H σταθερή οδήγηση του Evans, η εξαιρετική προσπάθεια του Rovanpera, η φθορά των ελαστικών, ιδίως στις επαναλαμβανόμενες ειδικές, οι έξοδοι και τα προβλήματα κορυφαίων πληρωμάτων, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της πρώτης ημέρας στην Πορτογαλία.
Μετά την έξοδο και την ατυχή εγκατάλειψη του Loeb, ήταν η σειρά του Neuville να χάσει χρόνο και να πέσει στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, από τη 2η που βρισκόταν, πριν να μπει στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή.
Ο οδηγός της Hyundai είχε τη στιγμή του όταν κτύπησε άτσαλα σε ένα βράχο και έσπασε το εμπρός αριστερό τροχό του. Αναγκάστηκε να σταματήσει και να τον αλλάξει, όμως είχε σπάσει και το ημιαξόνιο και έφτασε μέχρι το τέλος της Ειδικής οδηγώντας ουσιαστικά με τρείς τροχούς.
Θα είχε πέσει στην 8η θέση, αλλά και ο Breen είχε τα δικά του θέματα να αντιμετωπίσει. Σε μια αριστερή στροφή, λίγες μόνο στροφές πριν το τέλος της Ειδικής Διαδρομής , ο οδηγός του Puma Rally1 μπήκε πολύ γρήγορα στη στροφή, με αποτελεσμα τετ-α-κέ.
Μάλιστα σήκωσε τόση πολλή σκόνη δεν μπορούσε να καταλάβει ποια ήταν η σωστή κατεύθυνση για το τέλος της Ειδικής Διαδρομής, με αποτέλεσμα να χάσει και άλλο χρόνο.
Η αλήθεια είναι πως το ράλι Πορτογαλίας έδειξε τα δόντια του στις επαναληπτικές Ειδικές Διαδρομές της πρώτης μέρας που τις χαρακτήρισαν για την σκληρότητα και τις διάσπαρτες πέτρρς.
Την αρχή έκανε ο Sebastien Loeb , όταν στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση στην 4η Ειδική Διαδρομή και έχοντας περάσει πρώτος λάβωσε άσκημα το Puma Rally1 με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Το Ford Puma Rally1 με το γαλλικό πλήρωμα δεν «έστριψε» στην πρώτη στροφή και χτυπώντας σε ένα κράσπεδο διάλυσε την πίσω δεξιά ανάρτηση και εγκατέλειψε. Ακόμα δεν ξέρουμε, αν καταφέρουν να επισκευάσουν το αυτοκίνητο του Loeb, πίσω στο σέρβις της M-Sport, πράγμα που θα επιτρέψει στον Γάλλο να συνεχίσει τον αγώνα.
O Ogier από την άλλη είχε στην 7η Ειδική Διαδρομή του αγώνα μια πιο άδοξη εγκατάλειψη. Ο Γάλλος είχε κλατάρισμα και άλλαξε το ελαστικό του στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Gois. Το πλήρωμα άλλαξε το ελαστικό και συνέχισε χάνοντας 2 λεπτά. Όμως στην 7η ειδική είχε ξανά κλατάρισμα, μόνο που αυτή τη φορά δεν είχε ρεζέρβα για να το αλλάξει και έτσι εγκατέλειψε την προσπάθεια.
Με αυτά και με αυτά βρέθηκε ο Loubet στην τρίτη θέση. Όμως ο νεαρός δεν δάμασε το πάθος του και είχε τη στιγμή του, όταν σε μια αριστερή στροφή υπερέβαλε βγήκε και κόλλησε σε ένα χαντάκι. Στην προσπάθεια του να βγεί από το χαντάκι κόλλησε σε ένα άλλο με αποτέλεσμα να γεμίσει το κόκπιτ του Puma Rally1 με πολλή σκόνη.
Ο Τanak είχε και αυτός δυο κλαταρισμένα ελαστικά και έχασε χρόνο, αφήνοντας μόνο από τη Hyundai τον Sordo να παλεύει για μια καλή θέση. Ο Ισπανός στην πρώτη του επαφή με τα νέα υβριδικά αυτοκίνητα βρέθηκε τρίτος πίσω από τον τρομερό Kalle Rovanpera.
Ο οδηγός της Toyota ξεκινούσε πρώτος στις Ειδικές Διαδρομές και παρόλο που καθάριζε το δρόμο σήμερα όλη την πρώτη μέρα για τους άλλους, φρόντισε να μείνει κοντά στους πρώτους κάνοντας εκπληκτικό αγώνα, χωρίς λάθη και ιδιαίτερα προβλήματα. Έτσι στο τέλος της σημερινής ημέρας είναι δεύτερος πίσω από τον teammate του με 13’4 δευτερόλεπτα διαφορά. Ο Evans, που είναι επικεφαλής στο πρώτο σκέλος, έχει πλέον τον Rovanpera πίσω του και αυτό θα κάνει πολύ δύσκολο τον αυριανό του αγώνα.
Το πρώτο σκέλος χαρακτηρίστηκε από την μεγάλη φθορά των ελαστικών που έκανε δύσκολη τη ζωή των οδηγών καθώς οι Ειδικές Διαδρομές θύμιζαν παλιό Ράλι Ακρόπολις σύμφωνα με τον Gronholm που είχε ρόλο σχολιαστή.
Το Σάββατο 21 Μαΐου είναι μια μεγάλη και δύσκολη μέρα με 7 Ειδικές Διαδρομές (3 Χ2 και μια μονή πολύ μικρή 3.3 χλμ) οι 3 επαναλαμβανόμενες είναι μεγάλες μεταξύ 21 και 37 χλμ. και αναμένεται να έρθουν ξανά τα πάνω κάτω.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
10 O. TÄNAK EST M. JÄRVEOJA i20 N Rally 1 1:29:21.7 +1:34.8 +3:38.4