Μεσάνυχτα Σαββάτου στον Προφήτη Ηλία στο Χαϊδάρι. Έχουμε ρίξει προς τα πίσω την πλάτη του καθίσματος (πατώντας απλά ένα κουμπί) και από την ανοιχτή ηλιοροφή (χρειάστηκε ακόμα ένα πάτημα κουμπιού) κοιτάζουμε τα αστέρια στο νυχτερινό ουρανό.
Mε θέα τη φωτισμένη πόλη από ψηλά δεν έχουμε για συντροφιά μας κάποια εκλεκτή παρουσία στο κάθισμα του συνοδηγού, αλλά το νέο Opel Astra. Το όνομά του άλλωστε μας έδωσε την ιδέα για τη βόλτα το καλοκαιρινό εκείνο βράδυ.
Ακτινοβολεί
Ξημέρωσε όμως και πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τους ρομαντισμούς και να σας συστήσουμε το νέο Astra κάτω από το φως του ήλιου. Στην έκτη του πλέον γενιά, το δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο έγινε πιο λαμπερό-σε κάθε επίπεδο-ακόμα και στην απόχρωση του αμαξώματος. Η συγκεκριμένη νέα χρυσοκίτρινη βαφή αναδεικνύει στο έπακρο τη σαφώς πιο δυναμική του σιλουέτα.
Παράλληλα σχηματίζει αντίθεση το μαύρο χρώμα στην οροφή, στους πλευρικούς καθρέπτες, στις κολόνες του εμπρός παρμπρίζ, στην αεροτομή οροφής, στα λογότυπα της γερμανικής εταιρείας και στη μάσκα ονόματι “Opel Vizor” που πλαισιώνεται από τα κομψά Led φώτα. Λεπτότερα και κομψότερα είναι τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα.
Οι γραμμές του είναι «καθαρές» χωρίς εξάρσεις, ενώ στο πίσω τμήμα γίνονται εντονότερες. Εκεί αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του Αstra στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Παρατηρήστε επίσης τις όμορφες δίχρωμες 18αρες ζάντες. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Astra έχει πλέον μήκος 4.374 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ. και ύψος 1.470 χλστ.
Ψηλότερα ο πήχης
Για να θαυμάσεις τα αστέρια είναι χρήσιμο ένα τηλεσκόπιο, ενώ στα ενδότερα του νέου Astra με γυμνό οφθαλμό είναι ορατή η συνολική αναβάθμιση. Η ποιότητα των υλικών σημείωσε πρόοδο με τα περισσότερα πλαστικά να είναι μαλακά, ενώ η συναρμογή των υλικών δείχνει στιβαρή.
Αιχμή του δόρατος το “Pure Panel” που ενσωματώνει σε ένα ενιαίο οριζόντιο μαύρο γυαλιστερό πάνελ, στραμμένο ελαφρώς προς τον οδηγό, δυο οθόνες, αμφότερες 10 ιντσών, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων (θα θέλαμε εναλλαγές στις ενδείξεις που προβάλει) και μια αφής για το σύστημα πολυμέσων. Από κάτω της υπάρχουν ελάχιστα φυσικά κουμπιά, τα οποία ενισχύουν την εργονομία. High-tech νότα η ύπαρξη του head-up display.
Οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα είναι άφθονες, καθώς αποθηκευτικός χώρος υπάρχει μέσα στο βαθύ υποβραχιόνιο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, χωρίς να «χάνεται», ενώ έχει καλή περιμετρική ορατότητα. Το κάθισμα του είναι εργονομικό και πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο.
Οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.675 χλστ.) και μόνο τα κεφάλια των πιο ψηλών ίσως απέχουν ελάχιστα από την οροφή. Σχετικά εύκολα θα βολευτεί και ο μεσαίος πίσω επιβάτης, καθώς το κεντρικό δάπεδο είναι λίγο υπερυψωμένο. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 422 λίτρα και 1.339 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Έχει διπλό πάτο, φαρδύ άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός από διάφορα μοντέλα που ανήκουν στον Όμιλο Stellantis είναι ο βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων που τροφοδοτεί στη συγκεκριμένη περίπτωση το νέο Astra. Παράγει 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και ροπή 230 Nm που επιτρέπει γερό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ.
Συνεργάζεται με αυτόματο 8αρι κιβώτιο, το οποίο προσφέρει και χειροκίνητη λειτουργία με paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ διακρίνεται για τις ραφιναρισμένες του αλλαγές σχέσεων. Κινεί με μπρίο το αμάξωμα των 1.296 κιλών, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Aν και τρικύλινδρος δεν «υποφέρει» από κραδασμούς και κροταλίσματα. Έχει ελαστική και πλουτισμένη λειτουργία με ένα ελαφρύ «γουργουρητό» όταν ανεβάζει ρυθμούς, το οποίο όμως δεν ενοχλεί. H μέση κατανάλωση καυσίμου, με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες, κυμάνθηκε από 7,5-7,9 λίτρα/100 χλμ./ώρα (επίσημη μέτρηση 5,6 λίτρα/100 χλμ.-Euro 6d-εκπομπές C02 130 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας
Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Normal και Eco) η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, αλλάζει η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο και το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ. Γενικότερα το σύστημα διεύθυνσης έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο, καθώς είναι γρήγορο, ελαφρύ όσο πρέπει και με πλούσια και πληροφόρηση. Μας άρεσε το νέο του σχήμα και η δερμάτινη επένδυση, αλλά θα θέλαμε λίγο πιο παχιά στεφάνη.
Σημαντική προίκα από τον Όμιλο Stellantis στο νέο Astra η πλατφόρμα EMP2, η οποία αναβάθμισε σημαντικά τον οδηγικό του χαρακτήρα, ενώ διατηρεί την προσωπικότητα του στο δρόμο, χωρίς να μιμείται τα μοντέλα «ξαδέλφια» του. Για παράδειγμα σε σύγκριση με το νέο Peugeot 308 δεν έχει εξίσου σπορ διάθεση.
Εστιάζει περισσότερο στην άνεση χωρίς να είναι ράθυμο, με την ανάρτηση, αν και λίγο σφιχτή, να περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις λακκούβες. Πατάει στην άσφαλτο ανάλαφρα αλλά με σταθερότητα, με την ποιότητα κύλισης να λαμβάνει υψηλή βαθμολογία. Ταξιδεύει με σταθερότητα χωρίς να υποφέρει από αεροδυναμικούς θορύβους σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας.
Συμπέρασμα
Στο νέο Astra δεν υπάρχει καμία «μαύρη τρύπα», ανέβηκε επίπεδο με την ταχύτητα του φωτός και σε σύγκριση με το παρελθόν, μοιάζει έχει έρθει από άλλον πλανήτη. Το πιστό του κοινό, που αντιστέκεται στην επέλαση των SUV, σίγουρα του ετοιμάζει θερμή υποδοχή. Η αρχική τιμή του με τον 1.2 βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, στην εξοπλιστική έκδοση Edition, διαμορφώνεται στα 29.300 ευρώ. Για να δώσουμε και μια απάντηση στον τίτλο, το νέο Astra είναι πεντάστερο!