Στα μέσα περίπου Ιουνίου θα υποδεχτούμε το νέο Opel Astra στη χώρα μας, επομένως έχει ενδιαφέρον να δούμε την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες του.
Ο πλέον αρμόδιος για το ζήτημα αυτό δεν είναι άλλος από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, ο οποίος υπέβαλε το νέο Astra σε εξαντλητικές δοκιμές πρόσκρουσης. To δημοφιλές γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο απέσπασε τέσσερα αστέρια και στη συνέχεια θα δούμε γιατί έχασε την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του νέου Astra παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού. Ωστόσο καταγράφηκε οριακή προστασία στο θώρακα των εμπρός επιβατών. Στη συνέχεια εξετάστηκε το παραμορφώσιμο εμπόδιο πάνω στο οποίο προσέκρουσε και διαπιστώθηκε ότι σε πραγματικές συνθήκες το νέο Astra δε θα ήταν ένας ιδιαίτερα επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο αυτοκίνητο.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας πάλι η προστασία του θώρακα βρέθηκε οριακή. Στην πλευρική τώρα πρόσκρουση σε εμπόδιο και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα έλαβαν καλή προστασία. Οριακή όμως ήταν η συγκράτηση εκτίναξης του εμπρός επιβάτη από τη μια εσωτερική πλευρά του οχήματος στην απέναντι κατά της διάρκεια της πλευρικής πρόσκρουσης.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο Astra δεν εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο, ο οποίος αποτρέπει την επαφή των εμπρός επιβατών σε μια ενδεχόμενη πλευρική πρόσκρουση. Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Περνάμε στην προστασία ανήλικων επιβατών του Astra. Στη μετωπική πρόσκρουση ο θώρακας του 10χρονου παιδιού είχε οριακή προστασία, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον αυχένα του 6χρονου συνεπιβάτη. Στην πλευρική πρόσκρουση όλες οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα των παιδιών είχαν καλή προστασία. Σημειώνεται ακόμα ότι ο αερόσακος συνοδηγού του νέου Astra μπορεί να απενεργοποιηθεί για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος.
Το εμπρός καπό παρείχε στο κεφάλι του πεζού επαρκή ή οριακή προστασία, ενώ για τα πόδια και τη λεκάνη ο προφυλακτήρας έδειξε καλή προστασία. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του νέου Astra δεν εντοπίζει μόνο οχήματα, αλλά και ευάλωτους χρήστες του δρόμου.
Οι δοκιμές έδειξαν οριακή και καλή ανταπόκριση του συστήματος στους πεζούς και στους ποδηλάτες αντίστοιχα. Οριακή ήταν επίσης η ανταπόκριση απέναντι σε άλλα οχήματα. Το νέο Astra διαθέτει υπενθύμιση για τις εμπρός και πίσω ζώνες ασφαλείας, περιοριστή ταχύτητας, κάμερα που εντοπίζει τα τοπικά όρια ταχύτητας, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόματο φρενάρισμα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν επόμενες.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία του νέου Astra και το videο από τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 80%
Προστασία παιδιών: 82%
Προστασία πεζών: 67%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 66%