Η πρώτη σεζόν της νέας εποχής στη Formula 1 μοιάζει πιο ανατρεπτική από κάθε άλλη. Ο Leclerc ήταν για 129 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Verstappen, ο οποίος ήταν για 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Sainz και, ειλικρινά, μην περιμένετε να αλλάξουν τα πράγματα στον σημερινό αγώνα.
Η δέκατη Pole position στην καριέρα του Charles Leclerc ηρθε πιο εύκολα απ’ ότι φαίνεται. Το είπε άλλωστε και ο ίδιος στο team radio με τη λήξη του Q3. «Το ήξερα, απλά έπρεπε να ενώσω τα κομμάτια του παζλ». Ο Μονεγάσκος είναι ένας πολύ γρήγορος και επιθετικός οδηγός και με τη συγκεκριμένη F1-75 θα κάνει παπάδες.
Η Ferrari, τώρα, φαίνεται να έχει ενώσει τα κομμάτια ενός άλλου παζλ, πολύ καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη ομάδα. Ακόμα και από τη Red Bull. Και φυσικά αναφέρομαι στους νέους κανονισμούς της εφετινής σεζόν και όλες τις αλλαγές στο μονοθέσιο. Το Ground effect, την απλούστερη εμπρός και την πιο σημαντική πίσω πτέρυγα, τις 18αρες ζάντες της Pirelli, τα sidepods, τα +43 κιλά στο βάρος κλπ κλπ.
Και δεν «πιάνομαι» μόνο από τα χρονόμετρα, αλλά και από τη συνολική συμπεριφορά του μονοθεσίου, και στο Bahrain αλλά και στη Βαρκελώνη. Θα μου πείτε το ίδιο «smooth» φαίνονταν και οι McLaren στην Ισπανία. Άλλη συζήτηση.
Ό,τι είδαμε από τη Ferrari μέχρι στιγμής, αυτό θα βλέπουμε και στο υπόλοιπο του 2022. Η Scuderia εφέτος είναι «καταδικασμένη» να κάνει πρωταθλητισμό. Και σε αυτή τη μοίρα τη φέρνουν, αφενός η συνολική εικόνα της και αφετέρου το οδηγικό της δίδυμο. Έχω χρόνια να δω τέτοια ισορροπία στα δύο κοκπιτ των Ιταλών. Χαρακτηριστική ατάκα του Sainz στους μηχανικούς του, λέγοντας πως τους λείπουν 138 χιλιοστά, αναφερόμενος στη διαφορά του από τον Leclerc, και πως πιστεύει ότι θα τα βρουν.
Η ΨΑΛΙΔΑ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ, ΑΛΛΑ ΠΟΣΟ;
Όλες οι ομάδες προσαμόζονται. Σε αχαρτογράφητα νερά κολυμπούν μέχρι στιγμής, οπότε είναι αναμενόμενο να βλέπουμε συνεχόμενες βελτιώσεις μέρα με τη μέρα, session με το session αγώνα με τον αγώνα. Αλλά ας μην περιμένουμε και τρελά πράγματα. Βάζω έναν αστερίσκο στη McLaren, αλλά οι υπόλοιποι του midfield μάλλον θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα.
Και κάπου εκεί μπαίνει στην εξίσωση και η Mercedes. Μίλησα με κάποιους «παλιούς» του σπορ, οι οποίοι ακόμα πιστεύουν πως οι Γερμανοί κρύβουν πράγματα. Διαφωνώ. Η Mecedes έχει «κατηγορηθεί» για sandbagging πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, όμως στις κατατακτήριες ήταν πάντα εκεί. Από το Bahrain έλειπε. Η πέμπτη θέση ήταν το χειρότερο πλασάρισμα του Hamilton σε κατατακτήριες στη συγκεκριμένη πίστα από το 2009, ενώ η 9η του Russel υπογράφει την έλειψη ταχύτητας.
Η W13 φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού ότι καλεί για βοήθεια. Βλέπεις τις αναπηδήσεις του μονοθεσίου σε μεγάλες ταχύτητες και καταλαβαίνεις πόσο ταλαιπωρούνται οι οδηγοί. Υπάρχουν προβλήματα και το ξέρουν.
Φαίνεται εξάλλου και από τις αντιδράσεις του επτάκις παγκόσμιου, μετά το αποτέλεσμά του. Χαρούμενος με τη θέση που θα εκκινήσει, ευδιάθετος και πάνω απ’ όλα καθόλου… γκρινιάρης. Ξέρει τις δυνατότητές τους μέχρι στιγμής, ξέρει ότι όλοι κάνουν ότι μπορούν για να έρθει μία άμεση βελτίωση. Αλλά μέχρι εκεί. Η Mercedes δεν κρύβει κάτι.
2022 ΚΑΛΕΙ MCLAREN
Η ομάδα του Woking είχε τις πιο απογοητευτικές κατατακτήριες, βάσει των προσδοκιών και σε συνέχεια της κάκιστης εικόνας και στις ελεύθερες. Με το τέλος της περσινής σεζόν και την αρχή της εφετινής (βλ. χειμερινές δοκιμές Βαρκελώνης, ημέρα 1, πρωτιά Norris) όλοι περιμέναμε τη McLaren να μάχεται για την Pole, όχι για να μπει στη δεκάδα. Υπήρξαν προβλήματα με τα φρένα της MCL36, ήρθε και η νόσηση του Ricciardo με Covid, ήταν σταβό το κλίμα, το έφαγε κι ο γαϊδαρος που λέμε. Από τη 13η θέση θα εκκινήσει ο Norris, από τη 18η ο Ricciardo και… οψόμεθα.