Η Kosmocar σε ειδική εκδήλωση στο κέντρο της Αθήνας παρουσίασε το νέο Skoda Fabia, που έρχεται με αυξημένες διαστάσεις καθώς για πρώτη φορά ξεπερνάει το όριο των 4 μ.
Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB-A0 το νέο Fabia έρχεται με μήκος 4.108 χλστ. κάτι που έχει αυξήσει και το χώρο των αποσκευών κατά 50 λίτρα, 380 πλέον.
Αυξήθηκε το πλάτος κατά 48 χλστ. 1.780 χλστ. ενώ μεγάλωσε και το μεταξόνιο κατά 82 χλστ. στα 2.552 χλστ. που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αύξηση του εσωτερικού.
Μάλιστα ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι έτσι σχεδιασμένος καθώς φέρει περσίδες ψύξης οι οποίες κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει ανάγκη για περισσότερο αέρα.
Αυτό μειώνει την κατανάλωση κατά 0.2 λίτρα ανά 100 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και 5 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων με τις περσίδες κλειστές.
Για αεροδυναμικούς λόγους υπάρχουν καλύμματα κάτω από το αμάξωμα, σε κινητήρα και άξονα μετάδοσης, μικρότερους σε μέγεθος εξωτερικούς καθρέπτες καθώς και ζάντες αλουμινίου από 15-18 ιντσών που έχουν σχεδιαστεί για τη χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση.
Η βασική έκδοση είναι με ζάντες σιδερένιες 14 ιντσών.
Στο εσωτερικό oι αερόσακοι είναι έως 9 και το καντράν για τη βασική έκδοση είναι με αναλογικά όργανα και οθόνη πληροφοριών 3.5 ίντσες, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με 5 διαφορετικές ενδείξεις.
Η οθόνη ψυχαγωγίας αφή διατίθεται σε τρείς διαστάσεις, αναλόγως της έκδοσης, στις 6,5 ίντσες, 8 και 9,2 ίντσες.
Υπάρχουν όμως και μια σειρά από έξυπνα αξεσουάρ, όπως επαγωγική φόρτιση smartphone, και θύρα USB στον εξωτερικό καθρέπτη για χρήση κάμερας και ένα αποσπώμενο κουτί μικροαντικεμένων για τους πίσω επιβάτες, ενώ υπάρχει και στο Fabia η ξύστρα χιονιού για το παρμπρίζ και η ομπρέλα.
Κινητήρες
Οι κινητήρες στο νέο Fabia είναι βενζίνης. Δεν υπάρχουν diesel και φυσικού αερίου στη γκάμα, ούτε πρόκειται να δούμε αμιγώς ηλεκτρικό Fabia.
Δύο κινητήρες είναι 3κύλινδροι ενός λίτρου, ατμοσφαιρικός 80 ίππων με ροπή 93 Nm, και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τελική ταχύτητα 155 χλμ./ώρα, 0-100 σε 15,5 δευτ. τυποποιημένη μέση κατανάλωση 5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές WLTP 124-114 γρμ./χλμ.
Η δεύτερη έκδοση είναι πάλι με 3κύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου, αλλά turbo με 110 ίππους και 200 Nm ροπής που διατίθεται με μηχανικό 6τάχυτό, ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Η τελική ταχύτητα και με τα δύο κιβώτια είναι 205 χλμ.
Για την επιτάχυνση 0-100 oι χρόνοι είναι 9,7 δευτ. και 9,6 αντίστοιχα όπως και οι τυποποιημένες καταναλώσεις, μέση, στα 4,9 και 5,4 /100 χλμ. και με εκπομπές WLTP 124 γρ./χλμ. -113 γρ./χλμ. και 136 γρ./χλμ. -127 γρ./χλμ.
Κορυφαίος της σειράς είναι ο 1.5 λίτρων 4κύλινδρος 150 ίππων με 250 Nm ροπής και αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG. Tελική 225 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 σε 8 δευτ. μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα και εκπομπές WLTP 142 γρ./χλμ. -128 γρ./χλμ.
Μια ακόμα καινοτομία του νέου Fabia είναι ότι εκτός από την κανονική απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος εξοπλίζεται με σπορ ανάρτηση μειώνοντας την απόσταση κατά 15 χλστ. καθώς και με το πακέτο Rough-Road που αυξάνει την απόσταση κατά 15 χλστ. από το κανονικό ύψος.
Στα εξτρά και το δοχείο καυσίμων 50 λίτρων.
Τρείς είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού Active, Ambition και Style ενώ θα ακολουθήσει η σπορ έκδοση Monte Carlo συνυφασμένη με τον διάσημο ράλι.
Κατά την παρουσίαση οδηγήσαμε σε μια μικρή διαδρομή την έκδοση 1.0 με τους 110 ίππους με διχρωμία αμαξώματος. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό, η συμπαγής κατασκευή και η λειτουργία των αναρτήσεων.
Για συμπέρασμα θα τονίζαμε τα εξής. Η Skoda αναβάθμισε σε πολλούς τομείς το νέο Fabia με σημαντικό στάνταρ εξοπλισμό που διαφέρει από έκδοση σε έκδοση.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 14.990 ευρώ για την ατμοσφαιρική και βασική έκδοση που απευθύνεται κυρίως σε όσους αναζητούν μια οικονομική αγορά και συνεχίζει στα 17.500 ευρώ με τον turbo κινητήρα στην πρώτη έκδοση.
Είναι ζήτημα ενός εκάστου πως θέλει το Fabia και η Skoda το προσφέρει…