Σήμερα η Opel διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα από SUV, στην οποία περιλαμβάνεται το Crossland, το Mokka και το Grandland.
Πριν από τρεις δεκαετίες όμως η εν λόγω κατηγορία δεν ήταν τόσο δημοφιλής όσο τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο η γερμανική εταιρεία είχε εκπρόσωπο στα SUV από το 1991. Ο λόγος για το Frontera, ενώ ένα χρόνο αργότερα έκανε πρεμιέρα το Monterey, το οποίο φέτος γιορτάζει την 30η του επέτειο.
Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε την ιστορία του. Αναπτύχθηκε για την ευρωπαϊκή αγορά στο πλαίσιο της συνεργασίας που είχε τότε η Opel με την Isuzu, ενώ διακρίνονταν για τις εκτός δρόμου ικανότητες του, το υψηλό επίπεδο άνεσης και τους άφθονους χώρους που προσέφερε στους επιβάτες του.
Σημείο αναφοράς στην εξωτερική του εικόνα αποτελούσε η τετραγωνισμένη του καμπίνα που εξασφάλιζε άφθονο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια των επιβατών και στην οροφή, ενώ γενναιόδωρος ήταν και ο χώρος για τα πόδια τους. Παράλληλα o εφεδρικός τροχός κρεμασμένος στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ήταν ένας σαφής υπαινιγμός για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ήταν 205 χλστ. μπροστά και 230 χλστ. πίσω. Mπορούσε να περάσει μέσα από νερό βάθους έως 600 χλστ., ενώ ξεπερνούσε εμπόδια με γωνία ράμπας 45 μοίρες, γωνία προσέγγισης 40 μοίρες και γωνία αναχώρησης 31 μοίρες.
Μία από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις που δέχτηκε το 1996 ήταν το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης “No Stop All-Wheel Drive” που εντάχτηκε στο βασικό του εξοπλισμό. Με το πάτημα απλώς ενός κουμπιού, οι οδηγοί μπορούσαν να ενεργοποιούν την τετρακίνησης σε ταχύτητες έως και 100 χλμ./ώρα. Σημειώνεται ότι είχε ικανότητα ρυμούλκησης 2.600 κιλών, η οποία αργότερα αυξήθηκε στα 3.300 κιλά.
O οδηγός κάθονταν ψηλά, έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ για την άνεση των εμπρός επιβατών υπήρχαν υποβραχιόνια. Προσφέρονταν με δυο τύπους αμαξώματος σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα.
To τρίθυρο Monterey RS είχε πιο κοντό μεταξόνιο και τέσσερα καθίσματα, ενώ τα Monterey και Monterey LTD διαφοροποιούνταν λόγω του μακρύτερου μεταξονίου και τη δυνατότητα επιλογής πενταθέσια ή επταθέσιας καμπίνας. Mε αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητάς του πορτμπαγκάζ έφτανε τα 2.548 λίτρα.
Kάτω από το εμπρός καπό του Monterey τοποθετούνταν ένας V6 βενζινοκινητήρας 3.2 λίτρων με ισχύ 177 ίππων, ο οποίος επέτρεπε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Υπήρχε επίσης και η επιλογή του ενός τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα 3.1 λίτρων.
To 1998 απέκτησε δυο νέους κινητήρες. Έναν V6 βενζίνης 3.5 λίτρων και έναν τετρακύλινδρο πετρελαίου 3.0 λίτρων με σύστημα ψεκασμού Common Rail. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας προσέφερε σημαντικά βελτιωμένη ισχύ (+40%) και ροπή (+28%) μαζί με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Το 1999, μετά από επτά χρόνια στη γραμμή παραγωγής, έπεσαν οι τίτλοι τέλους για το Monterey.