Μετά από μια αναγκαστική διακοπή της παραγωγικής της διαδικασίας η Renault συνεχίζει τη λειτουργία του εργοστασίου της στη Μόσχα. Η επίσημη αιτία ήταν οι σοβαρές διαταραχές στην εφοδιαστική της αλυσίδα.
Ωστόσο η Renault δεν αποχωρεί από τη ρωσική αγορά, όπως έπραξαν πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, μετά τον πόλεμο που κηρύχτηκε στην Ουκρανία. Για ποιο λόγο όμως η Renault παραμένει στη Ρωσία;
Αρχικά να υπενθυμίσουμε τις πρόσφατες απειλές του Πούτιν ότι θα εθνικοποιήσει τα εργοστάσια παραγωγής ξένων εταιρειών που αποχώρησαν από τη χώρα ως αντίποινα για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ίσως λοιπόν η Renault να φοβήθηκε ότι θα χάσει τις εγκαταστάσεις της στη Ρωσία.
Διαβάστε ακόμα
Υπενθυμίζουμε ακόμα ότι η γαλλική εταιρεία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της Avtovaz, η οποία κατασκευάζει τα δημοφιλέστατα στη Ρωσία Lada, επομένως υπάρχει ακόμα ένας σύνδεσμος με τη χώρα.
Η Avtovaz ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα ότι σταματά εν μέρει την παραγωγή στα εργοστάσιά της στο Τολιάτι και στο Ιζέβσκ, μεταξύ 21 και 25 Μαρτίου, λόγω ελλείψεων σε ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Εκτός από οχήματα της Lada, στο εργοστάσιο του Ιζέβσκ παράγονται επίσης τα Dacia Logan και Sandero.
Στο πλαίσιο των δραματικών εξελίξεων η Lada προχώρησε σε αναστολή λειτουργίας ορισμένων εργοστασίων της και σε περικοπές μισθών. Εκτιμάται ότι όλες αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις θα οδηγήσουν φέτος σε συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου της κατά 50% στη Ρωσία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Renault ελέγχει περίπου το 30% της αγοράς αυτοκινήτων στη Ρωσία, απασχολεί περίπου 40.000 άτομα και πραγματοποιεί το 8% των βασικών της κερδών εκεί.