Βρισκόμαστε πια στα μισά του 2022 και η έλλειψη τσιπ που προκλήθηκε από την παγκόσμια πανδημία συνεχίζει να έχει σημαντικά αρνητική επίδραση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το Associated Press αναφέρει ότι τα πράγματα είναι τόσο άσχημα που η General Motors αναγκάστηκε να «παροπλίσει» 95.000 ημιτελή οχήματα…
Σύμφωνα με μια κανονιστική κατάθεση της GM, τα περισσότερα από τα οχήματα που βρίσκονται σε αποθήκευση κατασκευάστηκαν τον Ιούνιο, αλλά περιμένουν εξαρτήματα που είναι σπάνια λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών. Ο κατασκευαστής λέει ότι αναμένει να ολοκληρώσει και να πουλήσει τα σταθμευμένα οχήματα μέχρι το τέλος του έτους. Ωστόσο, τίποτε δεν εγγυάται ότι η GM δεν θα αντιμετωπίσει ξανά το ίδιο πρόβλημα αργότερα το 2022.
Όπως γνωρίζουμε, τα σύγχρονα αυτοκίνητα βασίζονται σε μια πληθώρα μονάδων υπολογιστών και ηλεκτρονικών αισθητήρων για κρίσιμες λειτουργίες. Μπορεί να φαίνεται ειρωνικό το γεγονός ότι ένα φορτηγό Sierra ή μια Corvette μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί κατά 99,9%, αλλά δεν μπορούν να εγκαταλείψουν το εργοστάσιο παραγωγής επειδή λείπει ένα μέρος που είναι μικρότερο από την παλάμη του χεριού μας, αλλά αυτή είναι η πικρή αλήθεια.
Αποκαλύπτεται επίσης ότι η GM πούλησε 582.000 οχήματα το τελευταίο τρίμηνο, ποσοστό 15% λιγότερα από την ίδια περίοδο του 2021. Εάν η GM είχε πουλήσει τα 95.000 οχήματα που είναι σταθμευμένα αυτήν τη στιγμή, θα είχε υπερκαλύψει αυτό το κενό.
Η έλλειψη chip συνεχίζει να μειώνει την προσφορά νέων αυτοκινήτων, ενώ ακόμη και οι τιμές των …αυτοκόλλητων συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Οι νέες σημάνσεις αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και τις υψηλές τιμές καυσίμων μπορούν να συνδυαστούν σε μια τέλεια καταιγίδα για την αυτοκινητοβιομηχανία, εάν κάποια λύση δεν προκύψει σύντομα.
Ορισμένοι αναλυτές του κλάδου προέβλεψαν ότι τα δεινά σχετικά με την έλλειψη chip υποτίθεται ότι θα είχαν τελειώσει μέχρι τώρα και άλλοι είπαν ότι δεν βλέπουν τέλος, επομένως είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πόσο ακόμη θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αγοραστές. Η πανδημία ήταν ο καταλύτης για την έλλειψη τσιπ και ενώ τα εμβόλια και οι θεραπείες έχουν προχωρήσει πολύ από το 2020, ο COVID εξακολουθεί να είναι παντού και δεν αποκλείεται τα κρούσματα να προκαλέσουν ξανά προσωρινή διακοπή λειτουργίας προμηθευτικών μονάδων και εργοστασίων παραγωγής.
Διαβάστε ακόμα