Αναμφισβήτητα τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες Εκθέσεις Αυτοκινήτου, σε ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές επίπεδο, έχουν χάσει την αίγλη τους. Οι πρώτες «ρωγμές» άρχισαν να εμφανίζονται με την αποχή αρκετών εταιρειών από τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου, καθώς το μεγάλο κόστος συμμετοχής θεωρούνταν ότι δεν είχε αντίκρισμα, αν δεν υπήρχε κάποιο σημαντικό μοντέλο ή τεχνολογία προς παρουσίαση.
Παράλληλα στο digital πλέον περιβάλλον της επικοινωνίας, οι Εκθέσεις Αυτοκίνητου έδειχναν αν όχι ξεπερασμένες, σίγουρα λιγότερο αποτελεσματικές. Έπειτα ήρθε η πανδημία που κλόνισε συθέμελα τις Εκθέσεις Αυτοκινήτου. Περιορισμοί μετακινήσεων, όρια παρευρισκόμενων σε κλειστούς χώρους και μέτρα κοινωνικών αποστάσεων έφεραν αλυσιδωτές αναβολές σε πολλές Εκθέσεις Αυτοκινήτου τα τελευταία δυόμιση χρόνια.
Ακολούθησε η παγκόσμια έλλειψη των μικροτσίπ, η οποία εξακολουθεί να δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην παραγωγή των αυτοκινήτων και σημαντικές καθυστερήσεις παραδόσεων στους πελάτες. Και ερχόμαστε στο «σήμερα» με τον πόλεμο που κήρυξε η Ρωσία στην Ουκρανία να γιγαντώνει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ ξεκίνησε ένα ντόμινο οικονομικών επιπτώσεων.
Πριν λίγες μέρες γράψαμε στο motori ότι αναβλήθηκε η Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου (21-30 Απριλίου) λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων στην Κίνα που έφερε νέο lockdown τον περασμένο μήνα και διακοπή παραγωγής σε εργοστάσια αυτοκινήτων. Να υπενθυμίσουμε ακόμα για το Φεβρουάριο του 2022 ήταν προγραμματισμένη η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ωστόσο η ακύρωση της γνωστοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ το ραντεβού στην ελβετική πόλη μετακινήθηκε στο 2023 (14-19 Φεβρουαρίου).
Στα πάτρια εδάφη τώρα η Έκθεση «Αυτοκίνηση» δέχτηκε ακόμα ένα πλήγμα. Οι λάτρεις των αυτοκινήτων στη χώρα μας περίμεναν να ανοίξει τις πύλες της το 2021 (23-31 Οκτωβρίου), αλλά τους ζητήθηκε, για τους γνωστούς λόγους, να κάνουν υπομονή μέχρι το 2022 (14-22 Μαΐου). Ωστόσο όπως έγινε γνωστό ούτε τον επόμενο μήνα θα ανοίξουν οι πύλες στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.
Εμπόδιο στάθηκαν τα προβλήματα στη γραμμή παραγωγής νέων αυτοκινήτων με την έλλειψη μικροτσίπ και τον πόλεμο στην Ουκρανία να εντείνει την κατάσταση. Σημειώνεται ότι οι νέες ημερομηνίες για την Έκθεση Αυτοκίνηση θα ανακοινωθούν σύντομα.
Το συμπέρασμα είναι ότι διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα για τις Εκθέσεις Αυτοκινήτων, οι οποίες όταν επιστρέψουν μάλλον θα διαφέρουν σημαντικά σε ότι αφορά τις μέρες διάρκειας, τις παρουσίες εταιρειών και τη συχνότητα των διοργανώσεων.