Προς την «αγέλη» των SUV κινείται με τόλμη το νέο Peugeot 308 και «βρυχάται» δυνατά. Θέλει να τους αποδείξει ότι δεν έχουν ισοπεδώσει ολοκληρωτικά την κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback. Όπως φαίνεται δε θα το αγνοήσουν, καθώς συνειδητοποιούν ότι είναι και πάλι ένας υπολογίσιμος αντίπαλος.
Το λιοντάρι δείχνει τα νύχια του
Αρκετοί οδηγοί που έβλεπαν στον καθρέφτη τους την όψη του νέου 308, όταν τους πλησίαζε, κατέβαζαν το παράθυρο για να του κάνουν ένα κομπλιμέντο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι η Peugeot αποφάσισε το 308 να είναι το πρώτο της μοντέλο που θα «φορέσει» το νέο της έμβλημα. Αυτό δεσπόζει στο κέντρο της επιβλητικής κάθετης μάσκας, πλαισιωμένο από πολλές μικρές επιχρωμιωμένες πινελιές.
Το νέο λογότυπο της Peugeot απεικονίζει πλέον μόνο την κεφαλή του λέοντα να δείχνει τα δόντια του, ενώ η χαίτη του κυματίζει περήφανη. Λίγο πιο πάνω από το νέο λογότυπο, στο χείλος του πιο χαμηλού εμπρός καπό, έχει τοποθετηθεί το όνομα του 308. Από αρκετά μέτρα μακριά διακρίνεις τα κάθετα στενόμακρα Led φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούν πλέον σήμα κατατεθέν της Peugeot.
To προφίλ του νέου 308 έχει ένα διακριτικό «νεύρο», ενώ ξεχωρίζουν με το διαφορετικό μαύρο χρώμα οι πλευρικοί καθρέπτες και οι δίχρωμες ζάντες των 17 ιντσών. Κοιτώντας από πίσω το νέο 308, σε σύγκριση με το παρελθόν, δείχνει πιο μυώδες και άγριο. Το τελείωμα της οροφής είναι χαμηλότερο, το παρμπρίζ μικρότερο, ενώ τα Led φωτιστικά σώματα έχουν κάθετη εσωτερική δομή και χωρίζονται σε τρία τμήματα.
Στη βάση του πίσω προφυλακτήρα όμορφη και σπορτίφ νότα προσδίδει το μαύρο γυαλιστερό τμήμα. Από πλευράς διαστάσεων το νέο 308 δομημένο στην πλατφόρμα ΕΜP2 έχει μήκος 4.367 χλστ., πλάτος 1.859 χλστ. και ύψος 1.441 χλστ.
Ποιότητα και χώροι
Ο θαυμασμός για το νέο 308 δεν εξαντλείται στην εξωτερική του εικόνα, αλλά συνεχίζεται και στο εσωτερικό, σε μεγαλύτερο ίσως βαθμό. Αυτό διότι στα ενδότερα το σκηνικό δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από premium μοντέλα της κατηγορίας. Η Peugeot έχει ανεβάσει κατακόρυφα τον πήχη της ποιότητας, ενώ υψηλό είναι και το τεχνολογικό υπόβαθρο.
Μαλακό πλαστικό καλύπτει, όχι μόνο το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και χαμηλότερα, όπως και τα πάνελ των θυρών, σε συνδυασμό με υφασμάτινες επενδύσεις. Γενικότερά η συναρμογή όλων των υλικών και το φινίρισμα τους είναι αρκετά προσεγμένα. To ταμπλό μοιάζει να «αγκαλιάζει» τους εμπρός επιβάτες, χωρίς όμως να τους «πνίγει».
Χαρακτηριστικό της εξελιγμένης σχεδιαστικής φιλοσοφίας i-cockpit της Peugeot στο εσωτερικό, αποτελεί το μικρό δερμάτινο-πολυλειτουργικό τιμόνι με τις δυο ακτίνες, το οποίο εξακολουθεί να τοποθετείται κάτω από το ψηφιακό πίνακα οργάνων (διαμορφώσιμος με οθόνη 10 ιντσών). Ωστόσο μια δύσκολη εξίσωση αποτελεί η ρύθμιση του καθίσματος και του τιμονιού, ώστε να μην εμποδίζεται η θέα προς το ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ενσωματώνοντας την υψηλής ευκρίνειας οθόνη με αμεσότατη απόκριση αφής και ασύρματο Mirror Screen (Apple Carplay/Android Auto), του συστήματος πολυμέσων. Ακριβώς από κάτω συναντάμε τα μεγάλα εικονίδια αφής (i-toggles) και χαμηλότερα ελάχιστους διακόπτες αεροπορικού τύπου, μαζί με το παραδοσιακό στρογγυλό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης.
Αρκετά καλά μελετημένη είναι η εργονομία, ενώ αμέσως βρίσκεις χώρο για να ακουμπήσεις το smartphone και διάφορα μικροαντικείμενα. Οι πίσω επιβάτες τώρα, έχουν απλά επαρκείς χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.675 χλστ.) και κανονικό «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη ικανοποιεί προσφέροντας 412 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.323 λίτρα.
Ροπάτος με 130 ίππους
To κόκκινο 308 των φωτογραφιών τροφοδοτείται από το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο PureTech βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, στην ισχυρότερη εκδοχή των 130 ίππων (διατίθεται και με 110 ίππους). Διακρίνεται για την ελαστικότητα και το δυνατό του τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η ροπή των 230 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ.
Κινεί με σβελτάδα το νέο 308, ενώ η Peugeot ανακοινώνει για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 9,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και μόνο κάτω από ορισμένες συνθήκες προδίδεται ηχητικά η τρικύλινδρη φύση του.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (προαιρετικά με αυτόματο 8αρι), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, έχει ψηλό και βολικό για το δεξί χέρι λεβιέ που εξασφαλίζει εύκολα και γρήγορα κουμπώματα, έχει μαλακή αίσθηση στις διαδρομές του, ενώ η σφιχτή του κλιμάκωση κρατάει διαρκώς ψυχωμένο το βενζινοκινητήρα, χωρίς να τον αφήνει να «κρεμάει».
Ακόμα και χωρίς οικονομικό στυλ οδήγησης η μέση κατανάλωση καυσίμου δε ξεπέρασε τα 8,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,5 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 125 γρ./χλμ.), ενώ με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco μπορείς να πετύχεις χαμηλότερο νούμερο.
Οδηγώντας
Στην άσφαλτο τώρα το νέο 308 ξεδιπλώνει το ταλέντο που ήδη γνωρίζαμε, αλλά φρόντισε να το εξελίξει, όπως και κάθε άλλη του πτυχή. Δεν είναι μόνο το σχήμα του μικρού τιμονιού που σε προδιαθέτει για πιο ζωηρή οδήγηση, ειδικά σε διαδρομές με στροφές, αλλά και η ικανοποίηση των χεριών όταν πιάνουν τη στεφάνη του που διεγείρει την αφή.
Γενικότερα το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, γρήγορο με αρκετά καλή αίσθηση και πλούσια πληροφόρηση, βοηθώντας τον οδηγό να χαράζει με ακρίβεια την τροχιά που επιθυμεί. Με μαεστρία τώρα διαχειρίζεται η ανάρτηση κάθε συνθήκη. Παρότι είναι λίγο σφιχτή, δεν επηρεάζει την άνεση, ενώ αμβλύνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν έχει καθόλου «ξερές» αντιδράσεις.
Ακόμα και υπό πίεση το 308 δύσκολα θα αντιδράσει άτσαλα, διατηρώντας την ουδετερότητα του. Μιλώντας παραπάνω για την ποιότητα χρησιμοποιήσαμε τη λέξη premium και θα την επαναλάβουμε εδώ για την υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Σταθερό πάτημα ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες με την καμπίνα να παραμένει ηχομονωμένη. Εμπιστοσύνη εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Συμπέρασμα
Σε ποιον απευθύνεται τελικά το νέο 308; Σε όσους δε θέλουν να ακολουθήσουν τη μόδα των SUV και παραμένουν πιστοί σε πιο κλασσικά αμαξώματα, σε όσους μπορούν να αντιληφθούν ότι η ποιότητα, η τεχνολογία, το design και οδική συμπεριφορά του ξεφεύγουν από τους mainstream ανταγωνιστές επιτρέποντας στο 308 να κοιτάζει…ψηλότερα. H τιμή του με το βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 130 ίππων σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο κιβώτιο, στην εξοπλιστική έκδοση Active Plus, διαμορφώνεται στα 23.300 ευρώ.