Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota, κράτησε άνετα την πρωτοπορία στον αγώνα και τη δεύτερη ημέρα – την πιο δύσκολη του αγώνα.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν οδηγούν σαν να γνωρίζουν τον αγώνα απ’ έξω και ανακατωτά. Ούτε η σκόνη χθες τους έκοψε τη φόρα προς την πρώτη θέση, ούτε το ότι ξεκινούσαν πρώτοι τους καθυστέρησε, ούτε οι σκληρές Ειδικές Διαδρομές ούτε σήμερα η βροχή που έπεσε στο δεύτερο λούπ – στις επαναλαμβανόμενες ειδικές της ημέρας.
Και να ήταν οι μόνοι;
Όλοι οι οδηγοί των Yaris Rally1 τα πήγαν περίφημα ανέκτησαν μάλιστα θέσεις στη γενική – έχουν κάνει πια το 1-2-3-4- με τον Οζιέ να περνά τον Νεβίλ που αντιμετώπισε προβλήματα.
«Μπορεί να μη φαίνεται από το αποτέλεσμα» είπε ο Ροβάνπερα «όμως ήταν μια πολύ δύσκολη μέρα. Υπήρχαν σημεία στις Ειδικές Διαδρομές πολύ σκληρά και κάποια άλλα που γλιστρούσαν επικίνδυνα.
Έπεσε και βροχή στις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές και γέμισε ο δρόμος λάσπη.
Ήταν ένα τρελό Σάββατο. Το μεσημέρι φεύγοντας από το σέρβις ένοιωσα άρρωστος, δεν ήμουν καλά και μπροστά μας είχαμε δύσκολες Ειδικές Διαδρομές. Η βροχή που έπεσε έφερε πολύ νερό στο δρόμο και γλιστρούσαμε πολύ, δυο φορές βγήκαμε από την πορεία μας. Μετά μάλιστα οι υαλοκαθαριστήρες δεν λειτουργούσαν γιατί ήταν γεμάτη λάσπη. Ευτυχώς τα καταφέραμε και γυρίσαμε πίσω χωρίς προβλήματα”.
Πίσω από τον Ροβάνπερα στη δεύτερη θέση της γενικής είναι ο Έβανς με τον Μάρτιν.
Ο Ουαλός έκανε ένα πολύ καλό αγώνα πήρε τη δεύτερη θέση από τον Κατσούτα και την κράτησε όλη τη μέρα. Σε κάποια στιγμή πίεσε τον Ροβάνπερα όμως όταν έβρεξε ο Φινλανδός έδειξε οτι είναι φτιαγμένος από μεγάλη πάστα οδηγού και αύξησε τη διαφορά του από τον Ουαλό.
Πιο πίσω στην τρίτη θέση ο Κατσούτα έκανε φιλότιμες προσπάθειες να κρατηθεί στην τριάδα – παρ’ όλο το κλατάρισμα στην τελευταία Ειδική Διαδρομή.
Μάλιστα ο Ιάπωνας είχε και το πρωί κλατάρισμα και έχασε τη δεύτερη θέση από τον Εβανς.
Ο Κατσούτα κατά τη διάρκεια της ημέρας είχε χάσει τη θέση του από τον Νεβίλ που ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας σήμερα.
Ο οδηγός της Hyundai είχε εξαπολύσει επίθεση με στόχο το βάθρο και γιατί οχι με λίγη τύχη ακόμα και τη νίκη.
Κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση από τον Κατσούτα, όμως όταν έβρεξε τα πράγματα άλλαξαν.
Οι Νεβίλ-Γουιτάγκε είδαν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους να σβήνει και να τους αφήνει μέσα στις λάσπες.
Μάλιστα το πλήρωμα είχε νωρίτερα κάνει επισκευές στην ανάρτησή τους πριν μπουν στην τελευταία δύσκολη ειδική διαδρομή.
Όμως όπως είπαμε ο κινητήρας του i20 Rally1 έσβησε και έχασαν πολύ χρόνο μέχρι να επανεκκινήσουν.
Στη συνέχεια δεν έβλεπαν καλά από τις λάσπες στο παρμπρίζ, έτσι βγήκαν από το δρόμο και έπεσαν σε ένα δένδρο και εγκατέλειψαν.
Ο τρίτος της παρέας ο νεαρός Όλιβερ Σόλμπεργκ δήλωσε «Σε καποια σημεία είναι σκέτη κόλαση, αλλά μου άρεσε το διασκέδασα. Γλιστρούσε τόσο πολύ, όμως ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα και πραγματικά το απόλαυσα. Ακόμα και όταν ο κινητήρας έσβησε δυο φορές δεν μας πήρε από κάτω συνεχίσαμε».
Οι Σόλμπεργκ-Εντμοντσον σε σχέση με τους team- mate τους και την δεδομένη απειρία τους από τους αφρικανικούς δρόμους δεν τα πάνε άσκημα. Είναι αυτή τη στιγμή στην 6η θέση της γενικής κατάταξης και το σημαντικότερο όλων….συνεχίζουν τον αγώνα.
Με αυτά και με αυτά ο Οζιέ έφτασε μια θέση πριν το βάθρο, αν και ο Γάλλος μετά την καθυστέρησή του την πρώτη μέρα έχει δηλώσει ότι θα κάνει ότι μπορεί για να τερματίσει, η τρίτη θέση πλέον είναι στόχος.
Ενώ η Toyota έχει όλα της τα αυτοκίνητα μέσα, και μάλιστα στις 4 πρώτες θέσεις οι αντίπαλοι της ψάχνουν ακόμα το μυστικό για να επιβιώσουν στις αντίξοες συνθήκες του αφρικανικού αγώνα. Στο σκέλος του Σαββάτου, το 2ο του αγώνα, ούτε η βροχή, που έπεσε τους έσωσε.
Οι οδηγοί της M-Sport από νωρίς έριξαν λευκή πετσέτα. Ο πρώτος οδηγός με Puma Rally1 της M-Sport είναι ο Γκρέγκ Μπριν με τον Ναγκλ και είναι 7οι.
Στο 2ο σκέλος ο Μπριν έκανε ένα αγώνα επιβίωσης παρ’όλα αυτά είχε κλατάρισμα και πρόβλημα με την ανάρτηση του Puma του.
Στην 8η θέση βρίσκεται ο Ιορδάνης Σερδερίδης με τον Μικλό, επίσης με Puma Rally1, ενώ ο Λεμπ κατάφερε σήμερα να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Δεν ήταν αυτό το Σαφάρι, που ήθελαν στην M-Sport. Ούτε το βαρύ πυροβολικό – ο Λεμπ- γλίτωσε από τους σκληρούς δρόμους του αγώνα, ούτε και οι μόνιμοι οδηγοί της ομάδας κατάφεραν να βγουν αλώβητοι.
Οι οδηγοί της Toyota με τον Ροβάνπερα να σέρνει το χορό δείχνουν ανίκητοι και πως δύσκολα θα χάσουν αυτόν τον αγώνα.
Όμως το Ράλι Σαφάρι δεν έχει τελειώσει ακόμα. Την Κυριακή 26 Ιουνίου είναι μια επίσης δύσκολη μέρα με τρεις σκληρές επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 82,7 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Σαφάρι είναι αυτό και όλα μπορούν να αλλάξουν.