Έπειτα από πρόταση της Γερμανίας, το Συμβούλιο των Υπουργών με την απόφασή του, αξιώνει από την Κομισιόν να φέρει πρόταση για τη δημιουργία πλαισίου που θα περιλαμβάνει και τη χρήση νέων οχημάτων ICE (με θερμικούς κινητήρες) μετά το 2035.
Εφόσον χρησιμοποιούν αποκλειστικά ουδέτερα καύσιμα, ενώ, παράλληλα την καλεί να αξιολογήσει το 2026 τον Κανονισμό, λαμβάνοντας υπόψη και τις εξελίξεις στα υβριδικά αυτοκίνητα.
Πρόκειται, σαφώς, για μια θετική εξέλιξη, που την καλοδέχονται όσοι εμπλέκονται στο σύστημα των καυσίμων και στη χώρα μας και γενικότερα όπως οι φορείς FuelsEurope, eFuel Alliance.
Όλοι δεσμεύονται να ενισχύσουν τις προσπάθειές για την αναγνώριση του ρόλου των ανανεώσιμων καυσίμων στο προσεχές διάστημα και να στηρίξουν την Κομισιόν στην εκπλήρωση των αιτημάτων του Συμβουλίου.
Ειδικότερα, μετά από μια δύσκολη και μαραθώνια διαδικασία, οι Υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ υιοθέτησαν μια γενική προσέγγιση για τον Κανονισμό CO2 για τα ελαφρά επιβατικά οχήματα (LDVs).
Η πρόταση της Γαλλικής Προεδρίας υιοθετούσε την πρόταση της Κομισιόν, 5 χώρες, (Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Σλοβακία), συνυπέγραψαν και έφεραν προς συζήτηση ένα non-paper εισηγούμενες σημαντικές αλλαγές, όπως πχ, μείωση εκπομπών -90% έως το 2035 και μείωση – 100% έως το 2040 και ένας μηχανισμός crediting για την αναγνώριση της μείωσης των εκπομπών από υγρά καύσιμα.
Από την πλευρά της, η Γερμανία πρότεινε την προσθήκη παραγράφου που να δίνει τη δυνατότητα να επιτραπούν τα οχήματα ICE και μετά το 2035, εφόσον κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
Κατόπιν αυτών, το Συμβούλιο υιοθέτησε την πρόταση της Γερμανίας, ζητώντας από την Κομισιόν να φέρει πρόταση για τη δημιουργία πλαισίου που θα ενσωματώνει τα οχήματα ICE με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα μετά το 2035 και να αξιολογήσει το 2026 την αποτελεσματικότητα και τις επιπτώσεις του Κανονισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνολογικές εξελίξεις στα υβριδικά αυτοκίνητα (plug-in hybrid), και τη σημασία της παραμέτρου του κόστους και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ο Σύνδεσμος των Ευρωπαϊκών Εταιρειών Καυσίμων FuelsEurope αξιολογεί θετικά την εξέλιξη που αφήνει ανοιχτό για το μέλλον το ενδεχόμενο της χρήσης οχημάτων ICE με ανανεώσιμα καύσιμα -κάτι που πριν από ένα μήνα φαινόταν απίθανο-, και καταγράφει τις αντιδράσεις κατά της κατάργησης των ICE από την αυτοκινητοβιομηχανία (ACEA, VDMA).
Με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος και ο Γενικός Διευθυντής, Τζων Κούπερ, καλωσορίζουν τη θετική εξέλιξη της αναγνώρισης του ρόλου των υβριδικών οχημάτων με ανανεώσιμα καύσιμα ως συμπληρωματικής οδού, που δίνει περισσότερες και οικονομικότερες επιλογές για τον καταναλωτή και στηρίζει περισσότερες επενδύσεις στα ανανεώσιμα καύσιμα.
Θετικά αξιολογεί όσα συνέβησαν και η πρωτοβουλία eFuel Alliance όπως αναφέρει και ανακοίνωσή της μιλώντας για «Παράθυρο ευκαιρίας για τα eFuels στις οδικές μεταφορές».
Οψόμεθα, συνεπώς, καθώς όλα(;) μπορεί να αλλάξουν για μια πιο ομαλή μετάβαση, αναλόγως και των μελλοντικών γενικότερων οικονομικών και άλλων εξελίξεων.