Ακυρώθηκαν οι δυο τελευταίες ειδικές του αγώνα και ο Λάπι διατήρησε την πρωτοπορία του αγώνα.
Στο πρώτο πέρασμα στην προτελευταία ειδική του ιταλικού ράλι, είχε γίνει κάποιο ατύχημα και οι οργανωτές δεν είχαν καταφέρει να καθαρίσουν το δρόμο έτσι ώστε οι οδηγοί του WRC να αγωνιστούν εκεί.
Επομένως ακυρώθηκε και αναγκαστικά ακύρωσαν και την επόμενη καθώς ήταν αδύνατον να φτάσουν τα πληρώματα στην ώρα τους.
Η τύχη θα νόμιζε κανείς ότι ευνόησε τους Λάπι- Φέρμ που κράτησαν την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.
Η τύχη ευνόησε τους Τάνακ – Γιαρβέογια καθώς το Hyundai i20 Rally1 παρουσίασε πρόβλημα με τη μετάδοση και δεν ήταν καθόλου σίγουρο ότι θα μπορούσε να κάνει τις δυο απαιτητικές συνεχόμενες μάλιστα Ειδικές Διαδρομές και να φτάσει αλώβητο στο βραδινό σέρβις παρκ.
Τι έγινε όμως στο δεύτερο λουπ της ημέρας πέρα από την ακύρωση των δυο τελευταίων επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών; Πως βρέθηκε μπροστά ο Λάπι;
Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota ξαναπήρε μέσα στη μέρα το προβάδισμα, από τον Τάνακ όταν ο οδηγός της Hyundai αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μετάδοση του i20 Rally1, γεγονός που του κόστισε πολύτιμα δευτερόλεπτα και φυσικά την πρώτη θέση.`
Μάλιστα οι Λάπι- Φερμ έκαναν τη διαφορά στο τελευταίο σπλιτ της Ειδικής Διαδρομής εκεί που άρχισε να έχει ο Τάνακ πρόβλημα και το κομμάτι της Ειδικής Διαδρομής στο οποίο ο Ντάνι Σόρδο το χαρακτήρισε σαν ένα σημείο που μπορείς να καταστρέψεις το αυτοκίνητο.
Ο Λάπι έτσι πήρε προβάδισμα 0,7 δευτερολέπτων το οποίο και κράτησε λόγω της ακύρωσης των ειδικών διαδρομών.
«Πρέπει να σπάσαμε το κιβώτιο ταχυτήτων στο τελευταίο μέρος της Ειδικής Διαδρομής , ενώ έχουμε κίνηση στους τρεις τροχούς», είπε ο Τάνακ. «Δεν είχαμε τελείως χάσει τα πάντα, αλλά χωρίς φρένα, χωρίς επιτάχυνση, ήταν δύσκολο εκεί μέσα».
Το βάρος του αγώνα έχει πέσει στους ώμους του Λάπι, καθώς και από τη μια ο Έβανς τέθηκε εκτός αγώνα και ο Ροβάνπερα παλεύει στις πίσω θέσεις να κρατηθεί στο δρόμο (ξεκινά πρώτος και καθαρίζει το δρόμο για τους άλλους)
Έτσι η Toyota για να συλλέξει βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών έχει εναποθέσει προς το «παρών» τις ελπίδες της στους Λάπι-Φερμ.
«Δεν προσπαθώ πραγματικά να πιέσω περισσότερο», είπε ο Λάπι «Νομίζω ότι είχαμε ένα έξυπνο ρυθμό, όλη την ημέρα και συνεχίζω να οδηγώ έτσι. Έχω ακόμα κάποια περιθώρια να αποφύγω τις πέτρες και τα νεροφαγώματα, αλλά πιστεύω ότι όλοι κάνουν το ίδιο».
Πιο πίσω η τρίτη θέση άλλαξε χέρια για άλλη μια φορά, καθώς οι Λουμπέ- Λαντέ πήραν ξανά τη θέση που οδηγεί στο βάθρο από τον teammate τους στην Ford M-Sport Γκρέγκ Μπριν
Κανένας από τους οδηγούς δεν είχε τον απόλυτο ρυθμό, γράφοντας χρόνους στην πέμπτη και έβδομη θέση αντίστοιχα. Όμως ένα τετ-α-κέ σε μια κατηφορική φουρκέτα κόστισε στους Μπριν-Ναγκλ τα λίγα εκείνα δευτερόλεπτα χρόνου που ήθελε ο Λουμπέ για να περάσει ξανά μπροστά τους και να φιγουράρει τρίτος στη γενική κατάταξη του αγώνα.
Αυτό που ανησυχεί την Ford M-Sport, δεν είναι τόσο η μάχη μεταξύ των οδηγών της για την τρίτη θέση, το αντίθετο, αυτό που τους ανησυχεί είναι η άνοδος του Ντάνι Σόρδο. Ο Ισπανός αργά και συστηματικά ροκανίζει το χρόνο που τον χωρίζει από τους οδηγους των Puma.
Πιο πίσω ο άλλος οδηγός της Ford M-Sport ο Αντριέν Φορμό δεν απειλεί τον Σόρδο, καθώς είναι 14,7 δευτερόλεπτα πίσω και βρίσκεται άνετα μπροστά από τους οδηγούς της Toyota Τακαμότο Κατσούτα και Κάλε Ροβάνπερα που κλείνουν την οκτάδα της γενικής κατάταξης.
Οι Ροβάνπερα-Χάντουνεν πραγματικά υποφέρουν καθαρίζοντας την αγωνιστική γραμμή για τους υπόλοιπους. Μάλιστα υπήρχαν ειδικές που έκαναν χρόνο πιο αργό από τα WRC2.
«Πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να είσαι το πρώτο αυτοκίνητο στο δρόμο. Κάνω το καλύτερο δυνατό, προσπαθώ να οδηγώ χωρίς λάθη και αυτό είναι το μόνο που μπορούμε πραγματικά να κάνουμε» δήλωσε ο Ροβάνπερα για τη σημερινή δύσκολη μέρα στο ιταλικό ράλι.
Τέλος οι Μίκελσεν- Έρικσεν εξακολουθούν να είναι επικεφαλής στο WRC2 φέρνοντας το Skoda Fabia Rally2 τους στη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης
Ωστόσο αύριο είναι μια άλλη μέρα. Ο Ροβάνπερα ήταν ένας από τους οδηγούς, που ευνοήθηκαν με την ακύρωση των δύο τελευταίων ειδικών διαδρομών του αγώνα και αυτό γιατί δεν έχασε κι άλλο χρόνο, ανοίγοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους. Το ράλι Σαρδηνίας ακόμα δεν έχει δείξει τα δόντια του. To σκέλος του Σαββάτου περιλαμβάνει 8 Ειδικές Διαδρομές 131, 82 χλμ. Μείνετε συντονισμένοι.
Αναλυτικά η κατάταξη στο πρώτος σκέλος
1 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota) 1ώρα 10’ 41.9 δευτ.
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai) +0.7 δευτ.
3 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (M-Sport Ford) +15.1s
4 Craig Breen/Paul Nagle (M-Sport Ford) +15.5 δευτ.
5 Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai) +16.1 δευτ.
6 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (M-Sport Ford) +30.8 δευτ.
7 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota) +1’ 05.5 δευτ.
8 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota) +1’ 13.1 δευτ.
9 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai) +2’ 07.2 δευτ.
10 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Skoda) +2’20.8 δευτ.