Γεμάτη προκλήσεις ήταν η πρώτη φετινή συμμετοχή του Τζώρτζη Μαρκογιάννη στο Italian Formula 4 Championship powered by Abarth! Έχοντας χάσει τους δύο πρώτους γύρους του θεσμού λόγω των σχολικών υποχρεώσεων και των Πανελληνίων Εξετάσεων, η πρεμιέρα του 2022 για τον Έλληνα οδηγό ήρθε σε μία από τις πλέον απαιτητικές πίστες: το Σπα στο Βέλγιο.
Μία δοκιμασία επτά χιλιομέτρων, που απλώνεται στην καρδιά των Αρδεννών και είναι γνωστή από τα Grand Prix της Formula 1. Για τον 17χρονο, η πρόκληση ήταν διπλή: έπρεπε να πιέσει στο όριο σε μία πίστα που ήξερε μόνο από τον προσομοιωτή αφού ήταν η παρθενική του εμφάνιση σε αυτή και παράλληλα, κλήθηκε να το κάνει αγωνιζόμενος για πρώτη φορά με το νέας γενιάς μονοθέσιο Tatuus T-421/2022, την ώρα που οι αντίπαλοί του είχαν ήδη 6 αγώνες στο ενεργητικό τους.
Παρά το ξεκάθαρο μειονέκτημα έναντι των άλλων 35 διψασμένων για επιτυχία οδηγών που παρατάχθηκαν μαζί του στο grid, ο οδηγός της CRAM Motorsport έδωσε τον καλύτερό του εαυτό. Απέφυγε τα ατυχήματα και παρότι τα πλασαρίσματα στις κατατακτήριες δοκιμές δεν ήταν τα επιθυμητά, είχε πορεία αναρρίχησης και στους τρεις αγώνες στο Βέλγιο.
Στη πρώτη μάχη, ο Έλληνας οδηγός βρήκε γρήγορα ρυθμό και παρότι δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος με το set-up και τη γενικότερη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, κέρδισε επτά θέσεις στην πορεία του αγώνα, ο οποίος στο θεσμό αυτό διαρκεί 30 λεπτά + 1 γύρο.
Στον δεύτερο αγώνα, οι αλλαγές στις ρυθμίσεις του μονοθεσίου της CRAM βοήθησαν τον Τζώρτζη να αποκτήσει περισσότερη εμπιστοσύνη σε αυτό και να πιέσει, κερδίζοντας αρκετές θέσεις. Συνολικά εννέα και πιθανότατα αυτές θα έπιαναν διψήφιο αριθμό, αν το αυτοκίνητο ασφαλείας που μπήκε στην πίστα στους τελευταίους γύρους δεν του έκοβε τη φόρα.
Στον τρίτο και τελευταίο αγώνα του Spa, έχοντας ταλαιπωρημένα ελαστικά με ελάχιστη πρόσφυση, ήταν αδύνατο να πιέσει. Όμως και πάλι τερμάτισε ψηλότερα απ’ ότι εκκίνησε τον αγώνα.
Italian Formula 4 Championship powered by Abarth
Γύρος 3, Spa-Francorchamps
Αγώνας 1
Grid: 33, Τερματισμός: 26
Αγώνας 2
Grid: 32, Τερματισμός: 23
Αγώνας 3
Grid: 32, Τερματισμός: 30
Μετά την τριπλή πρόκληση στην πίστα του Σπα, ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης μοιράστηκε εντυπώσεις και εμπειρίες από την πρώτη φετινή του εμφάνιση…
Ολοκληρώθηκε το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο του 2022 για εσένα. Ποια ήταν τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία από τους αγώνες σου στο Σπα;
Το πρώτο μου αγωνιστικό τριήμερο ολοκληρώθηκε στην θρυλική αλλά και άγνωστη έως τότε για εμένα πίστα του Spa. Όπως ήταν αναμενόμενο, υπήρχε σταθερή βελτίωση από σκέλος σε σκέλος, καθώς εξοικειωνόμουν με την πίστα και τo νέο μονοθέσιο. Με την βοήθεια της ομάδας κατορθώσαμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιποι οδηγοί είχαν ολοκληρώσει διήμερο δοκιμών εν όψει του αγώνα. Όμως είναι σαφές πως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης και ταυτόχρονα, ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν όσον αφορά το μονοθέσιο και το οδηγικό μου στυλ. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε, από τον επόμενο κιόλας αγώνα, που θα διεξαχθεί στη Vallelunga.
Υποθέτω ήξερες καλά τη θρυλική Eau Rouge/Raidillon από την τηλεόραση. Πως ήταν να ανεβαίνεις εκεί τέρμα γκάζι με το μονοθέσιό σου και γενικά η εμπειρία σε αυτή την τόσο «old school» πίστα;
Πρόκειται για παρόμοιο αίσθημα με αυτό που μου προκάλεσε ο πρώτος μου γύρος στην Μόντσα ή η επίσκεψή μου στο μνημείο του Άϊρτον Σένα στην Ίμολα. Μία χαρακτηριστική εικόνα που μου έρχεται στο μυαλό, είναι το προσπέρασμα που είχε πραγματοποιήσει εκεί ο Ραϊκόνεν επί του Σουμάχερ, το 2012. Πρόκειται για έντονο αίσθημα δέους απέναντι στους αναρίθμητους θρύλους που έχουν αγωνιστεί σε αυτή την πίστα και έχουν περάσει από το συγκεκριμένο σύμπλεγμα στροφών, που αναμφίβολα αποτελεί μια μοναδική εμπειρία. Η χάραξη, οι υψομετρικές διαφορές και οι κλίσεις της πίστας της χαρίζουν ξεχωριστό χαρακτήρα.
Με το νέας γενιάς μονοθέσιο, η εμπειρία σου περιοριζόταν σε μόλις 4 ημέρες δοκιμών. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σου από αυτό σε συνθήκες αγώνα;
Το νέο μονοθέσιο είναι βαρύτερο, με αποτέλεσμα να καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά, γεγονός που έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρίτο αγώνα. Ως προς το οδηγικό στυλ, μπορώ να πω ότι μου ταιριάζει περισσότερο από το προηγούμενο και ανυπομονώ να συνεχίσω να δουλεύω και να εξοικειώνομαι με αυτό. Το παραμικρό λάθος κοστίζει αρκετά σε χρόνο και είναι ευκολότερο να χαθεί ο έλεγχος, ειδικά με φθαρμένα ελαστικά.
Η συνέχεια είναι 1-3 Ιουλίου, στην Ιταλική πίστα της Βαλελούνγκα. Πρόκειται για μία πίστα που γνωρίζεις από την περυσινή σου συμμετοχή, ποιες είναι οι προσδοκίες σου για εκεί;
Ίσως τα αποτελέσματα να μην ήταν τα επιθυμητά στο Σπα, όμως πηγαίνοντας στη Βαλελούνγκα την οποία γνωρίζω καλά, περιμένω οι θετικές ενδείξεις που έχουμε λάβει μέχρι τώρα να μετατραπούν και σε αντίστοιχα αποτελέσματα. Την Πέμπτη πριν τον αγώνα, θα πραγματοποιηθεί μονοήμερο τεστ ενόψει αυτού, συνεπώς θα έχουμε την ευκαιρία να συλλέξουμε πολύτιμα δεδομένα για την συμπεριφορά του συγκεκριμένου μονοθεσίου, στη συγκεκριμένη πίστα, αναζητώντας το ιδανικό στήσιμο.