έπεσαν τον Ιούνιο του 1994, έχοντας καταγράψει πάνω από 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ διάδοχος του χρίστηκε το λίγο μεγαλύτερο Xantia.