Σημαντική μείωση κατά 21,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 παρουσίασαν το β΄ 6μηνο του 2021 οι συμφωνίες στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων. Το γεγονός αυτό δείχνει επιβράδυνση της ανάπτυξης συγκριτικά με την αύξηση κατά 66,7% στις συμφωνίες του α΄6μήνου πέρυσι, σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους. Η βάση δεδομένων συμφωνιών της GlobalData εξετάζει τις συγχωνεύσεις, τις εξαγορές και τις επενδύσεις επιχειρηματικού κεφαλαίου και ιδιωτικών μετοχών που πραγματοποιούνται καθημερινά μεταξύ χιλιάδων εταιρειών σε όλο τον κόσμο.
Ειδικότερα, κατά το β΄6μηνο του 2021, οι συμφωνίες που σχετίζονται με αυτόνομα οχήματα αντιπροσώπευαν το 9,2% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στον κλάδο. Αυτό συνιστά μείωση από το ποσοστό του 11,5% το β΄6μηνο του 2020. Η θεματική προσέγγιση της GlobalData στην τομεακή δραστηριότητα επιδιώκει να ομαδοποιήσει βασικές εταιρικές πληροφορίες σχετικά με τις επενδύσεις για να διαπιστώσει ποιοι κλάδοι είναι οι καλύτεροι για να αντιμετωπίσουν τυχόν ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν.
Το θέμα της αυτόνομης οδήγησης έχει πολύ δρόμο και απαιτεί πολύ προσεκτικές κινήσεις. Η Scania εδώ και λίγους μήνες σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις στο Södertälje της Σουηδίας, με μια νέα πίστα δοκιμών όπου μελλοντικά αυτόνομα και ηλεκτροκίνητα οχήματα θα δοκιμάζονται και θα οδηγούνται ως μέρος των εργασιών έρευνας και ανάπτυξης της Scania. Εάν το project οριστικοποιηθεί στο διοικητικό συμβούλιο, προβλέπεται έναρξη εργασιών εντός του 2022 και ολοκλήρωσή τους, τουλάχιστον, έως το 2026. «Φιλοδοξία μας είναι να είμαστε πρωτοπόροι στην ηλεκτροκίνηση βαρέων οχημάτων και επίσης να ενισχύσουμε την ικανότητά μας στα αυτόνομα οχήματα με την πάροδο του χρόνου. Θα χρειαστούν μεγάλες επενδύσεις. Αξιολογούμε και εξετάζουμε τη δυνατότητα κατασκευής μιας πίστας δοκιμών προσαρμοσμένης για μελλοντικά οχήματα ώστε να καλύπτεται η ζήτηση για αυτόνομα και ηλεκτροκίνητα», δήλωσε ο Anders Williamsson, Επικεφαλής Βιομηχανικών Λειτουργιών, Scania.