Μετά τη σημαντική χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, που επέβαλε η πανδημία, δυστυχώς δεν αισθανόμαστε ακόμα απόλυτα ελεύθεροι.
Η σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων μας έχει τσακίσει τα «φτερά», καθώς για τους περισσότερους από εμάς είναι ασύμφορο ένα ταξίδι, ακόμα και οδικώς. Δυο χρόνια μετά την «αιχμαλωσία» μας όμως, έχουμε μεγάλη ανάγκη να αποδράσουμε από την πρωτεύουσα, ειδικά αυτήν την εποχή που η φύση βρίσκεται στην πιο δημιουργική της φάση.
Αναζητώντας λοιπόν διέξοδο, επιλέξαμε την plug-in υβριδική έκδοση του Audi A3 για τον ιδιαίτερα αποδοτικό της χαρακτήρα. Ποιος ήταν ο προορισμός μας με το A3 Sportback 40 TFSI e το γραφικό χωριό Κεφαλόβρυσο της Ελασσόνας, το οποίο μας γοήτευσε με τις ομορφιές του και είμαστε σίγουροι ότι θα συμφωνήσετε μαζί μας, καθώς μέσα από τις παρακάτω γραμμές, φωτογραφίες και video, θα γίνετε νοερά συνταξιδιώτες μας. Αναχωρούμε;
Διπλή αυτονομία
To Κεφαλόβρυσο απέχει από την Αθήνα περίπου 400 χλμ. και από την Ελασσόνα μόλις 12 χλμ. Ξεκινήσαμε με γεμάτο το ρεζερβουάρ (χωρητικότητα 40 λίτρα) και έχοντας φορτίσει πλήρως τη μπαταρία ιόντων λιθίου (ωφέλιμη χωρητικότητα 10,4 kWh) του A3 Sportback 40 TFSI e.
Στο ψηφιακό πίνακα οργάνων βλέπουμε ότι η αυτονομία με καύσιμο βρίσκεται στα 590 χλμ. και με ηλεκτρική ενέργεια στα 61 χλμ., άρα συνολικά μπορούμε να καλύψουμε 651 χλμ. Στη διάθεση μας είχαμε τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα της λειτουργίας e-tron.
Οικονομία καυσίμου
Αρχικά κινηθήκαμε με το “Auto Hybrid” για συνδυαστική λειτουργία του βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI (150 ίππoι-250 Nm ροπή) και του ηλεκτροκινητήρα (80 kW). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το A3 Sportback 40 TFSI e συνδυαστικά παράγει 204 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με 6αρι αυτόματο κιβώτιο S tronic, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και φέρει paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων.
Στον αυτοκινητόδρομο με επιλεγμένο το πρόγραμμα “Auto Hybrid” και μέση ταχύτητα 120 χλμ./ώρα καταγράψαμε κατανάλωση καυσίμου μόλις 5,1 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 1,1 λίτρα/100 χλμ. και 34 γρ./χλμ. εκπομπές C02). Στόχος μας ήταν ένα οικονομικό ταξίδι και για το λόγο αυτό οδηγούσαμε με σύνεση, όμως για τους φίλους των επιδόσεων να πούμε ότι το A3 Sportback 40 TFSI e μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,6 δευτ. και ότι η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 227 χλμ./ώρα.
Όταν η μπαταρία σχεδόν άδειασε επιλέξαμε το πρόγραμμα “Battery Charge” και είδαμε ότι πράγματι η αυτονομία της μπαταρίας άρχισε να ανεβαίνει αρκετά γρήγορα. Ταυτόχρονα όμως η μέση κατανάλωση καυσίμου αυξήθηκε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Στη συνέχεια επιλέξαμε το πρόγραμμα “Battery Hold” για να μη σπαταλήσουμε το απόθεμα της ηλεκτρικής ενέργειας. Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού είχαμε ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Εfficiency (υπάρχουν επίσης τα Comfort/Auto/Dynamic/Individual), καθώς όπως προαναφέραμε στόχος μας ήταν το χαμηλό κόστος και όχι το χρονόμετρο.
Πανάκριβα διόδια
Οι αυτοκινητόδρομοι μέχρι τη Λάρισα είναι αναμφισβήτητα σύγχρονοι και ασφαλείς με μεγάλες ευθείες, ωστόσο μελανό σημείο για την τσέπη του οδηγού είναι ότι πρέπει να σταματήσει συνολικά επτά φορές (!) σε σταθμούς διοδίων. Το συνολικό κόστος για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής φτάνει τα 44,50 ευρώ.
Οδηγώντας
Από τη Λάρισα και μετά ο δρόμος προς Ελασσόνα είναι επαρχιακός και έπειτα γίνεται ορεινός με αρκετές και έντονες στροφές. Σε κάθε περίπτωση όμως το A3 Sportback 40 TFSI e κινούνταν με σταθερότητα, με αρκετό απόθεμα δύναμης, διαθέτοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ακριβέστατο τιμόνι και χαμηλότατο αεροδυναμικό θόρυβο, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. H ανάρτηση αν και λίγο σκληρή δε δημιουργεί πρόβλημα στην άνεση (εντονότερα αντιδρά ο πίσω άξονας στις κακοτεχνίες του δρόμου), ενώ τα φρένα, παρά την προοδευτική αίσθηση του πεντάλ, είναι αποτελεσματικά.
Αξιοθέατα
Όταν φτάσαμε στο Κεφαλόβρυσο πατήσαμε το κουμπί με την ένδειξη EV για να κινηθούμε μέσα στο χωρίο αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, επομένως εντελώς αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώνουμε στάλα βενζίνης.
Έτσι δε διαταράξαμε τη γαλήνη του μικρού χωρίου, το οποίο είναι χτισμένο σε υψόμετρο 250 μέτρων και έχει 234 μόνιμους κατοίκους. Μόλις μπαίνεις στο Κεφαλόβρυσο σε υποδέχεται ο μεγάλος Ιερός Ναός του Αγίου Δημητρίου. Πρώτη μας στάση, το σήμα κατατεθέν του χωριού, η μικρή λίμνη που βρίσκεται στη θέση «Μάτι».
Ένα καταπράσινο τοπίο απλώνεται γύρω της, ενώ από τα ατάραχα και πεντακάθαρα νερά της λίμνης μπορείς να διακρίνεις στον πυθμένα την υδρόβια βλάστηση. Σε μια άκρη της λίμνης υπάρχει ξεχασμένη μια παλιά βάρκα, η οποία μοιάζει με τα χρόνια να έχει ενσωματωθεί στο μαγευτικό τοπίο.
Περιμετρικά της λίμνης υπάρχει μονοπάτι, ενώ κάποια στιγμή τα βήματα μας οδήγησαν σε ένα στενό γεφυράκι. Από εκεί μπορέσαμε να θαυμάσουμε από ψηλά το σημείο εκκίνησης ενός μικρού καταρράκτη και να δούμε τη κατηφορική και ορμητική διαδρομή των κρυστάλλινων νερών.
Το Κεφαλόβρυσο όμως φημίζεται και για τα υδροτριβεία του, όπου χαλιά, φλοκάτες και κουβέρτες πλένονται σε παραδοσιακή δριστέλα με γάργαρα νερά απευθείας από την πηγή. Έπειτα περπατήσαμε πλάι στον Βούλγαρη, ο οποίος είναι παραπόταμος του Τιταρήσιου. Την εποχή αυτή βέβαια υπήρχε ελάχιστο νερό, ενώ στις όχθες του συναντήσαμε ένα κοπάδι από αγελάδες που έβοσκαν, οι οποίες παρατηρούσαν με περιέργεια, αλλά χωρίς να ενοχλούνται καθόλου, το A3 Sportback 40 TFSI e όταν αυτό περνούμε ανάμεσά τους, όπως θα διαπιστώσετε και στα παρακάτω video.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1995 στο Κεφαλόβρυσο ανακαλύφτηκε το σπήλαιο της Μελισσότρυπας, το οποίο έχει μήκος περίπου 2.100 μέτρα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο σπήλαιο, καθώς έχει δημιουργηθεί από ύδατα που ανέρχονται από το βάθος των πετρωμάτων, και όχι από τα νερά της βροχής, όπως συμβαίνει με την πλειονότητα των σπηλαίων. Δυστυχώς δεν είναι επισκέψιμο, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να διαταραχθεί η φυσιολογία του.
Δύσκολοι καιροί για ταξίδια
Στο δρόμο της επιστροφής πολλές σκέψεις γυρίζουν μέσα στο μυαλό μας. Για παράδειγμα ότι τα plug-in υβριδικά μοντέλα μας φέρνουν πιο κοντά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, χωρίς το μεγάλο άγχος της φόρτισης, επομένως είναι κατάλληλα για μακρινά και οικονομικά ταξίδια. Όμως η τεχνολογία αυτή είναι ακόμα ακριβή, ενώ στην περίπτωση του A3 Sportback 40 TFSI, η τιμή του διαμορφώνεται στα 44.950 ευρώ και φτάνει στα 47.021 ευρώ στη σπορτίφ έκδοση S Line που είχαμε στη διάθεση μας.
Παράλληλα με θλίψη αντιλαμβανόμαστε ότι η πρόσφατη επιδότηση καυσίμου της κυβέρνησης είναι σταγόνα στον ωκεανό ακρίβειας της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης. Με πάνω από 2 ευρώ το λίτρο και με δεκάδες σταθμούς διοδίων στα εθνικά μας οδικά δίκτυα ο Έλληνας δε μπορεί να ταξιδέψει ελεύθερα στην ίδια του τη χώρα…
Στο Κεφαλόβρυσο Ελασσόνας με το plug-in υβριδικό Audi A3 pic.twitter.com/Y71CHAxKZ7
— motori.gr (@motorigr) May 23, 2022
Στο Κεφαλόβρυσο Ελασσόνας με το plug-in υβριδικό Audi A3 pic.twitter.com/PyXaPdOKmQ
— motori.gr (@motorigr) May 23, 2022