Ίσως να έχετε συναντήσει στους δρόμους της πόλης το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο σκούτερ της Seat, το νέο MÓ eScooter 125.
Η χρήση του προορίζεται ξεκάθαρα για το αστικό περιβάλλον, στο οποίο όμως πλέον λόγω της κλιματικής αλλαγής, συναντάμε από χιόνια μέχρι καύσωνα. Για το λόγο αυτό η Seat φρόντισε κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του νέου MÓ eScooter 125 να το υποβάλει σε εξαντλητικές δοκιμασίες, διανύοντας συνολικά 4.400 χλμ., κάτω από ακραίες θερμοκρασίες.
Όπως θα δείτε στο παρακάτω video το MÓ eScooter 125 στο στάδιο της εξέλιξης του επισκέφτηκε βουνά και ερήμους της Ισπανίας. Οι τεχνικοί της Seat ήθελαν να διασφαλίσουν ότι το ηλεκτρικό σκούτερ μπορεί να προσφέρει ισχύ, ταχύτητα, πρόσφυση και αυτονομία σε κάθε περίσταση και έδαφος.
Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές η αυτονομία που προσφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα εξαρτάται σημαντικά και από την εξωτερική θερμοκρασία. Σύμφωνα με τη Seat η μπαταρία του νέου MÓ eScooter 125 διαθέτει ένα σύστημα αυτοπροστασίας, καθώς αν ανιχνευτεί υπερθέρμανση της μειώνεται η ισχύς. Η αυτονομία του ελέγχτηκε σε περιοχές όπου επικρατούσε ψύχος με το θερμόμετρο να δείχνει -10 βαθμούς Κελσίου, αλλά και στον καύσωνα με τη θερμοκρασία να σκαρφαλώνει στους +45 βαθμούς Κελσίου.
Παράλληλα οι δυο τροχοί του MÓ eScooter 125 πάτησαν χωματόδρομους, βρεγμένους πεζόδρομους, πάγο, χιόνι και άμμο, ώστε να ρυθμιστεί η πρόσφυση και η ανάρτηση του. Σημειώνεται ακόμα ότι η Seat έπρεπε να σιγουρευτεί πως μπαταρία του MÓ eScooter 125 είναι πλήρως σφραγισμένη και στεγανή για να προστατεύει τα ηλεκτρικά της εξαρτήματα από επιβλαβή εξωτερικά στοιχεία, όπως σκόνη και νερό.
Υπενθυμίζουμε ότι το MÓ eScooter 125 διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ 7 kW ενσωματωμένο στον πίσω τροχό, απόδοσης 14.8 ίππων, το οποίο ισοδυναμεί με ένα θερμικό κινητήρα μοτοσυκλέτας 125 κ.εκ. Παράγει στιγμιαία ροπή 240 Nm, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 95 χλμ./ώρα, ενώ επιταχύνει από 0-50 χλμ./ώρα εντός 3,9 δευτ.
Με μια μόνο φόρτιση η μπαταρία του, ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,6 kWh, υπόσχεται αυτονομία 125 χλμ. Η μπαταρία είναι αποσπωμένη και μπορεί να φορτιστεί από οικιακό ρεύμα, αλλά και από δημόσιο σταθμό φόρτισης. Ο αναβάτης επιλέγει ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης City, Sport και Eco, ενώ το MÓ eScooter 125 διαθέτει και όπισθεν κάνοντας τους ελιγμούς στην πόλη ακόμα πιο εύκολους.