95 γρ./χλμ. Είναι ο αριθμός που έχει “στοιχειώσει” όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη. Εξαίρεση αποτελεί μόνο μία και αυτή είναι η DS Automobiles.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι το 2021 πρέπει ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων που πουλάει μια εταιρεία να βρίσκεται κάτω από τα 95 γρ./χλμ. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δύσκολο στόχο, καθώς τα περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και τα μικρότερα μοντέλα, εκπέμπουν πάνω από 100 γρ./χλμ. Επιπλέον υπάρχουν ακόμα δύο παράγοντες που δυσκολεύουν την επίτευξη του στόχου.
Ο πρώτος είναι η απομάκρυνση του κοινού από τα πετρελαιοκίνητα. Μπορεί οι diesel κινητήρες να έχουν κάποιους άλλους ρύπους (όπως τα NOx) σε μεγαλύτερες ποσότητες, όμως σε ότι αφορά το CO2, οι εκπομπές τους είναι σημαντικά χαμηλότερες έναντι της βενζίνης.
Ο δεύτερος παράγοντας είναι η στροφή προς τα SUV. Όντας μεγαλύτερα και βαρύτερα, χρειάζονται περισσότερο καύσιμο για να κινηθούν. Από τη στιγμή που θα καταναλώσουν περισσότερο καύσιμο, θα εκπέμψουν και περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Η απάντηση των κατασκευαστών στα παραπάνω είναι τα παντός είδους υβριδικά κινητήρια σύνολα και κυρίως τα αμιγώς ηλεκτρικά. Ο λόγος είναι απλός. Όταν πωλείται ένα ηλεκτρικό μοντέλο, οι εκπομπές του είναι 0 γρ./χλμ. Κατά συνέπεια, η εταιρεία μπορεί να πουλήσει 19 συμβατικά αυτοκίνητα με εκπομπές 100 γρ./χλμ. ή δύο SUV με 140 γρ./χλμ., παραμένοντας εντός του στόχου των 95 γρ./χλμ.
Η πρώτη premium εταιρεία που κατάφερε να πιάσει αυτόν το στόχο είναι η DS Automobiles. Οι Γάλλοι έχουν ένα χαρακτηριστικό το οποίο είναι καλό και κακό ταυτόχρονα. Η γκάμα τους αποτελείται μόνο από δύο μοντέλα, όμως το ένα είναι crossover και το άλλο SUV. Φυσικά αναφερόμαστε στα DS3 Crossback και DS7 Crossback, αντίστοιχα.
Εν τούτοις, έχουν κάνει δύο κινήσεις που βοήθησαν τα μέγιστα στην επίτευξη του στόχου. Η μία είναι ότι όλοι οι κινητήρες είναι συμβατοί με το πρότυπο ρύπων Euro 6, το πιο αυστηρό μέχρι στιγμής. Η δεύτερη είναι ότι προσφέρουν το DS3 Crossback με αμιγώς ηλεκτρικό μοτέρ και το DS7 Crossback με plug-in υβριδικό. Έτσι, κατάφεραν ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων να πέσει κάτω από το όριο.
Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2025 να προσφέρει τα μοντέλα αποκλειστικά με ηλεκτρικούς κινητήρες, καταργώντας εντελώς τους εσωτερικής καύσης.