Το πρώτο 4μηνο του 2022 οι συνολικές ταξινομήσεις ήταν 31.875 μονάδες, δίνοντας καθαρά το στίγμα ότι το πρόβλημα στις παραδώσεις καινούργιων αυτοκινήτων είναι πλέον ιδιαίτερα φανερό.
Τα προβλήματα γνωστά. Η έλλειψη microchips και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, όπου πολλά εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων δεν υπάρχουν πια.
Πλέον η αγορά του νέου αυτοκινήτου έχει περάσει σε άλλη διάσταση καθώς στον αγοραστή τον ενδιαφέρει πλέον τι ετοιμοπαράδοτο θα βρει (φυσικά δεν υπάρχουν ούτε εκπτώσεις, ούτε προσφορές) να αγοράσει, που μπορεί το μοντέλο το οποίο βρήκε να μην ήταν από τις πρώτες επιλογές.
Πως θα εξελιχθεί η όλη κατάσταση, παραμένει άγνωστο κεφάλαιο, καθώς «ακούμε» για την ανέγερση νέων μονάδων στην Ευρώπη για μπαταρίες και microchips, αλλά δεν είναι κάτι που λύνει το πρόβλημα από τη μια μέρα στην άλλη.
Σίγουρα η κρίση στις παραδόσεις έχει διαμορφώσει και κατά κάποιον τρόπο τη κατάταξη στις ταξινομήσεις, που μπορεί από μήνα σε μήνα να είναι διαφορετική, αναλόγως φυσικά με τις αφίξεις.
Πάντως στην ελληνική αγορά παραγγελίες για νέα αυτοκίνητα υπάρχουν, αλλά δε μπορούν να εκτελεσθούν καθώς υπάρχει καθυστέρηση παραδόσεων από τη μητρική εταιρία.
Εδώ τώρα έχει αρχίσει ένα άλλο παιχνίδι που αφορά και τις μεγάλες αγορές σε σχέση με τις μικρότερες, οι οποίες θέλουν να σαρώσουν όλη την παραγωγή.
Εδώ όμως παίζει ρόλο η διαχείριση της μητρικής εταιρίας καθώς δε γίνεται να αφήσει εκτός «αγκαλιάς» και τις μικρότερες αγορές.
Έτσι τίθεται ζήτημα υπομονής από τη μεριά των αγοραστών.
Από τις 31.875 μονάδες που ήταν οι ταξινομήσεις το πρώτο 4μηνο του 2022, οι 719 αφορούν αποκλειστικά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα οποία και αυτά αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα microchips, ειδικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σε αυτό το διάστημα το φαινόμενο Tesla οδηγεί την κούρσα στη χώρα μας με διπλάσιες ταξινομήσεις από το επόμενο brand στη λίστα.
Eίναι όλο αυτό που υπάρχει πίσω από την Tesla, από τον επαναστάτη, Ίλον Μασκ, ο οποίος κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού πακέτου και που όλοι με τα e-cars «κυνηγούν» τον Νοτιοαφρικανό επιχειρηματία και δε μπορούν να τον «πιάσουν»…
Αναλυτικά λοιπόν οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας το πρώτο 4μηνο του 2022.
Σύνολο 719 100,00%
TESLA 191 26,56%
VOLKSWAGEN 96 13,35%
FIAT 81 11,27%
MERCEDES 61 8,48%
BMW 43 5,98%
AUDI 34 4,73%
VOLVO 32 4,45%
SKODA 26 3,62%
HYUNDAI 20 2,78%
FORD 19 2,64%
SMART 18 2,50%
OPEL 17 2,36%
KIA 16 2,23%
NISSAN 14 1,95%
PEUGEOT 13 1,81%
PORSCHE 11 1,53%
MINI 8 1,11%
CITROEN 8 1,11%
LEXUS 3 0,42%
HONDA 3 0,42%
Cupra 2 0,28%
ZHIDOU 1 0,14%
JIAYUAN 1 0,14%
MAZDA 1 0,14%