Ένα σημαντικό κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της Hyundai αποτελεί αναμφισβήτητα το IONIQ.
Λανσαρίστηκε προς το τέλος του 2016, ενώ βασίζονταν στο πρωτότυπο i-oniq που μας είχε συστήσει το 2012 η Hyundai στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Στην ελληνική αγορά το IONIQ δεν έκανε καριέρα, ωστόσο στην Ευρώπη από το 2016 μέχρι το Δεκέμβριο του 2021, σημείωσε 135.692 πωλήσεις.
Η παγκόσμια καινοτομία του IONIQ παραγωγής ήταν ότι προσφέρονταν ως υβριδικό, plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Παρότι ο εξηλεκτρισμός είναι ιδιαίτερα επίκαιρος η Hyundai ανακοίνωσε ότι τον ερχόμενο Ιούλιο θα τερματίσει την παραγωγή του IONIQ, το οποίο κατασκευάζεται στην Ουλσάν της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με τη Hyundai η απόφαση της αυτή βασίζεται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. Επισημαίνει ακόμα ότι το IONIQ αποτελεί θεμέλιο λίθο για τη μελλοντική της γκάμα που θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα.
Υπενθυμίζουμε ότι τον Αύγουστο του 2020 η Hyundai ανακοίνωσε ένα νέο brand αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων με το όνομα IONIQ. Η αρχή έγινε με το IONIQ 5, ενώ θα ακολουθήσει το sedan IONIQ 6 και το μεγάλο SUV ΙΟΝΙQ 7. Επιστρέφουμε στο πρώτο IONIQ, το οποίο ξεχώρισε για πολλούς ακόμα λόγους. H σιλουέτα του ήταν σημαντικά αεροδυναμική, επιτυγχάνοντας τον κορυφαίο τότε στην κατηγορία του συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,24.
Παράλληλα ξεχώρισε και με την ασφάλεια του επιτυγχάνοντας στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP την ύψιστη διάκριση των 5 αστέρων. To 2017 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης υπήρχε στο περίπτερο της Hyundai το αυτόνομο IONIQ που είχε δοκιμαστεί στους δρόμους του Λας Βέγκας. Για τις ανάγκες της αυτόνομης οδήγησης διέθετε αισθητήρα LiDAR πίσω από το μπροστινό του προφυλακτήρα.
Αν και δε θα υπάρξει άμεσος διάδοχος του IONIQ, το πνεύμα του θα συνεχίσει να ζει μέσα από τα ηλεκτρικά μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας.