To ταξί που περιμένει μπροστά μας στο φανάρι ξεκινάει και από την εξάτμιση του βγαίνει ένα ντουμάνι μαύρου καπνού.
Τη στιγμή εκείνη αναλογιζόμαστε ότι βάζουμε απλά ένα μικρό λιθαράκι για μια καθαρότερη ατμόσφαιρα στην πρωτεύουσα, οδηγώντας την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Opel Mokka.
Στην Ελλάδα δυστυχώς μέχρι τώρα έχουν γίνει βήματα και όχι άλματα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο το Mokka-e στους δρόμους της χώρας μας στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για το μέλλον της αυτοκίνησης, καθώς κινείται εντελώς αθόρυβα, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Μιλώντας με αριθμούς
Πάμε λοιπόν να κάνουμε μια επανάληψη πάνω στο Mokka-e, το οποίο για ακόμα μια φορά βρέθηκε στο γκαράζ του motori.gr. Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα που παράγει 136 ίππους και ροπή 260 Nm, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης (όπως όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα) μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
H μπαταρία του έχει χωρητικότητα 50 kWh, ενώ σε πραγματικές συνθήκες είδαμε μετά από μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 350 χλμ. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η αυτονομία εξαρτάται και από το πόσο βαρύ δεξί πόδι έχεις, αν έχεις ενεργοποιημένο τον κλιματισμό (έχουμε καλοκαίρι) και από το ποιο πρόγραμμα οδήγησης επιλέγεις (Comfort/Eco/Sport). Όσο για τη μέση κατανάλωση ενέργειας, αυτή ανήλθε σε 18,3 kWh/100 χλμ.
Προφανώς το ηλεκτρικό Mokka δεν έχει στόχο να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, για αυτό η τελική του ταχύτητα δε ξεπερνά τα 150 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,2 δευτ.
Νεανικό και όμορφο
Ένα δυνατό «χαρτί» του νέου Μokka, ανεξάρτητα αν μιλάμε για την ηλεκτρική έκδοση ή για κάπoια με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι η νεανική και μοντέρνα του σχεδίαση. To Mokka δεύτερης γενιάς είναι ίδιο μόνο στο όνομα, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μάλλον ούτε στο όνομα, καθώς πλέον δεν υπάρχει το συνοδευτικό γράμμα “X”.
Είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που εγκαινιάζει τη νέα μάσκα “Opel Vizor”, η οποία μέσα σε ένα ενιαίο μαύρο πλαίσιο εντάσσει τους προαιρετικούς εμπρός IntelliLux LED matrix προβολείς. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι επίσης τεχνολογίας Led και λεπτότερα. Στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται το όνομα του Mokka με κεφαλαία γράμματα και στο δεξί άκρο το γράμμα “e” που δηλώνει την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του.
Παρατηρήστε επίσης τη διχρωμία που σχηματίζει με το λευκό αμάξωμα το μαύρο χρώμα στην οροφή και στο ανανεωμένο λογότυπο της Opel. Παραμένει ένα αστικών προδιαγραφών SUV κάτι που αναδεικνύεται και από τη μείωση του μήκους, το οποίο πλέον βρίσκεται στα 4.151 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος διαμορφώνονται στα 1.791 χλστ. και 1.534 χλστ. αντίστοιχα.
Στα ενδότερα
Στο εσωτερικό τώρα του νέου Mokka δε «φύσηξε» απλά φρέσκος αέρας. Μιλάμε για «τυφώνα» που σάρωσε τα πάντα και έτσι όλα χτίστηκαν από την αρχή. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel στα ενδότερα ονομάζεται “Pure Panel”. Απαρτίζεται από δυο εφαπτόμενες και οριζόντια τοποθετημένες οθόνες, του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης αφής, μεγέθους στην προκειμένη περίπτωση 12 και 10 ιντσών, αντίστοιχα.
Σχετικά τώρα με την ποιότητα την υλικών. Το επάνω τμήμα του ταμπλό ντύνεται με ένα μαλακό πλαστικό, ενώ τα υπόλοιπα χαμηλότερα είναι σκληρά, με τη συναρμογή τους να ικανοποιεί σε γενικές γραμμές. Σαφώς βελτιωμένοι είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ειδικά για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.561 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 310 λίτρα.
Οδηγώντας
Αντιλαμβάνεται άμεσα το χαμηλό κέντρο βάρους, στο οποίο συμβάλει η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος. Παράλληλα το αυξημένο βάρος δε γίνεται αντιληπτό, αν και όπως προαναφέραμε δεν το επιλέγεις για τις επιδόσεις. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι γίνεται σαφώς αμεσότερη, ενώ η επιτάχυνση είναι ακαριαία.H ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή, αλλά δεν ταλαιπωρεί με αναταράξεις στις λακκούβες, εκτός και αν συναντήσεις κάποιον «κρατήρα», από τους πολλούς που έχουν οι ελληνικοί δρόμοι.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ με καλή, για τα δεδομένα, αίσθηση ενώ το πεντάλ του φρένου λόγω ανάκτησης ενέργειας είναι προοδευτικό και πρέπει να το συνηθίσεις. Επιλέγοντας τη θέση “Β” από το κομψό μικρό λεβιέ στη βάση της κεντρικής κονσόλας η ανάκτηση ενέργειας γίνεται εντονότερη και το αντιλαμβάνεσαι με ένα ανεπαίσθητο «τράβηγμα» κάθε φορά που παίρνεις το πόδι σου από το δεξί πεντάλ.
Συμπέρασμα
Το Mokka-e θα το επιλέξουν όσοι έχουν το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, όσοι δεν είναι δρομείς μεγάλων αποστάσεων και όσοι αναζητούν ένα σικάτο crossover. Η αρχική τιμή του στην εξοπλιστική έκδοση Εdition διαμορφώνεται στα 35.650 ευρώ, χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».