Η καλλίγραμμη σιλουέτα του Renault Arkana δεν ήταν ο μόνος λόγος που θέλαμε να βγούμε δεύτερο «ραντεβού» μαζί του.
Σαφέστατα απολαύσαμε τη «σαρκική» επαφή, όμως η «καρδιά» του Arkana στην προκειμένη περίπτωση, ήταν αυτή που μας τράβηξε κοντά του. Αφού οδηγήσαμε το κομψό coupe SUV με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 140 ίππων, σειρά έχει η πλήρως υβριδική του έκδοση. Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε το Arkana Hybrid E-Tech.
Επιβάλλεται να ξεκινήσουμε από τα «ζωτικά του όργανα», τα οποία είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων, απόδοσης 94 ίππων, ενώ το «παρών» δίνει μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1.2 kWh (κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ) και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος παράγει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ αποστολή του είναι να υποβοήθα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του και να κινεί τους εμπρός τροχούς.
Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 20 ίππους και ροπή 50 Nm, λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία. Το εν λόγω υβριδικό σύστημα είναι το ίδιο που χρησιμοποιεί και το Clio E-Tech, ωστόσο στην περίπτωση του Arkana συνδυαστικά παράγονται 145 ίπποι.
Επιδόσεις-κατανάλωση καυσίμου
Σε σύγκριση με το ήπιο υβριδικό σύστημα, οι επιδόσεις σημειώνουν μια κάμψη, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,8 δευτ. και τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 172 χλμ./ώρα. Στην πράξη πάντως ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια αισθητή μείωση της δύναμης. Στόχος άλλωστε του Arkana Hybrid E-Tech δεν είναι να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, αλλά η απόδοση. Ανεβάζει γραμμικά ρυθμούς, χωρίς να «κουράζεται», ενώ εκκινεί σχεδόν πάντα με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Χωρίς να το προσπαθήσουμε καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 6,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,9-5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ.). Με συνετή οδήγηση και με διαρκώς ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Eco (υπάρχουν επίσης τα My Sense και Sport) μπορείς να πετύχεις ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Χωρίς καλώδιο και συμπλέκτη
Το Arkana Hybrid E-Tech είναι αυτό-επαναφορτιζόμενο που σημαίνει ότι η μπαταρία του δε φορτίζει με σύνδεση καλωδίου στην πρίζα. Ενέργεια ανακτάται κατά τη διαδικασία της πέδησης. Επιλέγοντας τη θέση Β (Brake) στο λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου αυξάνεται το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, κάτι που ο οδηγός το αντιλαμβάνεται κάθε φορά που απομακρύνει το πόδι του από το δεξί πεντάλ. Παρά την ανάκτηση ενέργειας, το πεντάλ του φρένου δεν προβληματίζει με την προοδευτικότητα του, ενώ έχει καλή και αποτελεσματική αίσθηση (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω).
Από το Clio E-Tech γνωρίζουμε και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών, στο οποίο πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια ταχυτήτων σε ένα. Το ένα έχει τέσσερις ασυγχρόνιστες σχέσεις και αφορά το βενζινοκινητήρα και το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση που προσφέρει είναι εφάμιλλη ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (έγκαιρες και ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων), ενώ δε διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία. Έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και μόνο σε απότομα βυθίσματα του δεξιού πεντάλ παράγει πιο έντονο βουητό.
Οδηγώντας
Με ηλεκτρική υποβοήθηση το τιμόνι ικανοποιεί την αφή με την παχιά και χορταστική στην αφή στεφάνη του. Γίνεται πιο επικοινωνιακό με το πρόγραμμα οδήγησης Sport, ενώ σε κάθε περίπτωση έχει σωστό βάρος και ακρίβεια. Η κλίση του πίσω παρμπρίζ και οι στενές πίσω κολόνες περιορίζουν λίγο την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.
O όγκος και το ύψος (200 χλστ. απόσταση από το έδαφος) του αμαξώματος είναι λογικό να φαίνονται στις στροφές, όμως το Arkana δε γέρνει έντονα και σε καμία περίπτωση δεν είναι «πλαδαρό». Βοηθάει και η κάπως σφιχτή του ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέροσν μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που προσδίδει έναν πιο σπορ οδηγικό τόνο, ενώ την αντιλαμβάνεσαι κυρίως σε βαθύτερες λακκούβες, χωρίς να επηρεάζει την άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο το Arkana ξεδιπλώνει την καλή ποιότητα κύλισης, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και τη σταθερότητα του, τα οποία όλα μαζί δημιουργούν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό.
Ελκυστικό κορμί
Πέρα από την υβριδική του τεχνολογία, το Arkana έχει ακόμα ένα «όπλο» που δε λείπει ποτέ από τη φαρέτρα του. Ποιο είναι αυτό; Το design του, που παντρεύει τα SUV με τα coupe αμαξώματα, ενώ αιχμή του δόρατος αποτελεί η κεκλιμένη γραμμή της οροφής και το «σβήσιμο» της στο πίσω τμήμα. Η πληθωρική και μυώδης σιλουέτα του είναι άκρως ελκυστική, με τις αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4.568 χλστ., 1.820 χλστ. και 1.576 χλστ. αντίστοιχα.
Μισοφέγγαρο θυμίζουν οι full Led εμπρός προβολείς σε σχήμα “C”. Παρόμοια δομή έχουν και τα πίσω, επίσης τεχνολογίας Led, φωτιστικά σώματα, τα οποία δημιουργούν μια «γέφυρα» επικοινωνίας μεταξύ τους, με μια λεπτή λωρίδα στο κέντρο της οποίας δεσπόζει ο ρόμβος της Renault και από κάτω αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του μοντέλου.
Στα εντός
Στο εσωτερικό τώρα αμέσως αντιλαμβάνεσαι την προσεγμένη ποιότητα, με μαλακό πλαστικό να «ντύνει» το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ χαμηλότερα η συναρμογή όλων των υλικών δείχνει αρκετά στιβαρή. Περιηγηθήκαμε στο εύκολο μενού του συστήματος πολυμέσων και μας ικανοποίησε η απόκριση της αφής στη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών, ενώ σειρά είχε η διαμόρφωση των ενδείξεων στην οθόνη 10,2 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων.
Περιμέναμε ότι η κλίση της οροφής θα «έκλεβε» από το διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά διαψευστήκαμε, καθώς περιορίστηκε, αλλά όχι σημαντικά. Παράπονο δύσκολο θα ακούσεις από τους πίσω επιβάτες και για το διαθέσιμο χώρο των ποδιών τους (μεταξόνιο 2.720 χλστ.). Το κεντρικό δάπεδο είναι λίγο υπερυψωμένο, χωρίς να ενοχλεί όμως τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη, ο οποίος κάθεται λίγο πιο ψηλά, σε σύγκριση με τους δυο ακριανούς. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί από τα 513 στα 480 λίτρα, λόγω της μπαταρίας που διαθέτει κάτω από το δάπεδο του η πλήρως υβριδική έκδοση του Αrkana.
Συνοψίζοντας
Η πλήρως υβριδική έκδοση του Arkana είναι επίκαιρη, καθώς πετυχαίνει στο κέντρο το στόχο της, δηλαδή την οικονομία καυσίμου. Ταυτόχρονα διατηρεί την ελκυστική σχεδίαση, τους άνετους χώρους, την ποιότητα, το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και τον ώριμο οδηγικό χαρακτήρα. Στην εξοπλιστική έκδοση Expression η αρχική τιμή του Arkana Hybrid E-Tech διαμορφώνεται στα 32.290 ευρώ.