Αρχικά να υπενθυμίσουμε, πως οι πρωταγωνιστές της τελευταίας 20ετίας και οι οδηγοί, που μονοπώλησαν σχεδόν όλα τα πρωταθλήματα στο WRC, Οζιέ και Λεμπ συμμετέχουν στον αγώνα.
Οι τρομεροί Γάλλοι, δεν θα δώσουν απλά το «παρών» στο αφρικανικό ράλι, αλλά μεταφέρουν εκεί, την άτυπη κόντρα τους, που ξεκίνησε από το Ράλι Μόντε Κάρλο (με νικητή τον Λεμπ), συνεχίστηκε, με άδοξη κατάληξη και για τους δυο, στην Πορτογαλία και τώρα θα μονομαχήσουν στην Κένυα.
Στον πιο σκληρό και ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Το Ράλι Σαφάρι (23 – 26 Ιουνίου) είναι από τη φύση του ένας αγώνας, που δεν μπορείς να κάνεις προγνωστικά.
Η γοητεία του προέρχεται, από τα παλιά καλά ράλι, όταν ξεκινούσες τον αγώνα και δεν ήξερες τι θα αντιμετωπίσεις στις Ειδικές Διαδρομές.
Η διαδρομή του, περνά από εκπληκτικά τοπία, με τα άγρια ζώα να είναι μέρος “των θεατών” και πολλές φορές να επιβάλλουν το ρυθμό των πληρωμάτων.
Γκνού, ύαινες, στρουθοκάμηλοι, ιπποπόταμοι, ζέβρες, λιοντάρια καμηλοπαρδάλεις, τσιτά, ελέφαντες τα συναντάς στο δρόμο σου.
Πολλές φορές, μάλιστα δεν τρομάζουν από την παρουσία των αγωνιστικών και «κάθονται» αμέριμνα στη μέση του δρόμου, δίνοντας το δικό τους τέμπο στους αγωνιζόμενους.
Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές μας ωστόσο, Λεμπ και Οζιέ έρχονται στην Κένυα με άγριες διαθέσεις.
Ο Οζιέ κερδισε το πρώτο, μετά απο 19 χρόνια απουσίας από το παγκόσμιο καλεντάρι, Ράλι Σαφάρι το 2019 και έχει πιο πρόσφατη εμπειρία από τις ειδικές του διαδρομές. Ο Λεμπ από την άλλη την τελευταία φορά, που είχε αγωνιστεί στην Κένυα ήταν το 2002. Ίσως η εμπειρία από το Ντακάρ να βοηθήσει τον Λεμπ.
Τα πληρώματα έχουν να αντιμετωπίσουν ειδικές διαδρομές με τεράστιες ευθείες, όπου μπορεί τα αυτοκίνητα να ξεπεράσουν σε ταχύτητα τα 200χιλ/ώρα, ενώ ταυτόχρονα στην ίδια Ειδική Διαδρομή σκληρά βραχώδη τμήματα του δρομου επιβραδύνουν το ρυθμό και η οδήγηση γίνεται αργή και με απόλυτη προσοχή.
Προσθέστε ότι, προβλέπονται καταιγίδες για όλο το 4ήμερο του αγώνα, που θα κάνουν ακόμα πιο δύσκολο τον αγώνα όλων.
Αν μάλιστα οι προβλέψεις βγουν σωστές, τότε όλα τα ξηρά σημεία των ειδικών θα μετατραπούν σε λάκκους με λάσπη μέσα σε λίγα λεπτά. Οπότε οι σημειώσεις των αναγνωρίσεων αυτόματα πάνε περίπατο.
«Την τελευταία φορά, που ήρθαμε εδώ είχαμε ένα πολύ ωραίο καλωσόρισμα και ήταν μια υπέροχη ατμόσφαιρα», είπε ο Οζιέ. «Η νίκη μας ήταν το κεράσι στην τούρτα και θα είναι πραγματικά πολύ ωραίο να προσπαθήσουμε να το επαναλάβουμε φέτος, έχοντας μια ελάχιστη γνώση του, τι να περιμένουμε στους δρομους. Είναι σίγουρα ένας αγώνας, όπου δεν πρέπει να τα παρατήσεις ποτέ, και φέτος με τα αυτοκίνητα να είναι ακόμα τόσο καινούργια, ίσως πρέπει να είμαστε από νωρίς πιο έξυπνοι»
Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος Κάλε Ροβάνπερα, θα εκκινεί πρώτος την πρώτη μέρα και θα καθαρίζει το δρόμο για τους υπόλοιπους. Αν όμως βρέχει, όπως έχει προβλεφθεί, τότε το σκηνικό θα αλλάξει για τον Φινλανδό, γιατί δεν θα χάνει τόσο χρόνο ή μάλλον δεν θα κερδίζουν οι υπόλοιποι τόσο χρόνο, όσο αν ανοίγει το δρόμο σε στεγνό οδόστρωμα.
Ο Κάλε, παρόλο που άνοιγε το δρόμο, έχει μέχρι στιγμής κερδίσει τους 3 από τους 5 αγώνες, που έχουν γίνει και έχει μια πέμπτη θέση στη Σαρδηνία.
Ο Ροβάνπερα μαζί με τους, Σεμπαστιέν Οζιέ, Έλφιν Έβανς (εγκατέλειψε πέρυσι την πρώτη μέρα του αγώνα) και Τακαμότο Κατσούτα θα οδηγήσουν Yaris Rally1.
Ο Λεμπ συμμετέχει με την ομάδα της Ford M-Sport, που κατεβαίνει στην Κένυα με πέντε αυτοκίνητα. Μαζί με τον Γάλλο θα είναι ο Γκρεγκ Μπριν, ο Γκας Γκρίνσμιθ, ο Αντριέν Φορμό και ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης. Ο Σερδεριδης θα οδηγήσει το 5ο Puma Rally1 της ομάδας.
Ο αστέρας της Hyundai, Tιερί Νεβίλ, κυνηγά τη νίκη που στερήθηκε πέρυσι. Ο Βέλγος ήταν πρώτος στο μεγαλύτερο μέρος του περυσινού αγώνα και είχε τη νίκη “στο τσεπάκι” του, όταν και κατέρρευσε η πίσω ανάρτηση του i20 WRC. Μαζί με την ανάρτηση χάθηκε κάθε ελπίδα για νίκη.
Οπότε φέτος ο Νεβίλ έρχεται με την πεποίθηση οτι η Κένυα κάτι του οφείλει.
Ο Βέλγος συμμετέχει με την κορεάτικη ομάδα με τους: Τάνακ – ο Εσθονός είναι μετά από τη νίκη του στην Σαρδηνία με την αυτοπεποίθηση στα ύψη- και τον Όλιβερ Σόλμπεργκ, που αντικαθιστά τον Ντάνι Σόρδο.
Απορίας άξιο είναι το γεγονός οτι επέλεξαν τον Σόλμπεργκ για το Σαφάρι και όχι τον έμπειρο Σόρδο.
Σίγουρα θέλουν να δώσουν την ευκαιρία στο νεαρό οδηγό να αποκτήσει την εμπειρία του κενυάτικου αγώνα, όμως αυτός που θα έδινε βαθμούς- σύμφωνα πάντα με την μέχρι τώρα πορεία του- θα ήταν ο Ισπανός.
«Αισθάνομαι άνετα στις ειδικές διαδρομές του Ράλι Σαφάρι και ειδικά φέτος έχουμε έρθει να πάρουμε τη ρεβάνς” είπε ο Νεβίλ. «Είναι ένα σκληρό ράλι και σίγουρα ο καιρός μπορεί να παίξει τελικά σημαντικό παράγοντα για την εξέλιξη του αγώνα, όμως εμείς ανυπομονούμε να αγωνιστούμε”
Ο πρόεδρος της Κένυας Ουχούρου Κενιάτα, θα δώσει την εκκίνηση το μεσημέρι της Πέμπτης, στο Ναϊρόμπι. Τα πληρώματα περιμένουν 19 εξαντλητικές Ειδικές Διαδρομές γύρω από τις λίμνες Nαϊβάσα και Eλμεντέιτα για τα 34 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή, έναντι 58 της περασμένης χρονιάς .
Συνολικά θα οδηγήσουν 363,44 “αγωνιστικά” χιλιόμετρα, πριν από τον τερματισμό της Κυριακής, το απόγευμα στη Nαϊβάσα.
Διαβάστε ακόμα