Στο κυνήγι ταλέντων η Ford M-Sport και στο Ράλι Φινλανδίας ο Γιάρι Χούτουνεν θα οδηγήσει ένα Ford Puma Rally1 από το στάβλο της.
Ο νεαρός Φινλανδός και Πρωταθλητής FIA WRC3 του 2020 θα έχει τη μεγάλη ευκαιρία να οδηγήσει για τη μεγάλη κατηγορία στα πάτρια εδάφη.
Από τότε που έγινε μέλος της M-Sport Ford World Rally Team το Νοέμβριο του 2021, ο Χούτουνεν με συνοδηγό τον Μίκο Λούκα, έχει μία νίκη και συνολικά τρία βάθρα στις τέσσερις εμφανίσεις του στο WRC2, οδηγώντας το όχι και τόσο ανταγωνιστικό Fiesta Rally2.
Η Μ-Sport πιστή στις παραδόσεις της και στη δέσμευσή της να παρέχει στους νέους οδηγούς ευκαιρίες στο κορυφαίο επίπεδο του αθλήματος, δίνει την ευκαιρία στον Χούτουνεν να δοκιμαστεί, στο γνώριμο για αυτόν ράλι της πατρίδας του.
Ο Χούτουνεν δε θα αλλάξει συνοδηγό, θα συνεχίσει με τον Μίκο Λούκα, με τον οποίο κατέκτησε τον τίτλο του WRC3 το 2020. Συνολικά, ο νεαρός Φινλανδός έχει κερδίσει πέντε νίκες στις κατηγορίες WRC2 και WRC3 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Η πιο πρόσφατη νίκη του στο WRC2 ήταν στο Ράλι Μόντσα, όπου έκανε το ντεμπούτο του στο τιμόνι του Fiesta Rally2, εντυπωσιάζοντας αμέσως την ομάδα με την επίδοσή του.
Στο Πρωτάθλημα WRC2 του 2022 που τρέχει για την M-Sport, έχει ανέβει δυο φορές στο βάθρο και έχει κερδίσει σε 10 ειδικές διαδρομές. Στη Ράλι Σουηδίας ήταν 9ος στη γενική κατάταξη του αγώνα, ενώ στα σκληρά χώματα της Σαρδηνίας ήταν 10ος.
Εν όψει του Ράλι Φινλανδίας, ο Χούτουνεν θα κάνει μια μέρα δοκιμές στην Εσθονία για να προετοιμαστεί και να συνηθίσει το Puma Hybrid Rally1. Το ράλι Φινλανδίας είναι ένα καθαρόαιμο ράλι και είναι ευκαιρία για τον Χούτουνεν να δείξει την ταχύτητα και το ταλέντο του, σε ένα από τα ταχύτερα ράλι της χρονιάς.
Πριν αγωνιστεί στη Φινλανδία με το Puma Rally1, ο Χούτουνεν θα οδηγήσει στις γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές – που θυμίζουν πολύ τις φινλανδικές ειδικές – του Ράλι Εσθονίας στην κατηγορία WRC2.
Ο Γιάρι Χούτουνεν δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του και δήλωσε:
«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που θα αγωνιστώ στο ράλι της πατρίδας μου με Puma. Θα είναι μια εξαιρετική εμπειρία και ανυπομονώ για την ατμόσφαιρα με τους οπαδούς και για τα πάντα. Θα είναι σίγουρα δύσκολο σε ένα τόσο γρήγορο ράλι σε ένα αυτοκίνητο με τόση δύναμη, αλλά έχω ήδη ένα καλό συναίσθημα στο Rally2 και έτσι αισθάνομαι ότι θα μεταφέρουμε αυτό το συναίσθημα στο Puma. Μου αρέσει πολύ να δουλεύω με την M-Sport και έχω αρχίσει να νιώθω σαν στο σπίτι μου.
Στόχος για το Σαββατοκύριακο θα είναι να μάθουμε από το αυτοκίνητο και να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε καλό και σταθερό ρυθμό. Μπορεί να είναι ένας δύσκολος αγώνας, αλλά το ξέρω πολύ καλά, οπότε ας δούμε τι θα γίνει. Είμαι πολύ χαρούμενος που μου δίνεται αυτή η ευκαιρία από την M-Sport, και θέλουμε (με τον Μίκο Λούκα) να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο».
Ο Ρίτσαρντ Μίλνερ Αγωνιστικός Διευθυντής της M-Sport Ford World Rally Team, είπε:
«Ανυπομονώ να δω τον Γιάρι να αγωνίζεται στην κατηγορία του Rally1 και νιώθω πολύ περήφανος που θα είναι σε ένα M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1. Προωθούμε μια νέα γενιά αυτοκινήτων φέτος, καθώς ξεκινάμε τη νέα υβριδική εποχή του WRC, επομένως είναι πρωταρχικής σημασίας να παρέχουμε ευκαιρίες και σε μια νέα γενιά οδηγών. Αυτό είναι κάτι για το οποίο η M-Sport υπερηφανεύεται και έχει μακρά ιστορία και παράδοση να κάνει. Είδαμε πρόσφατα με τον Πιερ Λουί Λουμπέ, τι μπορεί να κάνει ένα νέο ταλέντο.
Κοιτώντας τα αποτελέσματα του Γιάρι (Χούτουνεν) μπορείς να δεις ότι ακολούθησε παρόμοιο δρόμο με τον Πιερ Λουί (Λουμπέ). Είμαι σίγουρος ότι όλοι θα παρακολουθούν πολύ προσεκτικά την πρόοδο του (Χούτουνεν). Από την οπτική γωνία της ομάδας δε θα υπάρχουν στόχοι ή πίεση, απλά θέλουμε να δούμε τι μπορεί να κάνει ο Γιάρι (Χούτουνεν) όταν του δοθούν τα κατάλληλα εργαλεία. Θα είναι μια άσκηση μάθησης περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, για τον Γιάρι (Χούτουνεν), τον Μίκο (Λούκα) και την ομάδα.
Για τον Γιάρι και τον Μίκο είναι ένα μάθημα για το τι χρειάζεται για να αγωνίζονται στη μεγάλη κατηγορία του WRC. Για εμάς από την άλλη θα είναι ένα μάθημα για το τι πρέπει να κάνουμε για να υποστηρίξουμε και να εξελίξουμε τον Γιάρι (Χούτουνεν) για να τον φέρουμε στο κορυφαίο επίπεδο».
Να θυμίσουμε, ότι η φιλοσοφία του Μάλκολμ Γουίλσον, ιδρυτή της M-Sport, ανέκαθεν ήταν η ανάδειξη ταλέντων και η παροχή σε αυτά της δυνατότητας να οδηγήσουν στο WRC. Tρανό παράδειγμα ο Τόμι Μάκινεν (πρώτη νίκη του τεράστιου Φινλανδού οδηγού και 4 φορές πρωταθλητή ήταν στο ράλι των 1000 Λιμνών το 1994 στη Φινλανδία με Ford Escord RS), ο Γιαρι Μάτι Λάτβαλα, ο Πέτερ Σόλμπεργκ, ο Φρανσουά Ντιβάλ είναι από τα ταλέντα που τους δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουν κορυφαία αυτοκίνητα σε αγώνες του WRC.