Αν τα Skoda μπορούσαν να μιλήσουν θα διηγούνταν άγνωστες ιστορίες, όπως τη δοκιμασία του «πολύγωνου».
Κάθε μοντέλο της Skoda που κυλά από τη γραμμή παραγωγής του κεντρικού της εργοστασίου στη Μλάντα Μπόλεσλαβ υποβάλλονται στη συγκριμένη δοκιμασία προκειμένου να πάρει το «διαβατήριο» του. Στόχος της δοκιμασίας είναι να διασφαλιστεί η ποιότητα και η αξιοπιστία του εκάστοτε οχήματος.
Τι είναι όμως η δοκιμασία που αποκαλείται «το πολύγωνο»; Όπως θα δείτε στο παρακάτω video είναι μια μικρή ειδικά σχεδιασμένη πίστα δοκιμών, στην οποία οδηγείται κατευθείαν κάθε Skoda που κυλάει από τη γραμμή παραγωγής. Πραγματοποιούνται δυο διαδρομές με την καθεμία να έχει διαφορετική επιφάνεια και μήκος περίπου 450 μέτρα.
Σύμφωνα με την τσέχικη εταιρεία η πίστα δοκιμών έχει στο οδόστρωμα της 14 διαφορετικά «εμπόδια», εκ των οποίων τα 12 χρησιμοποιούνται πάντα και τα υπόλοιπα 2 για πιο ενδελεχή έλεγχο του αυτοκινήτου σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποια κατασκευαστική αστοχία.
Αρχικά τα νέα Skoda ανεβαίνουν μια ανηφόρα όπου δοκιμάζεται το χειρόφρενο. Σειρά έχει μια επιφάνεια μήκους 14 μέτρων στρωμένη με μεταλλικά σαμαράκια, τα οποία εναλλάσσονται αριστερά και δεξιά. Η ταχύτητα που περνάνε από εκεί τα αυτοκίνητα είναι 10-16 χλμ./ώρα και ο οδηγός τσεκάρει αν ακούγονται ανεπιθύμητοι θόρυβοι. Έπειτα οι τροχοί συναντάνε κάθετα τοποθετημένα μακρύτερα και λεπτότερα μεταλλικά σαμαράκια.
Διαβάστε ακόμα
Τα βάσανα για τους τροχούς των Skoda συνεχίζονται με κυκλικές λακκούβες διαφορετικού βάθους, και με εξογκώματα της ασφάλτου, αναπτύσσοντας ταχύτητα μέχρι 40 χλμ./ώρα. H επίπονη για τα Skoda δοκιμασία του «πολύγωνου» διαρκεί περίπου 12 λεπτά, ενώ συμπεριλαμβάνεται και ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει εκεί το αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής.
Στην σπάνια περίπτωση ανίχνευσης κάποιου τεχνικού προβλήματος, το αυτοκίνητο αποστέλλεται στο κέντρο επισκευής, και μόλις διορθωθεί επαναλαμβάνει τη δοκιμασία του «πολύγωνου», την οποία η Skoda χρησιμοποιεί από το 1994.
Για να συμβαδίζει με το ρυθμό παραγωγής η πίστα δοκιμών απασχολεί 15 οδηγούς σε κάθε βάρδια. Σημειώνεται ότι κατά περιόδους πραγματοποιείται συντήρηση στα εμπόδια της πίστας δοκιμών για να βρίσκονται στην επιθυμητή κατάσταση.