Το υβριδικό πρωτότυπο της Toyota GR010 με τον αριθμό 8 συμπληρώνοντας 380 γύρους, με οδηγούς τους Σεμπάστιαν Μπουεμί, Μπρεντόν Χάρτλι, Ριο Χιρακάβα έκοψαν πρώτοι το νήμα του θρυλικού 24ωρου αγώνα στην πίστα του Λε Μαν μήκους 5.177 χλμ..
Ήταν η 5η νίκη του Ιάπωνα κατασκευαστή στο Λε Μαν.
Για τον Μπουεμί ήταν η 4η νίκη του στο Λε Μαν και η τρίτη για τον Χάρντλι που γίνεται ο Νεοζηλανδός με τις περισσότερες νίκες στο 24ωρο Λε Μαν. Για τον Χιρακάβα ήταν η πρώτη του νίκη στο Λε Μαν στην 3η του συμμετοχή.
Στη δεύτερη θέση ένα άλλο Toyota GR010 με τον αριθμό 7 και πίσω από το τιμόνι τους Μάικ Κόνγουέι, Χοσέ Μαρία Λόπες, Καμουϊ Κομπαγιάσι.
Ήταν το 4ο 1-2 για την Toyota στη γαλλική πίστα.
Στην 3η και 4η θέση τα δύο πρωτότυπα της Glickenhaus racing.
Πρώτη συμμετοχή και για τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι Σεμπάστιαν Οζιέ με πρωτότυπο της Oreca-Gibson που το μοιράστηκε με τον Τσαρλς Μιλέζι (νικητής το 2021 στην κατηγορία LMP2) και τη νεαρά Λίλου Γαντού (πρώτη γυναικεία συμμετοχή που κατακτά το Alpine Elf Europa Cup) και τερμάτισαν στην 9η θέση της κατηγορίας LMP2 λόγω μιας ποινής που επιβλήθηκε στον Οζιέ κατά την είσοδό του στα πιτς.
Στο 24ωρο Λε Μαν η Peugeot δεν έλαβα μέρος όπως είχε ανακοινώσει.
Το πρωτότυπο όμως 9Χ8 ήταν εκεί και οι επισκέπτες δεν έχασαν την ευκαιρία να το θαυμάσουν από κοντά, καθώς είναι ιδιαίτερα επαναστατικό από πλευράς design, καθώς απουσιάζει η τεράστια πίσω αεροτομή.
Το Peugeot 9X8 θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στον επόμενο γύρο, στην πίστα της Μόντσα για τον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος αντοχής, αυτόν των 6 Ωρών στην Ιταλική πίστα στις 10 Ιουλίου.
Θα είναι μια ωραία Γαλλοϊαπωνική μάχη, αν και για την Peugeot είναι η πρώτη της συμμετοχή με το νέο πρωτότυπο, που μπορεί να έχει γράψει πολλά χλμ. δοκιμών, αλλά όπως και να το κάνουμε, είναι άλλο πράγμα οι δοκιμές και άλλο οι αγώνες.
Διαβάστε ακόμα