Σοβαρό ζήτημα τίθεται για την ασφάλεια των οδηγών στη Ρωσία, καθώς η Lada ρίχνει στην τοπική αγορά ένα άκρως επικίνδυνο αυτοκίνητο.
O λόγος για το νέο Granta Classic, από το οποίο απουσιάζουν τα επιβεβλημένα πλέον συστήματα ασφαλείας, καθώς δε διαθέτει ούτε έναν αερόσακο! Κάτι τέτοιο στην Ευρώπη σήμερα θα καθιστούσε απαγορευτική την πώληση ενός νέου αυτοκινήτου. Παράλληλα από το νέο Granta Classic λάμπει με την απουσία του το ABS, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας.
Η Lada λοιπόν γύρισε δεκαετίες πίσω το επίπεδο ασφαλείας, ενώ στο επίσημο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε μιλάει για το… βέλτιστο εξοπλισμό του νέου Granta Classic. Τι περιέχει ο εν λόγω εξοπλισμός; Ηλεκτρικό τιμόνι, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους πλευρικούς καθρέπτες, βάσεις παιδικών καθισμάτων ISOFIX, φώτα ημέρας, υπολογιστή ταξιδιού, κεντρικό κλείδωμα, 4 ηχεία για υποδοχή εξωτερικής μονάδας ήχου και σιδερένιους τροχούς 14 ιντσών με διακοσμητικά καλύμματα, ενώ προαιρετικές είναι οι ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών.
Nα μη ξεχάσουμε…ότι οι εξωτερικές χειρολαβές των θυρών και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. H εξοπλιστική έκδοση Classic αφορά το Granta με sedan, liftback και station wagon αμάξωμα. Kάτω από το εμπρός καπό του Granta Classic βρίσκεται ο απαρχαιωμένος βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων με ισχύ 90 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Τηρεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 2, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη προετοιμάζονται για το Euro 7. Για να χρυσώσει το «χάπι» η Lada αναφέρει ότι επιτυγχάνει μέση κατανάλωση καυσίμου 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Ποντάρει όμως στο γεγονός ότι το γυμνό νέο Granta Classic είναι το φθηνότερο καινούργιο αυτοκίνητο στη Ρωσία, καθώς κοστίζει από 658.300 ρούβλια (11.427 εύρω). Σημειώνεται ότι είναι κατά 103.000 ρούβλια (1.788 ευρώ) φτηνότερο σε σύγκριση με το απερχόμενο Granta Classic. Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Μάιο η Renault Ρωσίας πουλήθηκε στην πόλη της Μόσχας και το 67,69% των μετοχών της στην AvtoVAZ στη NAMI, το Κεντρικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης Αυτοκινήτων και Κινητήρων της Ρωσίας.
Λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τη Δύση στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία η παραγωγή αυτοκινήτων είχε σταματήσει για ένα διάστημα. Ωστόσο οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της Lada γίνονται ολοφάνερες μέσα από το νέο Granta Classic.
Διαβάστε ακόμα