Αυτόνομη οδήγηση; «Όχι, δεν θα πάρω», λένε στο Μαρανέλο.
Οι κατασκευαστές από την Tesla έως τη Volkswagen επιδιώκουν να εξελίξουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Η Ferrari δεν ενδιαφέρεται.
Η ιταλική κατασκευάστρια υπεραυτοκινήτων φιλοξένησε, πρόσφατα, μερικούς ειδικούς τεχνητής νοημοσύνης που ήθελαν να εξηγήσουν γιατί η Ferrari πρέπει να αγκαλιάσει την αυτόνομη οδήγηση.
Ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια τους κάλεσε να κάνουν μια βόλτα με μια Ferrari στην πίστα Φιοράνο της εταιρείας.
«Τα παιδιά της τεχνητής νοημοσύνης έκαναν μια βόλτα με τον οδηγό δοκιμής μας», είπε ο Βίνια σε δημοσιογράφους, στο Μαρανέλο μετά την αποκάλυψη της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της εταιρείας. «Όταν βγήκαν από τη Ferrari, μου είπαν, «Εντάξει Μπενεντέτο, η παρουσίασή μας είναι άχρηστη»…
Ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι η Ferrari θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) στα αυτοκίνητά της, αλλά ποτέ δεν θα αναπτύξει τις λεγόμενες λειτουργίες αυτονομίας SAE Level 5, δηλαδή στη λειτουργία χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. «Θα σταματήσουμε στο Επίπεδο 2 Plus», ξεκαθάρισε.
Το Επίπεδο 2 Plus είναι επί του παρόντος διαθέσιμο σε πολλά αυτοκίνητα, παρέχοντας βοήθεια με το τιμόνι και το φρενάρισμα, αλλά ο οδηγός πρέπει πάντα να έχει τον έλεγχο και οι συσκευές παρακολούθησης θα ενεργοποιήσουν την τεχνολογία ADAS εάν τα χέρια του οδηγού είναι μακριά από το τιμόνι ή τα μάτια του δεν είναι στραμμένα στο δρόμο.
Η Mercedes άρχισε πρόσφατα να προσφέρει το λεγόμενο Drive Pilot της στα μεγάλα σεντάν S-Class και EQS.
Το πρώτο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που εγκρίθηκε για δημόσιους δρόμους μπορεί να αναλάβει όλες τις λειτουργίες, αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ξαναπάρει τον έλεγχο αμέσως εάν του ζητηθεί.
Ωστόσο, η Ferrari παίρνει άλλο δρόμο. «Κανένας πελάτης δεν πρόκειται να ξοδέψει χρήματα για τον υπολογιστή στο αυτοκίνητο για να απολαύσει τη οδήγηση», δήλωσε ο Βίνια στο Bloomberg Television.
«Η αξία του ανθρώπου, του ανθρώπου στο κέντρο, είναι θεμελιώδης». Με την εξαίρεση από τη φρενίτιδα για αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα, η Ferrari αναμένει να εξοικονομήσει χρήματα, τα οποία θα χρειαστεί για να καλύψει το κόστος της ηλεκτροκίνησης .
Η εταιρία, η οποία δεν υπολόγισε ποσοτικά τις πιθανές εξοικονομήσεις από την κίνηση, δήλωσε ότι τα πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα θα αποτελούν το 80% των πωλήσεων μέχρι το 2030.
Η Ferrari σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το 2025.
Ο οικονομικός διευθυντής, Αντόνιο Πίκα Πικόν δήλωσε ότι η Ferrari θα επενδύσει 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο 2022-2026, με το 75% του ποσού να πηγαίνει σε προϊόντα.
Διαβάστε ακόμα