H γνωστή hatsback σχεδιαστική φόρμα του Fabia διατηρείται μεν, αλλά με πολλές πινελιές δε, που πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα δόθηκε έμφαση στον αεροδυναμικό τομέα, το οποίο μεταφράζεται σε οικονομία καυσίμου.
Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από τις ακμές στο καπό, στα πλαϊνά και στο πίσω μέρος με τη μεγάλη μάσκα και τους προβολείς, ενώ ένα σημείο που δεν είναι ορατό είναι οι ενεργές περσίδες –μπροστά- οι οποίες κλείνουν αυτόματα όταν το σύστημα ψύξης δε χρειάζεται περισσότερο αέρα. Αυτό μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 5 γρ. όταν κινείται με κλειστές τις περσίδες και σταθερή ταχύτητα.
Ρόλο στην οικονομία και στην καλύτερη ροή του αέρα παίζει η πίσω αεροτομή, προέκταση της οροφής, και οι ποδιές στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.
Από πλευράς διαστάσεων σε μήκος/πλάτος/ύψος οι αριθμοί «λένε» 4.108 χλστ./1.780 χλστ./ 1.459 χλστ. με μεταξόνιο 2.564 χλστ.
Το αυτοκίνητο είναι στα 1.190 κιλά, δομημένο στην αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου MQB-AO με 380 λίτρα αποσκευών με στάνταρ τη ρεζέρβα.
Στην εξωτερική σχεδίαση του μοντέλου να συμπληρώσουμε τις αεροδυναμικές ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά 195/55.
Στο εσωτερικό γίνεται εμφανές ότι η Skoda θέλει να ανεβάσει το επίπεδο του Fabia, ενώ οι φίλοι των gadget θα βρουν τον «κόσμο» τους με τις ψηφιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια στο κέντρο του ταμπλό σε εργονομική θέση για την ψυχαγωγία.
Νέα σχεδίαση φέρουν οι χειρολαβές, το τιμόνι, οι αεραγωγοί, ενώ μας άρεσαν πολύ τα καθίσματα με τα οποία ήταν εξοπλισμένο το μπλε με τη μαύρη οροφή Fabia των φωτογραφιών. Έφεραν μάλιστα ενιαίο προσκέφαλο και καλή στήριξη του σώματος.
Δεν είναι μόνο τα καθίσματα και οι οθόνες, η όλη ατμόσφαιρα «οδηγεί» σε βήματα αναβάθμισης που έχουν γίνει στο εσωτερικό.
Επιπλέον ένα ωραίο στοιχείο, διακοσμητικό θα σχολιάζαμε, είναι ότι στο κάλυμμα του πίνακα οργάνων αναγράφεται το μοντέλο.
Ο κινητήρας είναι βενζίνης 3κύλινδρος turbo ενός λίτρου απόδοσης 110 ίππων με 200 Nm που σε αυτήν την έκδοση συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Μάλιστα φέρει και 4 προγράμματα οδήγησης, Eco, Sport, Normal, Individual.
Με την επιλογή Eco γράψαμε τα περισσότερα χλμ. Ο κινητήρα ήταν ψιλόροπος καθώς «ζωήρευε» μετά τις 2.000-2.100 σ.α.λ. «Ζωντάνευε» ακόμα περισσότερο στην επιλογή Sport.
Στο δρόμο διατηρεί το αυτοκίνητο την ησυχία του στο εσωτερικό.
Οι αναρτήσεις φέρουν μαλακούς συνδέσμους προς χάριν της άνεσης, όμως σε περιπτώσεις οι παθογένειες των ελληνικών δρόμων θα «περάσουν» στο εσωτερικό.
Η ορατότητα είναι πολύ καλή προς κάθε κατεύθυνση, όπως και ο φωτισμός από τους προβολείς.
Ο οδηγός γενικά αισθάνεται καλά πίσω από το τιμόνι του Fabia. Σύγχρονο, ασφαλές αυτοκίνητο, δομημένο όπως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας ώστε ο ιδιοκτήτης να είναι ευχαριστημένος στα χλμ. που «γράφει»
Η μέση κατανάλωση που έδειξε το κομπιούτερ ήταν στα 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Να προσθέσουμε και τις άλλες ενδείξεις όπως η τελική ταχύτητα που ανέρχεται στα 205 χλμ./ώρα, με 9.9 δευτ. ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 δευτ. και 127 γρ./χλμ. σε εκπομπές σύμφωνα με το WLTP.
Το νέο Fabia βελτιώθηκε σημαντικά σε πολλούς τομείς με στόχο να ανοίξει ακόμα περισσότερο τη βεντάλια στο ράλι των πωλήσεων. Ποιότητα, εξοπλισμός και οικονομία είναι από τα βασικά στοιχεία του νέου Fabia που στην έκδοση με τον turbo κινητήρα του ενός λίτρου ξεκινούν από τα 20.650 ευρώ με το DSG κιβώτιο.